Kan inte. Färgen försvinner ej (tror på insidan) och vågar inte ta ut tavlan pga krono och värdeVisa oss hur den ser ut under glaset!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan inte. Färgen försvinner ej (tror på insidan) och vågar inte ta ut tavlan pga krono och värdeVisa oss hur den ser ut under glaset!!
Är färgen på insidan menar du??Kan inte. Färgen försvinner ej (tror på insidan) och vågar inte ta ut tavlan pga krono och värde
Ser lovande ut! Vad är det för ändlänkar? Vad ska du köra den på?72 år gammal Gay Freres-länk. Mycket DNA...
20mm. Ska använda på min Eterna. Länken i sig är rak 16mm som alla 7-rads beads.Ser lovande ut! Vad är det för ändlänkar? Vad ska du köra den på?
Är det beads eller bricks? Tror att min bricks är likadan, fast med 18mm ändlänkar.20mm. Ska använda på min Eterna. Länken i sig är rak 16mm som alla 7-rads beads.
Är det beads eller bricks? Tror att min bricks är likadan, fast med 18mm ändlänkar.
Beads, då! Schysst länk, vad sitter den på nu? Eller du köpte den lös?
Köpte den lös. Stämplad 4 49.Beads, då! Schysst länk, vad sitter den på nu? Eller du köpte den lös?
På bilden såg den smal ut, men kul och ovanligt med 20 mm. Finns ju mycket utrymme för att tighta åt länken lite om den har böjts ut någonstans som du kanske har förstått.20mm. Ska använda på min Eterna. Länken i sig är rak 16mm som alla 7-rads beads.
Den är ju smal men tycker det funkar på denna typ av klockor. Jag vet inte ens om det fanns 9-radbeads på 40-talet. Jag vet att stål-1518 som såldes för 11m chf hade en 9-raders GF men den länken var mycket senare än klockan. Vill minnas att den var stämplad 59.På bilden såg den smal ut, men kul och ovanligt med 20 mm. Finns ju mycket utrymme för att tighta åt länken lite om den har böjts ut någonstans som du kanske har förstått.
Syftade egentligen på att ändlänkarna eller ändlänkstuberna såg korta ut på första bilden du lade upp. Perspektivet lurades. Gillar ofta stilen med lite smalare länk, ser skönt vintage ut.Den är ju smal men tycker det funkar på denna typ av klockor. Jag vet inte ens om det fanns 9-radbeads på 40-talet. Jag vet att stål-1518 som såldes för 11m chf hade en 9-raders GF men den länken var mycket senare än klockan. Vill minnas att den var stämplad 59.
Dessa länkar har ofta 18mm ends. Fullt möjligt att de är bytta. Länken är liksom hur gammal som helst.
Looken blir samma som med Privateeyes 7-rada beads. De är 20mm med 16mm länk.
Måste ju återkoppla mina helgköp:
Måste ju återkoppla mina helgköp:
Grattis! Tyckte den såg fin ut men man vet ju aldrig .Måste ju återkoppla mina helgköp:
Vintage?Börjar bli dyrt med fredagar-öl och klockautioner.
Även denna fredag blev det två nya klockor
Seikon för att jag är AIK:are, Revue Thommen för att jag tycker den är snygg.
Nej, oanvändaVintage?
Däremot är det utgående modell för Revue ThommenNej, oanvända
Mm, då är du på fel del av forumet.Däremot är det utgående modell för Revue Thommen
Ser att det är Eterna-märkt glas också! Mycket bra!Skulle inte köpa mer...
Men när ett sånt här serviceobjekt dyker upp är det svårt att låta bli.
Före och efter lite plexiputs och urplockande av lös sekundvisare.
Eterna märkt krona också.Ser att det är Eterna-märkt glas också! Mycket bra!