Precis det jag menarIntressant. Vad är "vanligt" för dig? För mig ökar gränsen ju dyrare klockor jag köper! När jag köpte min första Rolex förra året tyckte jag att det var lyxigt... Nu är den summan "ingenting".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis det jag menarIntressant. Vad är "vanligt" för dig? För mig ökar gränsen ju dyrare klockor jag köper! När jag köpte min första Rolex förra året tyckte jag att det var lyxigt... Nu är den summan "ingenting".
Precis det jag menarmin Omega är definitivt lyx, medan ett märke som Longines som förr var lyx för mig nu känns lite som vardagsmat
Är priset detsamma som lyx, eller kan lyx vara något sällsynt som inte alla kan få? Här är ett exempel: jag bytte min Exp 16570 mot en OQ 17000 med Mark 1 tavla. Det finns massvis av 16570 men mindre än 25k OQ:s har tillverkats. Vilken är mest lyx? En dyrare klocka som är lätt att hitta eller en billigare klocka som är svårare att hitta?
Självklart en billigare klocka som är svår att hitta!
(Vad skulle vi annars ha det här forumet till?)
Instämmer med eriksson850, men för folk som inte är lika insatta/nördiga/besatta skulle den dyrare vara lyxigare (generaliserar givetvis)Är priset detsamma som lyx, eller kan lyx vara något sällsynt som inte alla kan få? Här är ett exempel: jag bytte min Exp 16570 mot en OQ 17000 med Mark 1 tavla. Det finns massvis av 16570 men mindre än 25k OQ:s har tillverkats. Vilken är mest lyx? En dyrare klocka som är lätt att hitta eller en billigare klocka som är svårare att hitta?
Instämmer med eriksson850, men folk som inte är lika insatta/nördiga/besatta skulle den dyrare vara lyxigare
Jo det är ju klart ifs... nej det var mest dumt skrivet av mig, det jag menar är för folk som inte är insatta i något så betyder dyrare oftast bättreFörstår inte riktigt hur du menar... Men skulle alla människor vara insatta, så skulle det vara dyrare med billiga klockor![]()
Instämmer med eriksson850, men folk som inte är lika insatta/nördiga/besatta skulle den dyrare vara lyxigare
Exakt likadant för mig, jag fick frågan varför jag inte köpte lägenhet förstVi som är lika gamla (eller är du 95:a?), vad tror din umgängeskrets att din AT kostar? Mina vänner trodde att min 6694 var asdyr och tyckte att jag var dum i huvudet, för Rolex kostar miljoner!
![]()
Ny modell som Whedda på King skrev om igår. Görs i 250 ex. till ett pris av 3000:-
Bra budgetalternativ kan jag tycka till de som letar klocka inför nyår
Snygg? Mycket! Mer än så? knappt. Det roligaste man kan ha för 3' i klocksvängen? Definitivt inte! Ska man ha nått till nyår är imho en dam-DW med läderstronk ett bättre alternativ om man ska köra svenskt och billigt, men de är ju inte lika inne...
Jag håller med dig! Lyx, för mig, är något som är svårt/svårare att uppnå!
Jag förstår tyvärr inte hela grejen med Knut Gadd klockan här på forumet, skulle du kunna vara vänlig och förklara hypen bakom klockan?Knut Gadd är mycket snyggare om man ska jämföra med en klocka i samma prisklass![]()
Personligen tycker ja att den bland annat har en mer unik och mer tilltalande design jämfört med Corniche, kolla på KGs tavla bland annat, den är grymt fin och har väldigt mycket mer djup jämfört med Corniche som känns lite platt enligt mig. Får även en känsla av att den är mer mångsidig än vad Corniche är samt att den har en högre kvalité. Kolla gärna mer på tråden om passarounden så får du säkert en större inblick om Knut Gadd.Jag förstår tyvärr inte hela grejen med Knut Gadd klockan här på forumet, skulle du kunna vara vänlig och förklara hypen bakom klockan?![]()
Lite sugen på den här.
Nån som haft Corniche lite längre än några veckor och kan ge lite synpunkter på klockan?
![]()
Personligen tycker ja att den bland annat har en mer unik och mer tilltalande design jämfört med Corniche, kolla på KGs tavla bland annat, den är grymt fin och har väldigt mycket mer djup jämfört med Corniche som känns lite platt enligt mig. Får även en känsla av att den är mer mångsidig än vad Corniche är samt att den har en högre kvalité. Kolla gärna mer på tråden om passarounden så får du säkert en större inblick om Knut Gadd.
PS: kanske dags för en Corniche passaround?
Finns om några veckor även som automatare i storleken 37,5 mmTycker att klockan är riktigt snygg men skulle vilja se den med ett automatiskt urverk, då hade det varit lite mer intressant. Hörde att dom har börjat att säljas i butik. Får ta en sväng förbi och kolla
Miyota 9015Finns om några veckor även som automatare i storleken 37,5 mm![]()