• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Då kör vi, Affes Road Trip 2016 börjar idag...

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Första gången idag, gör ett försök att åka ner cabbat!

image.jpeg
Du är kung av stil. Värdet på din handled överstiger rejält en praktisk Cab. Tjollar man dessutom i din travelbag så kan du välja vad du vill att åka i. Respekt.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nu så @P-A , har haft fult upp med att försöka lägga farbror @jabla den lilla rackarn :D:cool::cigar:!

Då var det äntligen lördag, och jag och min vapendragare @jabla gjorde i ordning oss för att cykla till Helsingborgs Bryggeri för att gå på lördagens happening som var en Gtg! När vi väl kom dit med 5 min till godo då klockan bara var 10:55 så möttes vi av åsynen att tre glada gossar redan var här, @Bikinigubben, @natovintage och @Linkan.

Väl inne så fixade vi till ett bord så vi kunde sitta lite avskilt! Det dröjde inte länge innan folk började strömma in från alla möjliga håll och kanter, snart så var vi ett glatt gäng på 15 pers som nördat ner oss på något så roligt som klockor.

Timmarna går fort när man har roligt sägs det, och det citatet stämmer bra in här, helt plötsligt så var klockan 18:00 och det dags för oss som var kvar tills nu att bryta upp. Jag har haft en jäkligt trevlig dag här på Bryggeriet, var kul att träffa på så många nya ansikten, Tack för att ni gjorde denna GTG möjlig. Ett extra stort TACK till dig @jabla som fixade och styrde upp denna GTG så den kunde genomföras, på ett sådan trevligt sätt som det nu blev.

Nog pratat, nu är det dags för lite bilder.

Vi som var här först.

image.jpeg


Tog inte lång tid innan det började ramla in folk. Och med det schyssta klockor.

AP 15300.

image.jpeg

image.jpeg


Flera Day-Date, men den som smällde lite extra, var denna 18239 Triodor BIC.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Samlings bild på dom första DD som var med.
image.jpeg


image.jpeg


Kermit va med så klart.
image.jpeg


image.jpeg


En kul Tudor som dök upp var denna Big Block.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Borstad Breitling Chronomat.
image.jpeg


Rolex 5513 Gilt dial.
image.jpeg


image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Lite mer DD. Kul att den inte har det obligatoriska dolda låset.
image.jpeg
image.jpeg


En av två Seiko som var med.
image.jpeg


Mycket trevlig ingenjör på gummi.
image.jpeg


Titan Aerospace.
image.jpeg
image.jpeg


Trevlig Blåtavlad Datejust med roulette datum.
image.jpeg


Oroligt fin Speedmaster mögel fanns också med.
image.jpeg
image.jpeg


Kul med med lite svensk kvalité på bordet också.
image.jpeg


image.jpeg
image.jpeg


Mycket trevlig Breitling med analog och digital tideräkning, denna är T.o.m en limiterad version på 1000 ex, var av denna har nummer 757.
image.jpeg
image.jpeg


Obligatoriska samlingsbilden, denna gången fick det till att högen var värd 40 fakking mille enligt @natovintage :D:rolleyes::cool::cigar::p!
image.jpeg


Kul...att det var lite variation på klockor, fanns både gammalt, nytt, exklusivare och mer vardagligare klockor.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Nu så @P-A , har haft fult upp med att försöka lägga farbror @jabla den lilla rackarn :D:cool::cigar:!

Då var det äntligen lördag, och jag och min vapendragare @jabla gjorde i ordning oss för att cykla till Helsingborgs Bryggeri för att gå på lördagens happening som var en Gtg! När vi väl kom dit med 5 min till godo då klockan bara var 10:55 så möttes vi av åsynen att tre glada gossar redan var här, @Bikinigubben, @natovintage och @Linkan.

Väl inne så fixade vi till ett bord så vi kunde sitta lite avskilt! Det dröjde inte länge innan folk började strömma in från alla möjliga håll och kanter, snart så var vi ett glatt gäng på 15 pers som nördat ner oss på något så roligt som klockor.

Timmarna går fort när man har roligt sägs det, och det citatet stämmer bra in här, helt plötsligt så var klockan 18:00 och det dags för oss som var kvar tills nu att bryta upp. Jag har haft en jäkligt trevlig dag här på Bryggeriet, var kul att träffa på så många nya ansikten, Tack för att ni gjorde denna GTG möjlig. Ett extra stort TACK till dig @jabla som fixade och styrde upp denna GTG så den kunde genomföras, på ett sådan trevligt sätt som det nu blev.

