Stört nice!!Skulle inte köpa mer...
Men när ett sånt här serviceobjekt dyker upp är det svårt att låta bli.
Före och efter lite plexiputs och urplockande av lös sekundvisare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stört nice!!Skulle inte köpa mer...
Men när ett sånt här serviceobjekt dyker upp är det svårt att låta bli.
Före och efter lite plexiputs och urplockande av lös sekundvisare.
Eterna märkt krona också.
Plexit är Eterna märkt med deras prickar de har i loggan. Tavlan är superblank.Är plexit eternamärkt så som omegas brukar vara? Ser precis ut som logon i mitten. Eller är det en reflektion? Grym pjäs och sekundvisaren går ju att rädda tillbaks!
Plexit är Eterna märkt med deras prickar de har i loggan. Tavlan är superblank.
Sekundvisaren ska tillbaka. Sen behöver verket servas. Tickar på fint. Men går inte att ställa klockan.
Universal Genève hade även loggan i plexit!Kul, trodde det var lite av en Omega-gimmick men det kanske är vanligare än jag trodde med märkta plexi! Grattis till projektet!
Tack. Kan bli fint när det är klart.Kul, trodde det var lite av en Omega-gimmick men det kanske är vanligare än jag trodde med märkta plexi! Grattis till projektet!
Grattis, ruskigt fin! Kul med reptilpräglad länk också! Är det nåt skoj märke på den?Hämtade ut denna King Seiko på posten för en stund sedan
Tackar! Jag är rätt så nöjd med köpet. Länken är en flex men tråkigt nog så har den gått av på mitten. Vet inte om det är möjligt att laga ens. Har inte kollat så noga på märke men kan kika på det senare efter jobbet om du så önskarGrattis, ruskigt fin! Kul med reptilpräglad länk också! Är det nåt skoj märke på den?
Jag älskar udda flexlänkar, så kika gärna ifall det är nog skoj märke. Konstruktionen brukar vara relativt enkel, så borde inte vara nåt problem att laga. Om den dessutom skulle vara för lång så är det ju bara att korta den där den är av.Tackar! Jag är rätt så nöjd med köpet. Länken är en flex men tråkigt nog så har den gått av på mitten. Vet inte om det är möjligt att laga ens. Har inte kollat så noga på märke men kan kika på det senare efter jobbet om du så önskar
Här har vi lite bilder på flexlänken som utlovades tidigare idag. Märket verkar vara ”Fujiya”. Länkbitarna ser ut att kunna krokas fast på något sätt. Orkar man pilla lite så kanske det går att fixa. Jag hade tänkt mig ett läderband framöver iafJag älskar udda flexlänkar, så kika gärna ifall det är nog skoj märke. Konstruktionen brukar vara relativt enkel, så borde inte vara nåt problem att laga. Om den dessutom skulle vara för lång så är det ju bara att korta den där den är av.
Låter som ett japanskt märke. Borde säkert gå att reparera, men ett läderband kommer självklart bli bra också.Här har vi lite bilder på flexlänken som utlovades tidigare idag. Märket verkar vara ”Fujiya”. Länkbitarna ser ut att kunna krokas fast på något sätt. Orkar man pilla lite så kanske det går att fixa. Jag hade tänkt mig ett läderband framöver iaf
Stort grattis.Äntligen fått tag på ett ärligt ex utan massa aftermarket delar. Ska dok iväg på service så fort den kommer. Gummi och länk beställt ifrån uncleseiko som åker på när den är tillbaka.
Verkar så, googlat lite på märket med knappt några träffar alls. Gissar på att dessa länkar endast kan grävas fram i Japans vintage djungelLåter som ett japanskt märke. Borde säkert gå att reparera, men ett läderband kommer självklart bli bra också.
Riktigt bra! Omegaverk i Uppsala-uret?Ingen går... Men för en hundring så kunde jag inte motstå dem.
Nu är dom hemma, var två lite mindre Baume & Mercier i 0.800 silver, manuella.Spännande! Utöver den uppenbara dykaren uppe till höger så tycker jag att dom två tvåhandarna precis under dykaren och på motsatta sidan till vänster ser intressanta ut. Ser ut att vara samma logga på båda. Släng gärna upp en bild på dom när dom kommer hem!
Snyggt fångat! Vad mäter dykaren med den karamelliserade tavlan?Nu har mitt Italienska kinderägg landat. Var väl detta som var roligast, några andra trevliga band och så. Var en del fokus på damur .
Snyggt! Är nyfiken på det tvåfärgade bandet där.. Mäter det 16 eller 18mm och det inte ska användas kan du väl höra av dig? ;- )Nu har mitt Italienska kinderägg landat. Var väl detta som var roligast, några andra trevliga band och så. Var en del fokus på damur .
Troligtvis inte. Helt omärkt verk så det är nog nåt standard men verkbotten var åtminstone snygg.Riktigt bra! Omegaverk i Uppsala-uret?
Tack! 33mm är den, men bärs rätt stor tycker jag.Snyggt fångat! Vad mäter dykaren med den karamelliserade tavlan?
Inget av det, 17mm . Two tone gris verkar det som, nos. Tänkte slänga ihop en liten post i mysmögeldykartråden snart, blir lite mer info då men slängde in en wristshot ovanför .Snyggt! Är nyfiken på det tvåfärgade bandet där.. Mäter det 16 eller 18mm och det inte ska användas kan du väl höra av dig? ;- )
O för att inte tala om dykaren! Mer info om den!
Länge sedan bulk-köp nu.
Min vana trogen så satsar jag på bilder där man inte alls kan se vad som är vad.
Helvetian är ju så egen i sin form, så den hade jag pejl på.
Däremot inte en susning om övriga tre. Trevligt!
Fick ju ett gäng ytterligare, men dessa var de som stack ut.
Eterna matic var fin, och roliga index som sagt. Vad mäter den? Du får hojta om du vill bli av med den nån dagLänge sedan bulk-köp nu.
Min vana trogen så satsar jag på bilder där man inte alls kan se vad som är vad.
Helvetian är ju så egen i sin form, så den hade jag pejl på.
Däremot inte en susning om övriga tre. Trevligt!
Fick ju ett gäng ytterligare, men dessa var de som stack ut.