Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jävlar vad häftigt!Fick tag i en rolig klocka med en ganska ovanlig komplikation. Doxa 14 karat från 50-talet, 35mm och dead-beat sekunder.
Var tvungen att googla vad dead-beat var för något. Riktigt coolt, visste inte att de höll på med sånt på 50-taletFick tag i en rolig klocka med en ganska ovanlig komplikation. Doxa 14 karat från 50-talet, 35mm och dead-beat sekunder.
Visa verket!Fick tag i en rolig klocka med en ganska ovanlig komplikation. Doxa 14 karat från 50-talet, 35mm och dead-beat sekunder.
Visa verket!
Coolt, använd för fasiken!Ropade hem denna "NOS" Constellation ST168.057 fr 1972 förra veckan som landade med Postnord idag. Herrejösses vad kul och samtidigt skrämmande att äga nåt i detta krispiga skick. Har tidigare haft en lika fast med svensk dagskiva som jag tyvärr flippade i ngt tok-delirium för ett antal år sedan. Har saknat den mycket och sporadiskt letat efter en ersättare tills jag nu kom över denna.
Vafals, vad säger panelen?
1. Bort med skyddsfilmen, bär med stolthet och låt den få den nötning den förtjänar!
2. In i bankfacket och plocka ut när pensionen närmar sig (för mig om ca 20 år..)
Var riktigt sugen på den med, fantastiskt trevligt men NOS. Jag är för att använda, började använda en NOS Movado från 50-talet tidigare.Ropade hem denna "NOS" Constellation ST168.057 fr 1972 förra veckan som landade med Postnord idag. Herrejösses vad kul och samtidigt skrämmande att äga nåt i detta krispiga skick. Har tidigare haft en lika fast med svensk dagskiva som jag tyvärr flippade i ngt tok-delirium för ett antal år sedan. Har saknat den mycket och sporadiskt letat efter en ersättare tills jag nu kom över denna.
1. Bort med skyddsfilmen, bär med stolthet och låt den få den nötning den förtjänar!
2. In i bankfacket och plocka ut när pensionen närmar sig (för mig om ca 20 år..)
Tack för att du hoppade.Även jag är för att använda. Är av devisen; "klockor och bilar ska brukas" så det lutar nog åt det.Var riktigt sugen på den med, fantastiskt trevligt men NOS. Jag är för att använda, började använda en NOS Movado från 50-talet tidigare.
Ropade hem denna "NOS" Constellation ST168.057 fr 1972 förra veckan som landade med Postnord idag. Herrejösses vad kul och samtidigt skrämmande att äga nåt i detta krispiga skick. Har tidigare haft en lika fast med svensk dagskiva som jag tyvärr flippade i ngt tok-delirium för ett antal år sedan. Har saknat den mycket och sporadiskt letat efter en ersättare tills jag nu kom över denna.
Wow, den är riktigt vass !Använd, vettja!
1!! Om 20bast går den där på loppis för 5-10kr och en varmkorv!Ropade hem denna "NOS" Constellation ST168.057 fr 1972 förra veckan som landade med Postnord idag. Herrejösses vad kul och samtidigt skrämmande att äga nåt i detta krispiga skick. Har tidigare haft en lika fast med svensk dagskiva som jag tyvärr flippade i ngt tok-delirium för ett antal år sedan. Har saknat den mycket och sporadiskt letat efter en ersättare tills jag nu kom över denna.
Eventuella fynd? Nu får du utveckla!
Jag hade mest köpångest, prismässigt är det nog inget fynd, men ett riktigt fint exemplar!Eventuella fynd? Nu får du utveckla!
Lite synd på bandhornen bara!Jag hade mest köpångest, prismässigt är det nog inget fynd, men ett riktigt fint exemplar!
Jag vet inte om jag ser det som syntes på auktionsbilderna, har iofs inte ägt ett ex tidigar eoch kan jämföra. Möjligtvis är övre vänstra lite nött, men svårt att avgöra. Ska plocka bandet och ta lite makrobilder senare i veckanLite synd på bandhornen bara!
Tänkte att de såg lite runda (polerade) ut, dessa var ju riktigt kantiga original. Samt att nedre högra ser lite böjt ut?Jag vet inte om jag ser det som syntes på auktionsbilderna, har iofs inte ägt ett ex tidigar eoch kan jämföra. Möjligtvis är övre vänstra lite nött, men svårt att avgöra. Ska plocka bandet och ta lite makrobilder senare i veckan
Runda? Polerade?Tänkte att de såg lite runda (polerade) ut, dessa var ju riktigt kantiga original. Samt att nedre högra ser lite böjt ut?
Är det en 168.005?
Mina ser ut såhär i jämförelse, dåliga bilder precis tagna i dåligt ljus. Men tror man förstår vad jag menar
Ej kantiga?Runda? Polerade?
Jag skulle inte säga opolerad, men den är ganska skarp. Får ta bättre bilder när ljuset tillåter.Tänkte att de såg lite runda (polerade) ut, dessa var ju riktigt kantiga original. Samt att nedre högra ser lite böjt ut?
Är det en 168.005?
Mina ser ut såhär i jämförelse, dåliga bilder precis tagna i dåligt ljus. Men tror man förstår vad jag menar
Ser grymt skarp ut, opolerad. Däremot lite slitage på insidan av bandhornen om jag ser rätt.Ej kantiga?
Såg mycket bättre ut på den bilden, snyggt!Jag skulle inte säga opolerad, men den är ganska skarp. Får ta bättre bilder när ljuset tillåter.
Vet du att den är opolerad?Ser grymt skarp ut, opolerad. Däremot lite slitage på insidan av bandhornen om jag ser rätt.
Eh jo det är det. Du får lätt 20 för den utan tjafs internationellt.Jag hade mest köpångest, prismässigt är det nog inget fynd, men ett riktigt fint exemplar!
Det är det typ aldrig någon som kan veta.Vet du att den är opolerad?
Ser mindre kantiga ut än mina och gissar att de inte är lika kantiga som de var urpsrungligen.
Superkantiga boetter likt denna kommer rundas av lite av användning. Skulle påstå att det är bättre att kolla på glasring och bandhornsinfästning än bamdhornsfasning för att avgöra polergrad - det är ju dessutom lätt att polera en skarp kant på bandhornen. Era bådas boetter är svinbra!Vet du att den är opolerad?
Ser mindre kantiga ut än mina och gissar att de inte är lika kantiga som de var urpsrungligen.