• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens Asiatiska klocka-tråden!

Svensk dagvisning är till och med coolare än kanji.
SvenskCitizen.jpg

Stenhård! Har den tappat dykringen? ;)
Nepp, den här och några andra av de tidiga kom med en stålbezel. Deras första riktiga täta "parawater" klocka kom i ett snarlikt men mycket enklare och elegantare form, så utan att ha djupdykt i ämnet gissar att de tog inspiration från den.

Nepp, den här och några andra av de tidiga kom med en stålbezel. Deras första riktiga täta "parawater" klocka kom i ett snarlikt men mycket enklare och elegantare form, så utan att ha djupdykt i ämnet gissar att de tog inspiration från den.

Finemang, super aer ju lite finare verk och ofta raett trevliga att titta paa near man jaemnfoer med standard.
Jetrotorn aer ju vaeldigt hoegljudd, har inte bestaemt mig om det aer tuft eller irriterande.
Jag har en likadan som aer vitguldsplaeterad, kaenns lite bakofram paa en sporting klocka.

35689157780_9b15b6390c_b.jpg

Finemang, super aer ju lite finare verk och ofta raett trevliga att titta paa near man jaemnfoer med standard.
Jetrotorn aer ju vaeldigt hoegljudd, har inte bestaemt mig om det aer tuft eller irriterande.
Jag har en likadan som aer vitguldsplaeterad, kaenns lite bakofram paa en sporting klocka.

35689157780_9b15b6390c_b.jpg
Tycker ljudet är charmigt, sen vill jag påstå att det inte är något man hör när man gör något annat som inte rör klockan :). Jämför jag denna mot mina andra klockor med Jet-urverk så låter denna mindre, gissar på att monocoque-boetten bidrar till lite dämpning. Så jag har noterat ljudet lite mer på de andra Jet-dressare :)

Jag har läst om vitguldsplättering och jo, lite förvånad att se den på den modellen. Då var det kanske din klocka jag stötte på förut när jag bildgooglade lite för att hitta referenser. Vet att jag blev konfunderad då det kändes konstigt att kromplättera (innan jag nu insett att det är vitguld) en sådan klocka som redan fanns i rostfritt. Oavsett så tycker jag det finns en charm i klockor med nött plättering, det blir ännu tydligare att det är ett bruksur :)

Gillar din samling av vad jag sett än så länge!

Tillbaka
Topp