• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

COVID-19-relaterad realisation

HSK

Patek
2-Faktor
Gissning eller har du länk?
Jag sa det lite skämtsamt men det är väl inte direkt någon hemlighet att modebranschen blöder pengar just nu och många rapporterar om så mycket som 25% eller mer i försäljningstapp. Det är inte utan anledning att butikerna helt plötsligt koordinerat rear ut stora delar av sortimentet men nej, det finns väl ingen konkret källa annat än att de har gått ut och vinstvarnat, sänkt prognosen rejält inför den närmaste framtiden och själva säger att "Till följd av coronavirusets utbrott på de nordiska marknaderna under mars och som en konsekvens av de åtgärder som vidtagits av respektive regering har konsumtionen av mode och accessoarer påverkats mycket negativt”. Du är fri att dra dina egna slutsatser. ;)
 
  • Like
Reactions: bvb

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag sa det lite skämtsamt men det är väl inte direkt någon hemlighet att modebranschen blöder pengar just nu och många rapporterar om så mycket som 25% eller mer i försäljningstapp. Det är inte utan anledning att butikerna helt plötsligt koordinerat rear ut stora delar av sortimentet men nej, det finns väl ingen konkret källa annat än att de har gått ut och vinstvarnat, sänkt prognosen rejält inför den närmaste framtiden och själva säger att "Till följd av coronavirusets utbrott på de nordiska marknaderna under mars och som en konsekvens av de åtgärder som vidtagits av respektive regering har konsumtionen av mode och accessoarer påverkats mycket negativt”. Du är fri att dra dina egna slutsatser. ;)
Carnegie ändrade ju deras rekomendation från behåll till köp idag och aktien steg med 7%. Kanske inte är så nära konkurs ändå då.
 

engst

Cartier
Vet du hur många dagar till butikerna är öppna? Har ett presentkort jag måste nyttja, kanske redan är försent :)

Ingen aning. Butiken vid Karlaplan, Stockholm, kändes rätt plundrad redan under den halvtimma jag var där. Vore jag Du - med ett presentkort - skulle jag rusa och hoppas på det bästa!

Inte för att någon kanske undrar, men jag hittade en riktigt snygg polo/piké/tenniströja i olivgrönt som jag verkligen gillar :)
 

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Vet du hur många dagar till butikerna är öppna? Har ett presentkort jag måste nyttja, kanske redan är försent :)
Rent generellt så är det så att presentkort tillfaller konkursboet och blir därför oanvändbara! Det man brukar kunna göra är att skriva upp sig på en fodringslista och se om man kan få pengar när konkursförvaltaren fördelar pengar, dock så är nog chanserna små då oftast störst går först så.
Man kan alltid chansa dock! Hoppas att de accepterar den men det är absolut inget de behöver göra.
 
Topp