• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Jo men det var det jag tänkte. Har själv också en som ligger där runt 35-36, helt klart en härlig modell!

Verkligen!
Den större är dock snäppet vassare på alla sätt.

0680AF4B-959A-4285-A96A-12191B06CDAE.jpeg

Tack för tipset angående avmagnetisering, ska försöka få det gjort när jag är inne i stan imorgon. Jag håller helt med dig, Ernsten är magisk så jag ska försöka få den i bruksform på något sätt. Den har ett ETA-verk i sig (980) så förhoppningsvis inte för dyrt om den ska servas. Tissoten blev bra av sig själv faktiskt som tur var efter en dag på handleden :D
Topp! Är länken nåt skoj också?

Fick hem en till Nivada med stöddiga luggar (den t.v)
Dom var riktigt najs! Jag älskar luggar som är lite mer vågade eller vad man ska säga 😄
Hittade en kul tank på Tradera:

Blånerade visare och nougatfärgade index i rätt ljus.
Den har graverad (rispad?) utsmyckning längs långsidorna.

Hur fint är inte det?

Hade ett par passande band i åtanke men så var det fasta bandstift:banghead:
Vad har den för bandhornsbredd? Jag har några band och länkar som är gkorda för att fästas på fasta bandhorn som kanske skulle funka 😊

OT dagens bidrag till tråden - ursäkta dålig bild, men en Certidate och Amfibiomatic blev det idag på second hand. Det var länge sen jag bar en klocka som var större än 28mm men kunde inte säga nej till denna Certidate. Dilemmat jag har nu är om jag ska räta ut de krökta bandhornen eller inte - är ganska säker på att den ska vara 18mm, men om jag har den som den är nu på 16mm kan jag använda ett Certina-spänne jag har på banden och spara pengar...
image.jpg

Dom var riktigt najs! Jag älskar luggar som är lite mer vågade eller vad man ska säga 😄

Vad har den för bandhornsbredd? Jag har några band och länkar som är gkorda för att fästas på fasta bandhorn som kanske skulle funka 😊

OT dagens bidrag till tråden - ursäkta dålig bild, men en Certidate och Amfibiomatic blev det idag på second hand. Det var länge sen jag bar en klocka som var större än 28mm men kunde inte säga nej till denna Certidate. Dilemmat jag har nu är om jag ska räta ut de krökta bandhornen eller inte - är ganska säker på att den ska vara 18mm, men om jag har den som den är nu på 16mm kan jag använda ett Certina-spänne jag har på banden och spara pengar...
image.jpg
Dessvärre så är den ojämn i gången, saktar ca 10 min/timma:( Blir nog inget jag kostar på. Tack ändå!

Ja det är en KJ (Kollmar & Jourdan) som jag fick tag på vid ett annat tillfälle. Vet ej exakt när den är ifrån, men tycker den är hyfsat neutral så att den inte sticker ut för mycket på klockor från 40-50 talet. Den får bo på Tissoten så länge till herr Ernst lugnat ned sig lite 😄

43441B6C-7BF0-4BA7-AD51-C894F5B925E8.jpeg

Coola, ser små ut. Är det <30mm?

Dessvärre så är den ojämn i gången, saktar ca 10 min/timma:( Blir nog inget jag kostar på. Tack ändå!
Vad segt, då den var hemskt fin verkligen! Det är ingen fara, hoppas du hittar någon fin tank snart som går bättre :D
Coola, ser små ut. Är det <30mm?
Tack så mycket! Ja de är 23 och 25mm stora - jag samlar på damur primärt så jag gillar klockor som är 20-28mm väldigt mycket :D

Tillbaka
Topp