Nog pratat, nu är det dags för lite bilder.

Vi som var här först.

image.jpeg


Tog inte lång tid innan det började ramla in folk. Och med det schyssta klockor.

AP 15300.

image.jpeg

image.jpeg


Flera Day-Date, men den som smällde lite extra, var denna 18239 Triodor BIC.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Samlings bild på dom första DD som var med.
image.jpeg


image.jpeg


Kermit va med så klart.
image.jpeg


image.jpeg


En kul Tudor som dök upp var denna Big Block.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Borstad Breitling Chronomat.
image.jpeg


Rolex 5513 Gilt dial.
image.jpeg


image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Lite mer DD. Kul att den inte har det obligatoriska dolda låset.
image.jpeg
image.jpeg


En av två Seiko som var med.
image.jpeg


Mycket trevlig ingenjör på gummi.
image.jpeg


Titan Aerospace.
image.jpeg
image.jpeg


Trevlig Blåtavlad Datejust med roulette datum.
image.jpeg


Oroligt fin Speedmaster mögel fanns också med.
image.jpeg
image.jpeg


Kul med med lite svensk kvalité på bordet också.
image.jpeg


image.jpeg
image.jpeg


Mycket trevlig Breitling med analog och digital tideräkning, denna är T.o.m en limiterad version på 1000 ex, var av denna har nummer 757.
image.jpeg
image.jpeg


Obligatoriska samlingsbilden, denna gången fick det till att högen var värd 40 fakking mille enligt @natovintage :D:rolleyes::cool::cigar::p!
image.jpeg


Kul...att det var lite variation på klockor, fanns både gammalt, nytt, exklusivare och mer vardagligare klockor.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Väldigt kul att träffa er alla, särskilt tack till @jabla och dig Affe/Sjöddan;) för att ni drog ihop gänget!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Forts.

Dock måste jag säga att den snus jag fick av @olivetti var GTGns största behållning, inte tagit en bakad på två år, kan säga att den satt fint som snus under läppen mina klockbröder och systrar!
image.jpeg



Om vi nu ska ta en klocka som jag blev lite extra pirrig av, så var det denna roségulds Semaster! Den fick köpetarmen att börja jobba lite.
image.jpeg


Daytona Guld VS Stål.
image.jpeg


@MånsT S Speedmaster var ruggigt läcker, både bak och fram i från!
image.jpeg
image.jpeg


Har alltid tyckt att den vita Exploren var schystas, men nu när jag bytt till den svarta, så är jag inte helt 100 längre.
image.jpeg


Ännu en Day-Date, men denna skiljer sig lite från dom andra, då denna är än sexsiffriga referens.
image.jpeg


Sist men inte minst denna fantastiska vintage Omegan från 70-talet, gjordes till OS 1976 i Montreal. Sten cool är väl bara förnamnet på denna.
image.jpeg
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Nu så @P-A , har haft fult upp med att försöka lägga farbror @jabla den lilla rackarn :D:cool::cigar:!

Då var det äntligen lördag, och jag och min vapendragare @jabla gjorde i ordning oss för att cykla till Helsingborgs Bryggeri för att gå på lördagens happening som var en Gtg! När vi väl kom dit med 5 min till godo då klockan bara var 10:55 så möttes vi av åsynen att tre glada gossar redan var här, @Bikinigubben, @natovintage och @Linkan.

Väl inne så fixade vi till ett bord så vi kunde sitta lite avskilt! Det dröjde inte länge innan folk började strömma in från alla möjliga håll och kanter, snart så var vi ett glatt gäng på 15 pers som nördat ner oss på något så roligt som klockor.

Timmarna går fort när man har roligt sägs det, och det citatet stämmer bra in här, helt plötsligt så var klockan 18:00 och det dags för oss som var kvar tills nu att bryta upp. Jag har haft en jäkligt trevlig dag här på Bryggeriet, var kul att träffa på så många nya ansikten, Tack för att ni gjorde denna GTG möjlig. Ett extra stort TACK till dig @jabla som fixade och styrde upp denna GTG så den kunde genomföras, på ett sådan trevligt sätt som det nu blev.

Nog pratat, nu är det dags för lite bilder.

Vi som var här först.

image.jpeg


Tog inte lång tid innan det började ramla in folk. Och med det schyssta klockor.

