• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Då kör vi, Affes Road Trip 2016 börjar idag...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Då var det äntligen dags att sticka iväg för att träffa lite forummedlemmar, första destinationen blir Västerås! Där kommer jag att slagga hos @Ernesto som visar sin gästvänlighet, men först så skall ha en liten lunch med @Pelarn65. Efter det så kan det bli lite häng på Nymans Ur, finns ju några klockor som man gärna vill titta på som visades upp på Baselmässan tidigare i år, bla så är man ju nyfiken på nya DAYTONAN, Yacht Mastern och nya Air-Kingen, men den sistnämnde får jag ju klämma på när jag möter Ernie så den behöver jag ju inte titta så nämnvärt på!

Hoppas att vädrets makter håller i sig, skulle bli dåligt väder idag, tråkigt ifall man måste åka med uppfälld sufflett på The Greath White Death!

DSC_7214.JPG


Klock, klock, klock, Klock, klock, klocksnack :D!
DSC_7213.JPG


Och som sagt klockan gör dagen får bli denna Breitling Chronomat!
DSC_7216.JPG
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Trevlig resa och kör försiktigt! Lite synd att tråden ligger under lifestyle då jag tror att många kommer missa den.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tyvärr inga nyheter inne, skulle dock komma i slutet på denna veckan!

Men det fanns massor av annat godis!

Börjar med lite Rolex!

Datejust med is, Hehe...denna blev såld när vi stod och provade denna, han inte köpa den! Då en som ringde till butiken tog den direkt! Listade bara149k.

image.jpeg


Provade även denna OP 116000 på 36mm.
image.jpeg


Sedan kollade vi på lillebror till @Pelarn65 Yacht Master, denna har refnr: 268655 och ligger på 37mm.
image.jpeg


Sen blev det lite klämmande på Sjö Sandström! Mycket trevliga klockor faktiskt!

Denna World Timer är snyggare på bild än IRL!
image.jpeg

image.jpeg


Denna UTC Sky-Diver är lika cool IRL som på bild. Tyvärr kändes denna lite stor för mig.
image.jpeg


Den som fick köptarmen att gå igång lite extra var denna Royal Capital!
image.jpeg

image.jpeg


Sen blev det lite Omega också, denna Speedmaster 57 var fet i dubbel bemärkelse!

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Aqua Terra är helt OK klockor trots att det sitter ett skitverk som caliber 8500.
image.jpeg

Tack @Nymans Ur 1851 för er gästvänlighet, alltid ett lika trevligt bemötande!
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Tyvärr inga nyheter inne, skulle dock komma i slutet på denna veckan!

Men det fanns massor av annat godis!

Börjar med lite Rolex!

Datejust med is, Hehe...denna blev såld när vi stod och provade denna, han inte köpa den! Då en som ringde till butiken tog den direkt! Listade bara149k.

image.jpeg


Provade även denna OP 116000 på 36mm.
image.jpeg


Sedan kollade vi på lillebror till @Pelarn65 Yacht Master, denna har refnr: 268655 och ligger på 37mm.
image.jpeg


Sen blev det lite klämmande på Sjö Sandström! Mycket trevliga klockor faktiskt!

Denna World Timer är snyggare på bild än IRL!
image.jpeg

image.jpeg


Denna UTC Sky-Diver är lika cool IRL som på bild. Tyvärr kändes denna lite stor för mig.
image.jpeg


Den som fick köptarmen att gå igång lite extra var denna Royal Capital!
image.jpeg

image.jpeg


Sen blev det lite Omega också, denna Speedmaster 57 var fet i dubbel bemärkelse!

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Aqua Terra är helt OK klockor trots att det sitter ett skitverk som caliber 8500.
image.jpeg

Tack @Nymans Ur 1851 för er gästvänlighet, alltid ett lika trevligt bemötande!

Trevligt! Synd att du missade DJ:n ;) Royal Capital satt fint på dig! Ps. Kasst fotoljus på Nymans :(
 
Topp