Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nomos? Niga who dat?Snygg Nomos
No shit sherlockNomos? Niga who dat?
Denna kom innan Nomos ens var påtänkt.
Aha, den hamnade på forumet alltså! Kul! Du får gärna skicka tillbaka bandet om du inte vill ha det!Fick hem denna mysiga 70-talstjockis igår. Ska leta reda på ett roligare band nu bara.
Hehe, jag hade ett strutsband jag gärna ville montera. Men oxblodet är faktiskt inte så dumt, passar bra till guld, bekvämt dessutom. Ska testa hur det funkar på en annan klocka först annars kan du få det tillbaka.Aha, den hamnade på forumet alltså! Kul! Du får gärna skicka tillbaka bandet om du inte vill ha det!
Med vänlig hälsning, Hr_Proos
Klart du ska prova! Tycker själv att bandet är rätt snyggt faktiskt! Men om du inte ska använda det så kanske @grodslukarenx är sugen på ett oxblodsband med öppna ändar till sin fina Niga?Hehe, jag hade ett strutsband jag gärna ville montera. Men oxblodet är faktiskt inte så dumt, passar bra till guld, bekvämt dessutom. Ska testa hur det funkar på en annan klocka först annars kan du få det tillbaka.
Tack för omtanken, men jagar på annat håll!Klart du ska prova! Tycker själv att bandet är rätt snyggt faktiskt! Men om du inte ska använda det så kanske @grodslukarenx är sugen på ett oxblodsband med öppna ändar till sin fina Niga?
NemasTack för omtanken, men jagar på annat håll!
Fredagen den 13:e idag, självklart sitter fläckarna på tavlan! Så det så!Ska bli kul att få hem den här
Ganska säker på att fläckarna bara sitter på glaset!
Ja..vem fan köper klockor idag!!?Fredagen den 13:e idag, självklart sitter fläckar på tavlan! Så det så!
Haha misstänker att @Fadershan kommer försöka fläcka tavlan innan jag hämtat ut klockanFredagen den 13:e idag, självklart sitter fläckarna på tavlan! Så det så!
Jag tror på glasetFredagen den 13:e idag, självklart sitter fläckarna på tavlan! Så det så!
Ska bli kul att få hem den här
Ganska säker på att fläckarna bara sitter på glaset!
Verkar väl finnas små patinaprickar på tavlan men de stora svarta såklart glaset. Tror den är fin!Pretty sure...
Undrar om det har varit samma ägare med tanke på patinan på bezelenFrån eBay, landade i går!
Går dåligt, sakna tavelfötter. Men är i helstål och gilla patinan på Bezelen!
Och gillar ju pilla, var ett FE 4611 verk inget jag har sett innan!
Så 190kr, ett fynd!
Ja det är ju liknande, men ändå inte samma som det ser ut. Det slitna blir silvermetall medans det oslitna har en borstad/rispad yta. Och inget "gulnat" någonstans trots hårt slitage. Blir inte klok på det riktigt.Här är min Alpina med Borgel-boett i vetefanium.
Notera ”inoxidable” på baklocket, alltså rostfri. Vanligtvis står det ju ”fond acier inoxidable” eller liknande, alltså baklock i rostfritt stål, när det handlar om icke-stålklockor på franska.
Cool! Funkar den som den ska?Hvor drar vi grensen for «fynd»
Cool! Funkar den som den ska?
Den där går inte att serva ellerhur? Tanken är att plasthjulen/tappar ska vara självsmörjande?
Hade också köpt den för det prisetDet stemmer, dette var Sveits sin måte å konkurrere med billige quarts fra Japan. Urverk står fast, men jeg klarte ikke motstå å kjøpe den for 50kr pga designet og historien
Grymt fin! Säkert att det är tropical? Isåfall är den så perfekt att man nästan tror den var brun från början..Ett kul köp, Rodania med compressor boett som ser ut att ha en perfekt tropical tavla
Hoppas det iallafall!Grymt fin! Säkert att det är tropical? Isåfall är den så perfekt att man nästan tror den var brun från början..
Hur det ser ut beror väl mest på hur tavlan är behandlad, fräck är den iallafall! Men en tropical helt utan några som helst skiftningar eller ojämnheter i färg känns osannolikt, kul om det är så dock!Hoppas det iallafall!
Tycker att texturen på tavlan ser ut som tropical brukar göra, ska försöka ta macrobilder sen men är varken någon foto eller tropical expert