• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens Asiatiska klocka-tråden!

leiden

Rolex
Dagens:
65242df4-c7f3-4375-93b7-75fe9289214d-jpeg.662752
Snygg kombo! Men det hade varit lite snyggare med ett slätt band istället för racing :)
 

Psykel

Patek
Det är ju inte helt fel på något sätt men det är vad jag hade föredragit :)
Hur upplever du bandet?
Mjukt och lättburet, men kraftigt på samma gång. Har en gammal Alpina med ett likadant fast brunt med vita sömmar, som känns och sitter lika bra. Tror dom ska ha nån slags utförsäljning på vissa band just nu ifall du vill testa.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Det är ju inte helt fel på något sätt men det är vad jag hade föredragit :)
Hur upplever du bandet?
Flikar in. Har haft några från Cheapest men har inte blivit övertygad, framförallt har jag haft svårt att vänja mig med den väldigt kraftiga syntetiska doften på de band som har en vaxad kant. Kanten har lossnat på några också.
 

Psykel

Patek

leiden

Rolex
Flikar in. Har haft några från Cheapest men har inte blivit övertygad, framförallt har jag haft svårt att vänja mig med den väldigt kraftiga syntetiska doften på de band som har en vaxad kant. Kanten har lossnat på några också.
Det är verkligen spridda omdömen. Det är väl som med allt annat att man får det man betalar för :)
 

J Carl

Omega
Det är ju inte helt fel på något sätt men det är vad jag hade föredragit :)
Hur upplever du bandet?
Kvalitén på bandet är helt ok. Jag är en sån där konstig som gillar limmade sömmar framför sydda( känns mjukare på nått sätt) .

Sen tröttnar jag ganska fort på ett mönster och byter band med kanske 1 - 2 veckors intervaller så de hinner som inte slitas heller .
Banden köper jag mest på chepest eller singularstraps. Gillar chepest bäst då deras längd på 27-28 cm funkar kanon med min handledsstorlek.
 

J Carl

Omega
Det är verkligen spridda omdömen. Det är väl som med allt annat att man får det man betalar för :)
Kul ändå att jag testat de 3 stora enligt mig . Singular , Royal och chepest . De billigaste är chepest ( inte med mycket de är ganska jämna i pris alla tre ) . Men de jag gillar mest är chepest billigaste serie . Så för mig funkar inte -du får vad du betalar för.
 

Psykel

Patek
Kul ändå att jag testat de 3 stora enligt mig . Singular , Royal och chepest . De billigaste är chepest ( inte med mycket de är ganska jämna i pris alla tre ) . Men de jag gillar mest är chepest billigaste serie . Så för mig funkar inte -du får vad du betalar för.
Just i detta fallet var det deras läder som diskuterades. Du kan se ett på min Seiko Skyliner allra längst upp på denna sida.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Kul ändå att jag testat de 3 stora enligt mig . Singular , Royal och chepest . De billigaste är chepest ( inte med mycket de är ganska jämna i pris alla tre ) . Men de jag gillar mest är chepest billigaste serie . Så för mig funkar inte -du får vad du betalar för.
Vilket är det du testat från Royalstraps? Jag har ett av deras zuludiver nato och det är fasen de skönaste natot jag testat, trots sömmar då de känns mjuka
 

J Carl

Omega
Vilket är det du testat från Royalstraps? Jag har ett av deras zuludiver nato och det är fasen de skönaste natot jag testat, trots sömmar då de känns mjuka
Det jag tänkte främst på är nato Bond vintage från Royal som enligt min mening kanske är ganska bra i mjukheten men är för långt för mig ( strax över 30 cm ) .
Sen har jag kört deras zuludiver swiss Bond nato , och det är på den modellen som sömmarna gör ont ( kan haft otur med just mitt band ) .
 
Topp