• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

COVID-19-relaterad realisation

Henryandy

Cartier
Det var något knas på sidan dagen innan konkursen, knep en massa Lyle Scott till halva reapriset som nu enbart är 50%. Frågan är om jag får det levererat, troligen inte.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Digital Inn i konkurs, när man kan tänka sig att det börjar rea ut?
Jag skulle tro att Apple köper tillbaka eventuella lagerprodukter som DI sitter på för jag antar att det främst är Appleprodukter du syftar på? De brukar vara rätt hårda på att återförsäljare ska följa deras rekommenderade prissättning och jag tror inte att de gör någon skillnad vid konkursutförsäljningar.

Jag kan så klart ha fel men jag tänker att Apples produkter brukar sälja sig själva, att det inte är jättebra för deras image utåt om iPhones skulle slumpas iväg billigt och att de lider större ekonomisk skada av det än om man helt enkelt tar tillbaka osålda produkter och makulerar fakturorna.
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Jag skulle tro att Apple köper tillbaka eventuella lagerprodukter som DI sitter på för jag antar att det främst är Appleprodukter du syftar på? De brukar vara rätt hårda på att återförsäljare ska följa deras rekommenderade prissättning och jag tror inte att de gör någon skillnad vid konkursutförsäljningar.

Jag kan så klart ha fel men jag tänker att Apples produkter brukar sälja sig själva, att det inte är jättebra för deras image utåt om iPhones skulle slumpas iväg billigt och att de lider större ekonomisk skada av det än om man helt enkelt tar tillbaka osålda produkter och makulerar fakturorna.

Tror att Apple gjorde just det redan tidigare i år när problemen började. Minns dock inte var jag läste om det.
 

idagtisdag

Cartier
Rent generellt så är det så att presentkort tillfaller konkursboet och blir därför oanvändbara! Det man brukar kunna göra är att skriva upp sig på en fodringslista och se om man kan få pengar när konkursförvaltaren fördelar pengar, dock så är nog chanserna små då oftast störst går först så.
Man kan alltid chansa dock! Hoppas att de accepterar den men det är absolut inget de behöver göra.
Finns det något sämre att köpa än presentkort?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Mest sneakers. Om du kollar deras omdömen på Prisjakt så har de inte alltid skött sig heller.

Nja, håller inte med. Vi snackar om en ehandel med 450+ varumärken. De har betydligt mer än sneakers. De har också två butiker - en i Stockholm och en i GBG.

Dock är det mest street wear.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Det har inte inkommit något ärende om företagsrekonstruktion för Californian Roots AB ännu iaf.
 

Natex

Omega
2-Faktor
Ärendet registrerades idag :)

Varför smiley? Rätt osmakligt i mitt tycke att vara glad att det går dåligt för ett företag i en tid av kris - bara för att kunna spara några hundralappar på en rea. Du kanske inte alls menade det så, men med tanke på vad som avhandlas i den här tråden så kan jag i alla falla tycka att man kan vara lite mer taktfull.
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Varför smiley? Rätt osmakligt i mitt tycke att vara glad att det går dåligt för ett företag i en tid av kris - bara för att kunna spara några hundralappar på en rea. Du kanske inte alls menade det så, men med tanke på vad som avhandlas i den här tråden så kan jag i alla falla tycka att man kan vara lite mer taktfull.

Läs det i sin kontext.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Varför smiley? Rätt osmakligt i mitt tycke att vara glad att det går dåligt för ett företag i en tid av kris - bara för att kunna spara några hundralappar på en rea. Du kanske inte alls menade det så, men med tanke på vad som avhandlas i den här tråden så kan jag i alla falla tycka att man kan vara lite mer taktfull.
Knappt ens värt att bemöta något så befängt som ovan men @Lutte var snäll och beskrev det hela (dvs nej, jag ser inget som helst nöje i att Caliroots ansökt om företagsrek.)
 

Veratio

Cartier
Fast han har en poäng. Hela den här tråden är rätt rutten. "Var kan vi spara pengar för bolag som går åt helvete?". Annars hade man kunnat posta i någon av de vanliga trådarna.

Jag gillar att spara pengar och göra fynd, det är inte det.

Men jag förstår att folk reagerar på trådtiteln.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Fast han har en poäng. Hela den här tråden är rätt rutten. "Var kan vi spara pengar för bolag som går åt helvete?". Annars hade man kunnat posta i någon av de vanliga trådarna.

Jag gillar att spara pengar och göra fynd, det är inte det.

Men jag förstår att folk reagerar på trådtiteln.
I all välmening men tror du företagen som rear mår bättre av att du inte handlar av dem? Den här tråden får ju folk att handla produkter de förmodligen annars inte skulle handla, dvs win win i rådande situation.
 
Topp