Har själv lämnat in genom AD, vet int om man får skicka själv. Någon annan vet säkert.Vet du hur jag går till väga för att själva Rolex service center kan ge sig på detta? Kan man gå runt AD eller vet du hur processen ser ut?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har själv lämnat in genom AD, vet int om man får skicka själv. Någon annan vet säkert.Vet du hur jag går till väga för att själva Rolex service center kan ge sig på detta? Kan man gå runt AD eller vet du hur processen ser ut?
Jag skulle inte ens polera en skruv där.Låter tråkigt. Samtidigt tror jag inte att en länk är representativ för resten av deras arbete. Poleras säkert ett dussin länkar och boetter dagligen där.
Haha, låter roligt.Jag skulle inte ens polera en skruv där.
Hittat en snubbe i Gbg som gör det mycket bättre än någon på nymans. Inte perfekt men mycket bättre.
Finns i tråden.Haha, låter roligt.
Har du någon bild från Nymans?
Vågar nästan säga till 100% att den där är polerad.
Tycker det syns mest på kronskydden.
Jämförelse med ett exemplar av 16700 som till synes skulle kunna vara opolerad:
Ping @Sexlaxar. Jag håller med, ser inte opolerad ut.Mjuka lugghål=polerat
Det är hos gud nu,och högra nedre står i pärleporten och väntar på sin dom.
https://klocksnack.se/threads/day-date-tråden.16361/page-96#post-2279314Någon som känner till denna svenska firma som renoverar och polerar Rolex ?
Michael Young är det säkerligen du refererar till i Hongkong.https://klocksnack.se/threads/day-date-tråden.16361/page-96#post-2279314
http://www.guldsmed.com/helrenovering-rolex-presidential/
Jag har läst en del om honom (Anders Fors) i forumet och det verkar vara lite blandade åsikter. Det tipsades annars om någon firma i Hong Kong i samma tråd som också sysslar med länkrenovering där resultatet blev lyckat och priset var rimligt enligt skribenten. Jag vet att det diskuterades i en annan tråd nyligen med jämförelsebilder och jag tyckte att det såg bra ut (HK-firman alltså).
Otroligt dåliga bilder. Förmodligen ja.Någon som kan hjälpa till å se om denna 14060m är polerad ?
Kolla kronskydden så har du svaretNågon som kan hjälpa till å se om denna 14060m är polerad ?
yes ser nu att dom är rundande och inte så vassa så ja den är polerad..Kolla kronskydden så har du svaret
Kolla kronskydden så har du svaret
Visa gärna hur "vassa" bandhorn ska vara på 14060..yes ser nu att dom är rundande och inte så vassa så ja den är polerad..
Jag jämförde bara med en bild från en opolerad på GoogleVisa gärna hur "vassa" bandhorn ska vara på 14060..
Tycker de är ganska runda från fabrik.Jag jämförde bara med en bild från en opolerad på Google
Okej så du tror inte denna är polerad eller ?Tycker de är ganska runda från fabrik.
Ja förstår tack för era svar !Tycker de ser olika ut beroende på vilken bild. Bilden framifrån ser övre ut att vara knepig i formen men från sidan ser de rätt ok ut tycker jag. Behövs nog bättre bilder för att se ordentligt.
Svårt och avgöra på dem där bilderna, men som @vaniljglass säger så kom dessa ganska runda från fabrik, om man googlar snabbt på 14060(m) och kollar på orörda ex så ser många rätt runda ut trorts att dem är orörda.Okej så du tror inte denna är polerad eller ?
Även denna som @Rum Runner har är orörd, har för mig att han köpte den ny ~97' , även på denna ser man "linjen" vid bandhornen.Svårt och avgöra på dem där bilderna, men som @vaniljglass säger så kom dessa ganska runda från fabrik, om man googlar snabbt på 14060(m) och kollar på orörda ex så ser många rätt runda ut trorts att dem är orörda.
Bilden nedan är tagen från rolexforums och skall vara orörd.
14060 U-serie från 97. Garanterat opolerad. Köpt ny på Schiphol av mig och enbart servad.
Svårt och avgöra på dem där bilderna, men som @vaniljglass säger så kom dessa ganska runda från fabrik, om man googlar snabbt på 14060(m) och kollar på orörda ex så ser många rätt runda ut trorts att dem är orörda.
14060M '12. Mig veterligen orörd.