• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens Asiatiska klocka-tråden!

Ormet

Panerai
2-Faktor
En 100m "dykare" för kvällens pass. Gillar tavlan som har en djupt grön färg med metallic-finish. Svårt bara att få till glänset med den obefintliga belysningen.

IMG_3079.JPG
IMG_3080.JPG
 

leiden

Rolex
Det var först när jag granskade bilderna som jag såg mönstret faktiskt! Det bästa med urtavlan är dock att den har ett sånt där fint skimmer som dyrgriparna nedan, tror dock de skimrar betydligt mer än min :)

visual.png
Det är kul när man upptäcker såna där små saker :) Ta gärna några fler bilder när ljuset är bättre, tycker att den ser helmysig ut trots tvåton!
 

ngstrm

Friends of KS
Första posten i den här delen av forumet. Har varit sugen på en GWF-D1000 sen dom släpptes förra året. Djupmätarfunktionen är något jag verkligen längtat efter hos frogmastern, men var aldrig riktigt nöjd med färgerna på dom två första modellerna (röd-vit och en med blå detaljer). Men när D1000NV presenterades kände jag att Casio hittat rätt. Det är en löjligt stor klocka, och har jag den utan en tröja med långa armar så ser det bisarrt ut. Men den sitter riktigt skönt annars! Fortfarande häftigt prissatta tycker jag (>10k), men hittade ett ex via Ebay som var lite mer överkomligt.

03730F73-F095-4238-942F-859DB6D97660.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp