• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens Asiatiska klocka-tråden!

Psykel

Patek
7429D36A-9192-48CC-8581-A1CC243CA624.jpeg
 

leiden

Rolex
Japp kommer från tradera. Har letat ett tag efter en Seiko dykare med lite patina, ogillar dykare i nyskick då dom helt saknar "själ".
Den där var i ett ganska ärligt skick tycker jag. Vad jag kan se så är det bara insert som inte stämmer.
Funderade på att buda men avstod i sista stund. Tror att det var ett bra köp, grattis :)
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Ser väldigt trevlig ut! Vill du utveckla resonemanget lite? :)
Den sitter skönare på handleden vilket kan tyckas låta konstigt då 6306-700Xan är sjukt mjuk i sina former. Den är någon mm mindre på bredd och längd så jag misstänker att det bidrar lite. Den har även 20 mm istället för 6306ans 22 mm vilket jag tycker kan bli lite obekvämt.
 

leiden

Rolex
Den sitter skönare på handleden vilket kan tyckas låta konstigt då 6306-700Xan är sjukt mjuk i sina former. Den är någon mm mindre på bredd och längd så jag misstänker att det bidrar lite. Den har även 20 mm istället för 6306ans 22 mm vilket jag tycker kan bli lite obekvämt.
Intressant! Har också haft en 6306 och den var riktigt bekväm, bättre än tex 7548.
Låter som att det där är en klocka helt i min smak :)
 

Rolfen

Rolex
I går kväll fixade jag till denna Seiko SQ 100 8123-8040 för att bli en sommarbeater. Den fick nya packningar, safirglas och för skojs skull en kanji dagskiva. Dessutom det somrigaste av alla band - perlon.
Seiko100.jpg
 
Topp