• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Nån här som plockade den? :)
Screenshot_20200915-104003_Tradera.jpg

Var mest nyfiken, inte meningen att trampa någon på tårna. Men tycker de brukar gå för hälften av vad den för gick för så funderade över vad jag missat. Är antagligen som @hejsam säger och jag lever kvar i 2018 års prisbild.
Nä den var nog dyr. Men inte lika dyr som min snarlika bumper jag köpte för facila 9500kr för ngt år sedan.
IMG_20200421_101054.jpg

Hoppas min magkänsla är fel men jag hade trott den var ommålad om den dök upp på auktion...

Vill inte förstöra glädjen men hade försökt klargöra det innan jag betalat om jag var du. @Aurum brukar vara duktig.

Jag tycker finishen på tryck är för ojämn, då främst minutindex. Tycker ytan på den vita delen av tavlan är sådär knottrig som jag tycker de verkar bli när de är målade och kanten mellan de båda ytorna på tavlan är rätt ojämn?

Plexin kan verkligen luras så jag kan absolut bli lurad... Hoppas!

Edit. Kke är patina som gör den bubblig och att bubblorna gör att minutindex och kanten blir ojämn...? Texten känns ju fin

Senast ändrad:
Hoppas min magkänsla är fel men jag hade trott den var ommålad om den dök upp på auktion...

Vill inte förstöra glädjen men hade försökt klargöra det innan jag betalat om jag var du. @Aurum brukar vara duktig.

Jag tycker finishen på tryck är för ojämn, då främst minutindex. Tycker ytan på den vita delen av tavlan är sådär knottrig som jag tycker de verkar bli när de är målade och kanten mellan de båda ytorna på tavlan är rätt ojämn?

Edit. Kke är patina som gör den bubblig och att bubblorna gör att minutindex och kanten blir ojämn...? Texten känns ju fin
Är ganska säker på att tavlan är original, bubblorna i klarlacken är bara patina vilket flera av dessa 2852 har.
Strukturen på den yttre delen av tavlan är mer borstad från början och har antagligen också åldrats annorlunda.
B4398457-1DA5-445E-9CAC-9E1BB205BE53.jpeg

Inget fel på den tavlan. Patinan, bubblorna förekommer. Trycket är alldeles för skarpt och bra, mellanrummet mellan crosshair och L i Constellation är som det ska vara och ja, skarpt.

Kul klocka @hejsam, grattis!

Blev en Seiko Q idag när jag var runt och kollade efter lp-skivor (blev 7st sådana)
Fullset sånär som på plasttag (? Hålet till vänster om klockan)
Blir att stoppa i batteri framöver och hoppas den funkar.
Serienr börjar på en 1 så 1981 års modell.
16003456206532272374295730496609.jpg
1600345641489489525634984116105.jpg

Köpte detta.

116136_1_mid.jpg

För att jag tyckte att den zontavlade såg ut att kunna vara rimligt trevlig.
Tänkte att det kunde vara någon Perfecta eller något, och att det var okej isf.

927EEEBF-C708-4356-BE27-13D6CC6B6945.jpeg

Fick dock hem en stor Cyma på 35,5 mm och väldigt fint skick bakom trist glas.
Att jag helt missat att den saknade krona kunde jag ju då ta med en klackspark.
Funkar fint ändå.

Lätt värd att hyfsa till!

Tillbaka
Topp