Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte så farligt pris heller såg jag .Certina från -46
Ska bli intressant att hämta!
Verkligen inte!Inte så farligt pris heller såg jag .
Väldigt fin!Vet inte om denna klassas som ett fynd men tycker man får mycket godis för pengen iaf jag menar super compressor, originalkrona, polerouter feel, jämna patina, automatare och skön boettform. Nu bara att vänta på att den tar sig hem säkert
Låter helt klart rimligt imo!Fick den för typ 1300kr men sen frakt å tull på det
Blev fin! Ref. 8721.1 cal KF 320 från 1948 (inte -46)Certina från -46
Ska bli intressant att hämta!
Berätta mer!Fin Heuer
Helt ok för att vara en HeuerFin Heuer
Berätta mer!
Fin klocka, vad ligger en sådan på 100+?Maskinen är en val 72c i en vattentät boett som mäter ca 36mm ger intryck av att vara oskruvad.
Skall hämta i morgon,jag har handlat en äldre Chronograph av en bekant och i morse sände han foto på denna och frågade om den var för modern för mig.
Men det tyckte jag ej.
Fin klocka, vad ligger en sådan på 100+?
Så är det nog, sedan har väl Heuer sjunkit lite från sin topp för 1-2 år sedan. Fortfarande, en väldigt fin klocka!Prisbilden du nämner är i fina butiken tror jag
Har ingen prisbild då jag ej sett någon till salu på länge.
Så är det nog, sedan har väl Heuer sjunkit lite från sin topp för 1-2 år sedan. Fortfarande, en väldigt fin klocka!
Får man fråga vad du fick betala?
Grym pjäs! Ser ut att vara i bra form. Lite knepiga att serva kanske, men Axel på Farfars fixade min.Fin Heuer
Helt ok att inte vilja berätta priset, blir lite konstigt enligt mig med att dela i fyndtråden dock.Heuer når väj ej upp till gamla noteringar längre, uren som rusat i pris de sista 5 åren skall landa.
Vissa modeller som Monaco tex är stabilare då de ej rört sig så mycket men Autavia ökade snabbt och har i dag tappat mycket.
I mina ögon så är antalet producerade ur förknippat med priset jag är villig till att betala.
Känner mig ej bekväm med att dela med mig av priser jag betalar för ur,hoppas på förståelse.
vHelt ok att inte vilja berätta priset, blir lite konstigt enligt mig med att dela i fyndtråden dock.
Kanske passar bättre här?
https://klocksnack.se/threads/vintageavdelningens-”vad-har-jag-köpt-tråd”.114766/
Helt ok att inte vilja berätta priset, blir lite konstigt enligt mig med att dela i fyndtråden dock.
Kanske passar bättre här?
https://klocksnack.se/threads/vintageavdelningens-”vad-har-jag-köpt-tråd”.114766/
Vi har å andra sidan tre liknande trådar, loppisfynd, fynd och nyinköp. Tycker inte det är jätteviktigt eller klart var man ska posta.v
Då provar jag att posta i den tråden nästa gång.
Ställer mig frågande till resonemanget att koppla prisbild till ordet fynd?
En ovanlig klocka betraktar jag som ett fynd och jag vet vad jag köpt.
Jag tolkar det 3 olika trådar som:Vi har å andra sidan tre liknande trådar, loppisfynd, fynd och nyinköp. Tycker inte det är jätteviktigt eller klart var man ska posta.
Citerar trådstarten. Tolkar det verkligen inte som att det är något tvång att berätta vad man gett. En cool ovanlig klocka för ett pris som köparen uppenbarligen var beredd att betala är väl ett fynd oavsett vad beloppet var.Denna tråden kan vi kasta våra sista vintage köp!
Jag kan borja
Köpte den igar!
Isf ser jag inte nyttan med att ha två olika trådar. Kan lika gärna slå ihop dem.Citerar trådstarten. Tolkar det verkligen inte som att det är något tvång att berätta vad man gett. En cool ovanlig klocka för ett pris som köparen uppenbarligen var beredd att betala är väl ett fynd oavsett vad beloppet var.
Ja det är kanske en tråd för mycket. Själv har jag tagit fasta citationstecknen i rubriken och använt den här även när jag impulsköpt något för dyrt.Isf ser jag inte nyttan med att ha två olika trådar. Kan lika gärna slå ihop dem.