AP 15300.

image.jpeg

image.jpeg


Flera Day-Date, men den som smällde lite extra, var denna 18239 Triodor BIC.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Samlings bild på dom första DD som var med.
image.jpeg


image.jpeg


Kermit va med så klart.
image.jpeg


image.jpeg


En kul Tudor som dök upp var denna Big Block.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Borstad Breitling Chronomat.
image.jpeg


Rolex 5513 Gilt dial.
image.jpeg


image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Lite mer DD. Kul att den inte har det obligatoriska dolda låset.
image.jpeg
image.jpeg


En av två Seiko som var med.
image.jpeg


Mycket trevlig ingenjör på gummi.
image.jpeg


Titan Aerospace.
image.jpeg
image.jpeg


Trevlig Blåtavlad Datejust med roulette datum.
image.jpeg


Oroligt fin Speedmaster mögel fanns också med.
image.jpeg
image.jpeg


Kul med med lite svensk kvalité på bordet också.
image.jpeg


image.jpeg
image.jpeg


Mycket trevlig Breitling med analog och digital tideräkning, denna är T.o.m en limiterad version på 1000 ex, var av denna har nummer 757.
image.jpeg
image.jpeg


Obligatoriska samlingsbilden, denna gången fick det till att högen var värd 40 fakking mille enligt @natovintage :D:rolleyes::cool::cigar::p!
image.jpeg


Kul...att det var lite variation på klockor, fanns både gammalt, nytt, exklusivare och mer vardagligare klockor.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Riktigt trevligt att träffas! Hoppas vi ses igen! :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack så mycket affe, mycket trevligt att äntligen träffas! Ser fram emot nästa sommars roadtrip som ska gå norrut. Du är alltid välkommen att låna vårt gästrum om du tar dig så långt upp i landet. :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Då var man hemma igen i vardagslunken, nja, kom egentligen hem igår men hade fullt upp för att skriva något! Och då min telefon strulat sedan lördagens Gtg jag var på, så har jag inte kunnat uppdatera något sedan i lördags eftermiddag. Så det får bli en liten sammanställning av veckan i detta inlägg!

Har varit en helt otroligt kul vecka, som började i Västerås med att ett möte med @Pelarn65 för lunch, och ett eftersnack i några timmar, för att sedan möta upp @Ernesto! Först blev det middag på Ernies favvohak där han förmodligen är stammis, då han bara skrev upp käket för betalning vid ett senare tillfälle! Efter vi ätit så åkte vi mot familjen Ernies slott där jag skulle få sovplats för natten, 800 kvadrat skojar man fan inte bort, tog oss bra länge att gå igenom husets alla rum!

Var nästan lite läskigt när man släckte lampan och skulle till och sova, väntade bara på att man skulle höra rassel från kedjor huande, knarrande dörrar, golv osv, men det gick bra, jag somnade och fick en riktig skön natts sömn!

Tisdagens...färd gick mot Trollhättan för ett möte med @Laurentius, resan dit var skittråkig, då vädret inte var det allra bästa, regn och åter regn, var först när jag komm till Lidköping som solens strålar tittade fram! Slog ihjäl lite tid i Lidköping, och pratade med Laurintius i telefonen där han berättade att han var på väg hem ifrån jobbet! På vägen mellan Lidköping och Trollhättan hände något mycket märkligt till en början, men nu i efterhand så är den bara sjukt jävla roligt så man bara döööööör av skratt!

Det börjar med att jag ser en vit bil kommande att köra slalom mellan bilarna i backspeglarna, vilken jäkla fartdåre tänkte jag, då han var bakom mig så blinkade han med helljuset samtidigt som han åkte förbi mig och gjorde "den inofficiella klocksnack hälsningen" som jag helt hade missat Hahaha! Det första jag tänkte på, var att han menade att jag skulle fälla upp suffletten för att det var på väg att bli regn, det andra som slog mig var att det var @Laurentius som var ikapp mig då han var på väg hem! Men inget av det två ovanstående alternativen är rätt! Finns ett tredje alternativ och det är så otippat så, om det hade funnits med på svenska spel så hade det givit 200 gånger tillbaka på satsad krona!

Viftandet betyder iaf att jag skall köra in i en parkeringsficka, sagt och gjort så gör jag det, men det är inte @Laurentius som har stoppat mig, utan det är @80s som fått syn på mig, och vänt bilen och börjat köra efter mig trots att han har en tid att passa för att klippa sig...Haha, detta kan ju bara hända på Klocksnack tror jag! Det var otroligt kul, synd bara att vi inte han snacka mer @80s, men det får bli en annan gång, TACK för att du stoppa mig, denna lilla happening kommer jag sent att glömma!

