• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens Asiatiska klocka-tråden!

PADI
53BB4F48-D6A7-4A38-922D-1FF3A0F93AB7.jpeg

Från igår, somnade visst när jag skulle posta inlägget :). En av få moderna klockor i samlingen. Den är drygt 36 mm och rätt hög, jag minns hur smått panikartad stämning det blev när jag under sin färd hem till mig upptäckte dess storlek, 36 mm var obegripligt litet för mig då. Lustigt såhär i efterhand när de allra flesta av mina ur är under 36 mm.

IMG_3588.JPG
IMG_3589.JPG

Från igår, somnade visst när jag skulle posta inlägget :). En av få moderna klockor i samlingen. Den är drygt 36 mm och rätt hög, jag minns hur smått panikartad stämning det blev när den var på väg hem upptäckte dess storlek, 36 mm var obegripligt litet för mig då. Lustigt såhär i efterhand när de allra flesta av mina ur är under 36 mm.

IMG_3588.JPG
IMG_3589.JPG
Utmärkt storlek, men hög som sagt! Kul design! Själv kör jag kronograf idag.
D5BB660A-25E4-4515-AC7D-6F6FE95DB916.jpeg

Vad jag läst så lanserades den 1995. Lite svår att hitta nuförtiden. Just denna är NOS, legat på ett butikslager sedan 90-talet. :)
Lite mindre än en G-Shock 5600, men betydligt biffigare än en F-91W "Terroristen". Ganska basic i funktionerna. Ett stort plus är att den har bakgrundsbelysning (istället för bara led-lampor som tex F-91W).
Modellen figurerar även på Wilhelm Schmidts handled i filmen "Enemy Of The State" från 1998...
Casio_W-741_Enemy_Of_The_State_Robert_Clayton_Dean_1998.jpg

Har haft en klockfri helg och av någon anledning bommade jag att posta fredagens bild.

Detta är kanske en av de roligare dykarna i min ägo.

Sen, efter att ha kastat ett getöga över samlingen, har jag insett att jag inom kort äger fler Citizen än Seiko, vilket känns helt sinnessjukt. Vad hände liksom? Trodde aldrig jag skulle gå så långt.

IMG_3627.JPG

Tillbaka
Topp