• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens Asiatiska klocka-tråden!

seikodiverr

KS Explorers Club
43E5964B-3830-4A73-BCB0-B5C3A34D64D3.jpeg

SBDC031 med ”fel” ilägg i rätt solljus i morse. Fel band kanske man kan tycka också. För mig är i alla fall fel ilägg avgörande för att jag ska tycka om Sumon pga det som hör till 031 är megafult :)
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Nu kör jag en fuling och postar en icke-dagens klocka... Min Cronos med strukturtavla:
img_2602-jpg.414105

Edit: ser nu att våra nog är identiska så när som på tavelstrukturen. Samma visare, index och text. Samma boett också, ser set ut som.
Typ samma, såg att det var olika juvelantal och du har borrade bandhorn? Börjat gilla dessa enklare och nättare dressare mer och mer
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Har haft den här i klocklådan kanske ett halvår då jag varit i tankarna att sälja, har insett att jag vore dum om jag sålde ett näst intill perfekt exemplar av föregångaren till 3180an. Sånna här tjockbelagda guldboetter är också ganska fina ändå.

IMG_2920.JPG
 

Rolfen

Rolex
Tycker att den där förtjänar ett korrekt insert :)
Inga tankar på att hitta ett lagom patinerat att byta till?
Nej det är inget jag tänker lägga kraft på, tycker det som sitter på är lagom risigt till den klockan. Hade det varit en NOS klocka med fel insert hade det stört mig men så länge klocka och insert har samma förfall tycker jag det är ok. Den har faktiskt seglat upp som en favorit i min 150+ samling vilket är rätt udda då jag aldrig gillat dykare förut utan är mer en dress gubbe.
 
Topp