Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul om så är fallet!Tror och hoppas att jag just köpt en Cartier Tank Louis i 18k och herrstorlek. Vi får se
Borde vara det. Annars blev den nog lite dyr... Men ganska billig om det är som jag tror. Det är uppenbart en Louis kvarts i 18k. Risken är att det är dam, men den har ett 16mm band på som ju är för smalt, så bör vara herr. Håller tummarnaKul om så är fallet!
Tycker också det ser ut som en herr, vi håller tummarnaBorde vara det. Annars blev den nog lite dyr... Men ganska billig om det är som jag tror. Det är uppenbart en Louis kvarts i 18k. Risken är att det är dam, men den har ett 16mm band på som ju är för smalt, så bör vara herr. Håller tummarna
Hade varit rätt drygt om jag får hem ett damur Men risken finns...Tycker också det ser ut som en herr, vi håller tummarna
Bara skäppa vidare till @Triumf isåfall!Hade varit rätt drygt om jag får hem ett damur Men risken finns...
Det ska väl vara smått nu för tiden tycker, många som går ner i strl tycker jag..Tror och hoppas att jag just köpt en Cartier Tank Louis i 18k och herrstorlek. Vi får se
Tycker också det ser ut som en herr, vi håller tummarna
Säljaren fick högre bud och bad mig matcha. Jag svarade nej och han canselerade min order. Kan väl inte göra så mkt men gav en riktigt hård review och rappoerade honom till EbayDet ska väl vara smått nu för tiden tycker, många som går ner i strl tycker jag..
Fin vilket fall som...vi håller tummarna!
Tråkigt, den såg fin ut. För framtida referens så har Tank Louis i herrstorlek (23x31mm) 17mm bandbredd, så satt det ett 16mm på bör det varit herr.Säljaren fick högre bud och bad mig matcha. Jag svarade nej och han canselerade min order. Kan väl inte göra så mkt men gav en riktigt hård review och rappoerade honom till Ebay
Åh.. Du verkar inte ha turen med dig i sådana här fall, tredje Cartiern som glider dig ur händerna?Säljaren fick högre bud och bad mig matcha. Jag svarade nej och han canselerade min order. Kan väl inte göra så mkt men gav en riktigt hård review och rappoerade honom till Ebay
Minst tredje. Tror nästan det är fler som glidit ur. 2 i januari lixom...Åh.. Du verkar inte ha turen med dig i sådana här fall, tredje Cartiern som glider dig ur händerna?
Riktigt fult gjort, vet du om klockan såldes till andra budgivaren eller var det bara ett hot för att få dig att höja?Säljaren fick högre bud och bad mig matcha. Jag svarade nej och han canselerade min order. Kan väl inte göra så mkt men gav en riktigt hård review och rappoerade honom till Ebay
Ingen aning men antar den såldesRiktigt fult gjort, vet du om klockan såldes till andra budgivaren eller var det bara ett hot för att få dig att höja?
Tradigt att det inte vill sig riktigt, men det som väntar på något gott som man bukar säga..Ingen aning men antar den såldes
Ja precis. Jag börjar dock fundera på en gammal AP igen så får se lite vad det blir.. Om jag misslyckas med Cartierköp ett tag till och fortsätter spara kanske det blir en AP istället. Time will tellTradigt att det inte vill sig riktigt, men det som väntar på något gott som man bukar säga..
Köpt en färgglad Le Jour kronograf, så nu har jag en dubbel
Både verk och baklock är märkt med ”J.P Pingouin” vad kan det betyda? Det är ett Valjoux 7733-verk!
Tack, gillar verkligen färgklickarna i tavla och visare Jag har läst något liknande, dock har min andra Le Jour inga sådana markeringar utan den har ”Le Jour” både på baklock och verk!Kul modell du köpte, grattis!
Var inte JP Pingouin importör av Yema bla? Le Jour var ju Yemas ”USA” namn så tror de flesta Le Jour även ska vara märkta JP Pingouin.
Tavlan och visarna är inte ok.En oversized Longines i grymt tjockt och skarpt ”Calatrava” case. Dock är jag osäker på tavlan?
Ser ut att ha någon typ av textur och ser nästan borstad ut. Svårt att fånga på mörka bilder utan dagsljus men syns tydligt i verkligheten.
Trevlig 3-delad boett med snäpplock, stor som fan på 37mm och känns ännu större på handleden pga luggarna och smal glasring.
Utveckla gärna, timvisaren ser skum ut men minutvisaren har jag sett på flera andra. Tycker inte tavlan ser ommålad ut, kan den vara ”tvättad” eller vad man kallar det?Tavlan och visarna är inte ok.
Ommålad och minst tim eller minutvisaren är felUtveckla gärna, timvisaren ser skum ut men minutvisaren har jag sett på flera andra. Tycker inte tavlan ser ommålad ut, kan den vara ”tvättad” eller vad man kallar det?
Tror som sagt att minutvisaren är korrekt iaf, tråkig med tavlan och är nog svårt att hitta en donatortavla. Men ska börja leta då jag älskar boetten!Ommålad och minst tim eller minutvisaren är fel
Utveckla gärna, timvisaren ser skum ut men minutvisaren har jag sett på flera andra. Tycker inte tavlan ser ommålad ut, kan den vara ”tvättad” eller vad man kallar det?
Är det för att man plockar av tavlan vid ommålning och sedan behöver nya pillare och inte får tag på original (i detta fallet kopparfärgade). Eller varför är detta en tell på ommålad tavla?Jeg tror også det er redial. Se spesielt på baksiden av pillaren som
er en del av tavlan. Original Longines er ofte kopperfarget.
Uansett en tøff klokke
Är det för att man plockar av tavlan vid ommålning och sedan behöver nya pillare och inte får tag på original (i detta fallet kopparfärgade). Eller varför är detta en tell på ommålad tavla?
Bara nyfiken att lära mig!
Bra illustrerat, går det inte att lägga ny grundfärg på framsidan bara?Jeg tror det har med prosessen når de legger ny grunnfarge på skiven.
Her ser du original vs redial 12.68 skiver fra min egen samling.
Det är inte färg utan det är någon slags plätering.Bra illustrerat, går det inte att lägga ny grundfärg på framsidan bara?