Jaja...när 80s dragit iväg på bakhjulen så var det dags att åka vidare till Trollhättan för att möta upp @Laurentius, Trollhättan är inte så stort så att man kan köra vilse, men det kan man tydligen, helt plötsligt är man vilse i pannkakan, så det slutar med att men värd får komma och hämta upp mig vid Trollhättans camping för vidare färd till huset min värd bor i. Får ett mycket fint mottagande av både frun i huset men även en liten dotter som visar sig vara ett riktigt charmtroll. Det visar sig att jag och dottern blir mycket goda vänner!

Nu var tanken att jag skulle åka mot Småland, för att träffa på Onelund, men han fick tyvärr förhinder, så att det blev inställt, tråkigt, men det är sånt som händer, jag hoppas att vi kan träffas någon annan gång istället vid ett annat tillfälle.

Hm, tänkte jag, vad skall jag göra nu då?! Får väl åka en bit och ta in på något hotell eller vandrarhem, men det löste sig på ett mycket trevligt sätt! Både @jabla och @Laurentius erbjöd mig tak över huvudet, jag valde det sista nämnda alternativet, då jag kunde träffa @Aboynamedsue under onsdagen för en lunch, det var mycket uppskattat då jag hade träffat honom på en Gtg i Göteborg när jag var i väg senast! Inte nog med det, under lunchen fick vi kontakt med en annan forummedlem vid namnet @Kotten som var sugen på att mötas upp för en fika, så sagt och gjort, vi möttes upp i Vänersborg på ett mycket trevligt fik, blev häng med två riktigt sköna och nördiga klocksnackare, riktigt kul och trevligt var det, tack som fan för det @Aboynamedsue och skit @Kotten :D, sorry kunde inte låta bli ;)!

På väg hem, så stannade jag till vid ett köpcenter för att köpa en liten present åt min nyfunna vän charmtrollet, hittade en kanin som jag tyckte skulle passa denna unga dam, väl framme så fick hon ett grönt paket som hon slet upp som man ska göra när man får paket! Och det blev B.I.N.G.O , den lilla damen gillade innehållet, först ville hon döpa den till kalle har jag för mig, men min fosterfar tyckte att hon skulle döpa den till Affe, och så blev det! Det visade sig att hon sov med Affe hela natten, så det känns ju jätte kul att ha gjort någon så glad! Sen gick vi på restaurang och hade en mycket trevlig kväll trots att den var lite kyligt i luften! Jag är mycket tacksam att jag fick äran att lära känna dig och den familj @Laurentius, bättre fosterföräldrar kunde jag inte ha haft i två dagar, jag hoppas att vi kan hålla kontakten framöver!

På torsdagen så skulle jag börja dra mig söderut, jag skulle till Helsingborg för att träffa min goda vän farbror @jabla där jag skulle natta i 3 nätter! Men innan jag skulle komma fram dit så skulle jag möta upp en annan forumdeltagare vid namn @Simpatico, vi skulle träffas i Mölndal, men efter jag kört vilse i Göteborg så hamnade vi på något helt annat ställe, Hahaha! Tur att du var mobil min vän, och vi hittade ju ett mycket trevlig ställe när allt kommer till kritan! Vi hade en trevlig stund där, måste säga det men du missade en för jävla god macka :p:D;)! Kul att gubben kom fram och snacka lite också, fast jag är väl inte helt hundra ifall han fattade vad vi snackade om. Måste säga att Götet måste vara den plats på jorden där det är ett helvete att hitta vad man skall åka, för detta så hoppas jag att det skiter sig rejält för blåvitt denna säsongen!

Nu var jag äntligen på G ner till solkusten, gick väl ganska så hyfsat till jag var inne i Helsingborg, där sket det sig än en gång, behövde lite vägledning innan jag kom fram till slutmålet! Gött det var att få träffa dig igen min vän, nu hade vi ju träffats i midsomrars då du och frugan var förbi så det var inte så länge sen, men jag klagar inte, det är sjukt kul att få lära känna dig farbror @jabla ;):cool::p:D!!! Blev en riktigt rolig första kväll då vi lekte med din Timegrapher, dom flesta av mina klockor gick hyfsat bra, var väl bara än som urskiljde sig, men det hade jag väl på känn, men visst behöver min Feta Dam en service den närmste tiden om man skall vara petig!

På fredagen gjorde vi ett misslyckat försök på Rydbergs Ur, vi hade hoppats på en dag med mycket tjo och tjim och inget annat, tyvärr så blev det helt jävla fel då kundservicen den dagen var under alla kritik! Att behöva ta kölapp för att fråga ifall man får ta bilder på klockorna i montrarna sved extra mycket, och att vi inte fick hålla i nya Orisen Diver Sixty-Five sved också lite. Men, men dom hade kunnat fått rejält med gratis reklam om jag och jabla hade fått hållas, nu blev det inte så, så dom stora förlorarna var inte jag och min vapendragare utan det blev Rydbergs Ur.

