• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Tack! 33mm är den, men bärs rätt stor tycker jag.

20210423_190332.jpg
Svinbra tavla <3

Index på Eterna-matic var ju sjukt coola. ☘️
Sen är en ju en djupmätare Helvetia aldrig fel.

Ja, väldigt märkliga index på den.
Aldrig sett tidigare.

Jaså, det säger du...
Överväger faktiskt starkt att köpa ytterligare en. ;)

Vad tror ni om Cartieren som följde med, kan den vara äkta? Den är i solitt 0.925 silver, känns välbyggd. Hittar dock inte mycket om urverket eller vilka manuella urverk som ska sitta i dam cartiers. Jag kan inget om Cartier 😂.

20210422_200658.jpg
20210422_200639.jpg
20210422_200644.jpg

20210423_204625.jpg

Nja.
Den har förvisso någon slags ambitionsnivå, men kopia all the same.

Eterna matic var fin, och roliga index som sagt. Vad mäter den? Du får hojta om du vill bli av med den nån dag 😎

Mäter drygt trettiofem ex kronan.
Antecknar mentalt att intresse finns. :)

Ja, väldigt märkliga index på den.
Aldrig sett tidigare.

Jaså, det säger du...
Överväger faktiskt starkt att köpa ytterligare en. ;)

Nja.
Den har förvisso någon slags ambitionsnivå, men kopia all the same.

Mäter drygt trettiofem ex kronan.
Antecknar mentalt att intresse finns. :)
Tänkte allt det, men blev ställd a silverboetten. Ganska hög ambitionsnivå skulle jag säga när det gäller boetten iallafall 🙂.

Misstänkte det också men jag vet faktiskt inte.
gammal är den isf ommålningen alltså. För klockan hittades i ett dödsbo som legat 10 år , nytt glas på nu och lite bytta delar. Urmakaren nämnde inget heller om tavlan när jag fråga.
"/
Texten i Omega och automatic ser väldigt slarviga ut, samt fronten på Seamaster texten har jag inte sett förut. Indexen ser också lite skeva ut men det kan vara bilden/vinkeln som gör.

Jag är ganska säker på att den är ommålad tyvärr.

Texten i Omega och automatic ser väldigt slarviga ut, samt fronten på Seamaster texten har jag inte sett förut. Indexen ser också lite skeva ut men det kan vara bilden/vinkeln som gör.

Jag är ganska säker på att den är ommålad tyvärr.
Som jag misstänkte då, tur att det fanns lite annat som vägde upp i det köpet av mixade ur. Gillar tavlan skarpt dock trots målning. Strukturen i center är sjukt fin tbh.

Tillbaka
Topp