Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vann kust tratten-bataljen om denna Tissot, jag har sett någon enstaka innan och gillar boetten! Såhär i efterhand blir jag lite fundersam på att det står "diameter ca 30mm", kan det stämma, slarvig mätning, damklocka? Proportioner på bild säger mig nä, men svårt att bedöma såhär. Därför undrar jag om någon har en uppfattning eller möjligen känner till modellen?
Betryggande att höra Tror väl kanske inte det heller! Men lite nojig blev man.Du behöver nog inte vara orolig.
Har inte i huvudet vad de där ska vara, men ser inte alls ut som en 30 mm-klocka.
Kan vara urtavlan som är mätt, inte så ovanligt med det på Tradera.Betryggande att höra Tror väl kanske inte det heller! Men lite nojig blev man.
Jag har haft en sån, kommer inte ihåg exakt men minst 36mm.Vann kust tratten-bataljen om denna Tissot, jag har sett någon enstaka innan och gillar boetten! Såhär i efterhand blir jag lite fundersam på att det står "diameter ca 30mm", kan det stämma, slarvig mätning, damklocka? Proportioner på bild säger mig nä, men svårt att bedöma såhär. Därför undrar jag om någon har en uppfattning eller möjligen känner till modellen?
36 låter helt rimligt och precis lagom för min något slanka handledJag har haft en sån, kommer inte ihåg exakt men minst 36mm.
Den tanken slog mig!Kan vara urtavlan som är mätt, inte så ovanligt med det på Tradera.
Fin! Storlek?Köpte en till Lavina, kan jag ha forumets två enda Lavina?
Köpte en till Lavina, kan jag ha forumets två enda Lavina?
+citatDen tanken slog mig!
Off topic: Förresten! Hur fanken gör man för att citera flera i samma svar? Det kom upp alla möjliga inlägg jag inte ville citera när jag försökte..
Tyvärr bara 32mm, så bärbar men lite för liten ändå tycker jag.Fin! Storlek?
Ja den boetten ser bekant ut, också 18k? Inte heller hört talas om det märket tidigare!Jävla trevlig! Gillar verkligen!
Apropå din andra så ramlade vi över en med ganska snarlik (tror jag) boett idag.
Tyvärr bara 32mm, så bärbar men lite för liten ändå tycker jag.
Ja den boetten ser bekant ut, också 18k? Inte heller hört talas om det märket tidigare!
Trevlig boett och snygg med det extra blinget, men tycker tavlan är ganska mycket tråkigare än min. Är det din?
Ja, precis.
Även baksidan har fått en släng av lite extra design.
Håller helt med. Trevligare tavla på Lavinan.Trevlig boett och snygg med det extra blinget, men tycker tavlan är ganska mycket tråkigare än min. Är det din?
Vann kust tratten-bataljen om denna Tissot, jag har sett någon enstaka innan och gillar boetten! Såhär i efterhand blir jag lite fundersam på att det står "diameter ca 30mm", kan det stämma, slarvig mätning, damklocka? Proportioner på bild säger mig nä, men svårt att bedöma såhär. Därför undrar jag om någon har en uppfattning eller möjligen känner till modellen?
Min likadana bredvid 34mm Rolex Air-King.
Min har Tissotlänk troligtvis original, då den känns passande i infästningar.
Köpte en till Lavina, kan jag ha forumets två enda Lavina?
Snyggt! Rollen bleknar verkligen bredvid denna skönhet Ja länken ser ut att passa klockan riktigt bra! På jakt efter en nu faktiskt till min och kan ha sett något intressant Det är 20 mm där va?Min likadana bredvid 34mm Rolex Air-King.
Min har Tissotlänk troligtvis original, då den känns passande i infästningar.
Snyggt där, då är vi tvåInte helt ensam.......
Snyggt! Rollen bleknar verkligen bredvid denna skönhet Ja länken ser ut att passa klockan riktigt bra! På jakt efter en nu faktiskt till min och kan ha sett något intressant Det är 20 mm där va?
Ok! Det var bra att veta får jag tänka om lite, tack!Verkar vara 18mm strax smalare än Rolex:en som har 19mm.
Fantastisk! Är det en 2639?Fick hem mitt senaste fynd som varit till urmakaren och fått ny fjäder och en service innan den kom hem på riktigt.
Tavlan växlar härligt i solljuset. Från blanksvart till chokladbrun.
Gilt, Tropic, och allt vad det heter
Japp en 2639 från ca 1950.Fantastisk! Är det en 2639?