Jaja...på väg ut från Väla köpcentrum blev jag ännu en gång haffad av en forumdeltagare, denna gången så var det @Beastie som hade känt igen mig, kul som fan att bli haffad, tyvärr så blev det bara lite snabbt tugg och en gruppbild på klockorna våra.

Nu bar det av till centrum, där skulle vi gå till ett ställe vid namnet Art Metall, dom säljer begagnade klockor i alla dess slag! Inte kunde vi få ett sämre mottagande här än på Rydbergs tänkte jag, det går fan inte... Mycket riktigt, inne i butiken så blev vi mycket väl mottagna, av alla som jobbade den dagen, det var bara att peka på vilken klocka man ville klämma på så togs den fram utan problem! Kan rekommendera Art Metall för dom som inte varit där, mycket trevligt ställe, och när jag är i krokarna så kommer jag absolut ta mig dit igen för ett gött snack! Hade många schyssta klockor till försäljning, men det blev inget köp denna gången!

På kvällen så skulle jabla och frugan på Sofiero konsert till någon park, så det blev så att jag blev sittande hemma framför TVn med magont pga av att jag hade tryckt i mig alldeles för mycket naturgodis på väg hem från affären Haha! Fick skjuta på maten någon timme då jag var proppmätt av allt godis... Nu visade sig att det var så där halvskapligt ljud på konserten, så det ville sig inte bättre för herrskapet att det blev att åka hem tidigare än vad dom hade tänkt!

Nu var det äntligen lördag, och jag och @jabla skulle äntligen få gå på den efterlängtade Gtgn, det blev att käka lite frukost och göra sig klar att åka iväg. Denna gången så blev det ett tidigare lagt Gtg än vad många är vana vana vid tror jag, för vi drog igång det redan vid Kl. 11:00. Haket vi skulle hänga på var ett ställe där det såldes massvis av ÖL, korv hamburgare etc, ett mycket utmärkt val för att hålla Gtg-er på! Så jäkla kul att det var så många som kom, vi blev väl uppemot 15 pers och nästan bara nya ansikten, var jätte kul att lära känna er alla som var med, och jag hoppas verkligen att vi kan träffas någon fler gång på ett eller annat sätt! STORT TACK alla som var med och gjorde denna GTG möjlig, ett extra stort TACK till dig farbror @jabla som tog dig tid att fixa med allt som hade med denna Gtg att göra!!!

På söndagen skulle jag börja ta mig hemåt då min gode vän skulle jobba lite, jag tackar så mycket för den fina gästfriheten du och din kära fru visar mig. Och JA, det har varit GRYMT kul under den lilla vistelsen och jag har haft superduper roligt! Och jag hoppas verkligen att vi kan göra om detta någon gång igen framöver min vän!

Nu var tanken, att jag skulle träffa en annan forumprofil vid namnet @TiE när jag kom till Örebro, men det ville sig inte bättre att jag både blev lite sen och körde fel vilse i Jönköping tyvärr, Hahahaha! Blir att damma av dom två GPS-erna jag har liggande någon stans ser det ut som! Så tyvärr uteblev detta möte, jag hoppas att vi kan stråla samman snart min gode man, för det hade varit enormt kul att få träffa dig igen!

Affes Road Trip är slut för denna gången, som det ser ut nu så bär det av norr ut nästa år, om jag fortfarande har hälsan kvar och är i livet vill säga!!!

Åter igen så vill jag säga ett stort FUCKING tack till alla er som gjort denna happening möjlig, detta är ett forum som jag garanterat kan säga är ganska så ensam om att ha en sådan god anda som det visar sig att KS-andan är, fortsätt så, så kommer Klocksnack bara att bli ännubätttre i framtiden!!!

OK...over and out, Mvh // Affe
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor

Tack...vi syns igen mannen ;)!


Bara att bita i det sura Apple. ;)

Hehe...så kan det vara ibland, ger ju faktiskt än ett bra skäl till att behöva köpa sig en ny dator :D!


Bra affe! Ses säkert på en gtg i Sthlm framöver!

Det gör vi med all säkerhet @Kotten, var mycket kul att träffa dig :p.


Tack för trevlig tråd alla inblandade, och framförallt @Af Sjodahl , såklart!

Tackar, Tackar...ödmjukast, kul att det finns några där ute som gillar den :).
 
Topp