• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens Asiatiska klocka-tråden!

Rolfen

Rolex
Har haft en klockfri helg och av någon anledning bommade jag att posta fredagens bild.

Detta är kanske en av de roligare dykarna i min ägo.

Sen, efter att ha kastat ett getöga över samlingen, har jag insett att jag inom kort äger fler Citizen än Seiko, vilket känns helt sinnessjukt. Vad hände liksom? Trodde aldrig jag skulle gå så långt.

IMG_3627.JPG
Jag har full förståelse för att det kan bli så. Seiko är grymt prisvärda men Citizen är ju in i helvete överdjävligt super prisvärda. Med andra ord är man allt lite småtokig om man inte har ett rejält gäng Citizen i samlingen ;)
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Jag har full förståelse för att det kan bli så. Seiko är grymt prisvärda men Citizen är ju in i helvete överdjävligt super prisvärda. Med andra ord är man allt lite småtokig om man inte har ett rejält gäng Citizen i samlingen ;)
Citizen är sjukt outforskat jämfört med Seiko, dessvärre då även bitvis svårt att få tag i sällsynta/bra ex. Om man tycker det är omständigt att hitta dokumentation om Seiko så är det nästan tvärstopp med Citizen. Nackdelen är då att reservdelar kan vara sjukt svårt att hitta när det kommer till vissa modeller.

Det är bara passa på att harva Citizen innan de blir mainstream och femdubblar i pris :)
 

kuma-kun

Audemars
Den var riktigt grym!! Vad får man ge för en sådan?

Allt beror ju på skicket, från bärbart från 5 k svenska pengar till 15 k för perfekta.
Sweet Road i Kawasaki har en skruttig utan länk inne nu för 118 000 yen men dom är kända för att prissätta lite högt.
Privatköp och utanför Japan är det nog lättast att få bra pris.
 
Topp