• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Japp en 2639 från ca 1950.
Tavlan så bra att det inte ens går att få en rättvis bild på den.
Ovanligt att de är så pass blanksvarta och välbehållna, min något senare från 1952 som har applicerad logga är mer mattsvart.

Upplever att de som jag sett som varit riktigt blanka har varit de tidigare (som din), de måste ha haft någon annan metod för färgen då.
DAEF5647-463C-486D-B882-A2E7B3F390AE.jpeg
B4FB9247-4DD4-43F7-BCFF-708996F26C6F.jpeg

Ovanligt att de är så pass blanksvarta och välbehållna, min något senare från 1952 som har applicerad logga är mer mattsvart.

Upplever att de som jag sett som varit riktigt blanka har varit de tidigare (som din), de måste ha haft någon annan metod för färgen då.
DAEF5647-463C-486D-B882-A2E7B3F390AE.jpeg
B4FB9247-4DD4-43F7-BCFF-708996F26C6F.jpeg
Förmodligen bytte de väl färg eller metod däremellan. Till något som skulle vara bättre. Så här 70 år senare vet vi vilken som höll sig bäst.
Din var och jävligt trevlig. Och applicerad logga är alltid snyggare än tryckt.

Förmodligen bytte de väl färg eller metod däremellan. Till något som skulle vara bättre. Så här 70 år senare vet vi vilken som höll sig bäst.
Din var och jävligt trevlig. Och applicerad logga är alltid snyggare än tryckt.
Ja precis, gillar båda men kan tycka det är lite roligare med målade index och visare med mycket lysmassa på en sportklocka från den tiden.

Och andra sidan tycker jag visarna och index i guld gör sig mycket bra mot den applicerade loggan!

Ja precis, gillar båda men kan tycka det är lite roligare med målade index och visare med mycket lysmassa på en sportklocka från den tiden.

Och andra sidan tycker jag visarna och index i guld gör sig mycket bra mot den applicerade loggan!
Kan bara hålla med i båda fallen.

Denna 2639a är nog den snyggaste vintageOmegan jag ägt. Och då har många hunnit passera min ägo hittills.

Kom precis hem med den här skönheten 😍

Bilagor

• BA287C7B-5A59-45BF-97F8-A1DD8B768ECA.jpeg
    BA287C7B-5A59-45BF-97F8-A1DD8B768ECA.jpeg
    350.1 KB · Visningar: 11
  • 6F042331-4488-40DD-AE4A-574060447F6E.jpeg
    6F042331-4488-40DD-AE4A-574060447F6E.jpeg
    624.8 KB · Visningar: 12
Grattis. Fin och Cool den där.
Klämde och försökte deala på den innan den hamnade på Bukowskis. Men han som köpt den av Pekka vägrade släppa den utan auktion.
Men jag fick köpa Pekkas omärkta Omega Polaris istället.
Men va roligt ändå. Var lite osäker på proveniensen mer än att Bukowskis ”garanterat”

Jag har pratat med han som personligen köpt den av Pekka. Han ägde inte måga dagar innan den var på Bukowskis.
Så krasst är du andra ägare av klockan. ;)
Han emellan är guldhandlare.
Ah, sedär.
Känner du dig lite ”dumsnål” så här i efterhand så vet du var den finns :)

Hur känns Pekka Lindmarks klocka från Moskva-VM 1986?
NOS :)
4AB5D2F8-9505-4BA7-B05D-87758315E191.jpeg

82D8AAA7-3DCC-4620-8935-ECEDF64A71AF.jpeg
Ball! Känner en som lagt vantarna på Pelle Lindberghs DJ från Canada Cup.

Ball! Känner en som lagt vantarna på Pelle Lindberghs DJ från Canada Cup.

Jag hade en också för länge sen.

Dagens post på nya band. Båda fina, men Tissoten luktar askopp (hur får man ut röklukt ur metall?) och Borelen fortar sig något vansinnigt... synd för fancy lugs är alltid kul 😟
7A3BE47A-234C-4DE9-8C96-9BF34C19A7A6.jpeg
Ernst förtjänar helt klart en service, men kolla så den inte är magnetiserad först! Kanske räcker med en en avmagnetisering.
Tissoten kanske åtgärdas via ultraljudstvätt, men se naturligtvis till att plocka ur verket först!

Ernst förtjänar helt klart en service, men kolla så den inte är magnetiserad först! Kanske räcker med en en avmagnetisering.
Tissoten kanske åtgärdas via ultraljudstvätt, men se naturligtvis till att plocka ur verket först!
Tack för tipset angående avmagnetisering, ska försöka få det gjort när jag är inne i stan imorgon. Jag håller helt med dig, Ernsten är magisk så jag ska försöka få den i bruksform på något sätt. Den har ett ETA-verk i sig (980) så förhoppningsvis inte för dyrt om den ska servas. Tissoten blev bra av sig själv faktiskt som tur var efter en dag på handleden :D

Tillbaka
Topp