Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym tavla!Dagens köp
Låter som fyndpris, om du inte måste lämna in den på service hos AD. Då blir det väl en 27k-klocka...Tack! Fyndpris är ju relativt, men jag tycker nog det. Under 7k med avgifter och frakt;-)
Oj vilket kul köp! Står på min önskelistaGirard Perregaux med chronometer-klassat högfrekvensverk. Otroligt nöjd!
Ska bara få liv i den också
Ja, jag gillar den orenoverade tavlan, men viss risk för dyr service finns förstås....Låter som fyndpris, om du inte måste lämna in den på service hos AD. Då blir det väl en 27k-klocka...
Gissar på att tavlan drog ner på intresset? Liknande med finare (ommålade, oftast) tavlor brukar väl gå för 20-25?
Bara att hålla tummarna! 40-tal eller 50-tal tror jag stämmer.
Är det glaset eller är tavlan så där skev (vinklad?) som den ser ut att vara i bild två?
Ja, visarna skulle ju inte kunna gå runt om den faktiskt var formad så. Tror glaset kan vara välvt inåt för att skapa synvillan? Har sett en del liknande klockor med samma typ av effekt, men inte fysiskt.
Grattis, förresten! Fyndpris också?
Nu har den landat! Fin roséguldsboett och precis som @Psykel trodde ett plant tjockt glas som är välvt på insidan. Tror faktiskt det är safirglas! Inga repor alls och en vattendroppe blir en kula på glaset. Lyxigt för en klocka som jag daterar till ca 1947 baserat på serienumret på urverket! Tavlan har patina, men det tycker jag ger karaktär;-)Låter som fyndpris, om du inte måste lämna in den på service hos AD. Då blir det väl en 27k-klocka...
Gissar på att tavlan drog ner på intresset? Liknande med finare (ommålade, oftast) tavlor brukar väl gå för 20-25?
Det är extremt tidskrävande att kupa ett safirglas på detta sätt, så tror inte det är safir.Nu har den landat! Fin roséguldsboett och precis som @Psykel trodde ett plant tjockt glas som är välvt på insidan. Tror faktiskt det är safirglas! Inga repor alls och en vattendroppe blir en kula på glaset. Lyxigt för en klocka som jag daterar till ca 1947 baserat på serienumret på urverket! Tavlan har patina, men det tycker jag ger karaktär;-)
Snyggt! Passar på bandet också!Nu har den landat! Fin roséguldsboett och precis som @Psykel trodde ett plant tjockt glas som är välvt på insidan. Tror faktiskt det är safirglas! Inga repor alls och en vattendroppe blir en kula på glaset. Lyxigt för en klocka som jag daterar till ca 1947 baserat på serienumret på urverket! Tavlan har patina, men det tycker jag ger karaktär;-)
Tack! Ja, gammalt svinläder i fint skick! Lagom långt också vilken nog talar för att den burits av män förutSnyggt! Passar på bandet också!
Du har nog rätt! Vattendroppstestet är ju inte vattentätt;-) Ska se om jag kan låna en hårdhetsmätare vid tillfälle. Snyggt är det iallafall!Det är extremt tidskrävande att kupa ett safirglas på detta sätt, så tror inte det är safir.
Fint! Vad har den för mått? Ser lite mindre ut än min IWC cal 89 i samma stil från 1947. Den är 26 x 26mm har jag för mig och har mineralglas.Nu har den landat! Fin roséguldsboett och precis som @Psykel trodde ett plant tjockt glas som är välvt på insidan. Tror faktiskt det är safirglas! Inga repor alls och en vattendroppe blir en kula på glaset. Lyxigt för en klocka som jag daterar till ca 1947 baserat på serienumret på urverket! Tavlan har patina, men det tycker jag ger karaktär;-)
Superfin IWC! Precis i min smak och kaliber 89 står på önskelistan. Min VC är något mindre 25x25mm och typ 33 från bandhorn till bandhorn. Visar helgens resekit med en Zenith som är ca 36mm som jämförelse. VC:n är liten, men jag tycker det fungerar bra med en fyrkantig klocka!Fint! Vad har den för mått? Ser lite mindre ut än min IWC cal 89 i samma stil från 1947. Den är 26 x 26mm har jag för mig och har mineralglas.
Ja, funkar fint med de måtten!Superfin IWC! Precis i min smak och kaliber 89 står på önskelistan. Min VC är något mindre 25x25mm och typ 33 från bandhorn till bandhorn. Visar helgens resekit med en Zenith som är ca 36mm som jämförelse. VC:n är liten, men jag tycker det fungerar bra med en fyrkantig klocka!
Grymt! Känns väldigt mycket duBP med komplikationer.
Grattis! 90-tal?BP med komplikationer.
Tack! Slutet 80.Grattis! 90-tal?
Grymt fin! Kul att få se!BP med komplikationer.
Close enough! Grymt fin oavsett!Tack! Slutet 80.
Grymt fin! Kul att få se!
Close enough! Grymt fin oavsett!
Själv hade jag snarare formulerat mig med "köpte en smal GF-länk. Medföljde även en kromad Nilax på 30mm".Fick med denna Nilax i ett parti med klockor. Kromad, saknar sin pusher och 30mm men tyckte ändå att den var lite rolig. Medföljde även en smal GF-länk.