• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Grym!
Berätta gärn mer om klockan, sett dem någon gång men aldrig förstått nischen?
Det är en alarmklocka som Nivada producerade under 60-talet med samma verk som till Vulcain Cricket, cal 120. Har en Croton-märkt sedan tidigare men alltid gillat de Nivada-märkta.
C540CC60-EDEC-48A5-B7D4-24402D8D025A.jpeg

Fick hem min 6e Eweco igår. Ett eBay köp från Ukraina, en chansning. Till utseende är det inga problem, men den mår inte bra så skall skickas till urmakare.

199488694_127290216116531_6614934745025742020_n.jpg 202106675_340868540936634_4851376032791192804_n.jpg
Den saknar väl en ram runt datumet? Jag hade försäkrat mig om att det gick att lösa innan jag plöjde ner några ytterligare pengar i den. Men det löser sig nog med lite tålamod. En med liknande tavla som kan bli donator behöver nog inte kosta så mycket. Med lite tur så har den andra issues som drar ner priset.

Den saknar väl en ram runt datumet? Jag hade försäkrat mig om att det gick att lösa innan jag plöjde ner några ytterligare pengar i den. Men det löser sig nog med lite tålamod. En med liknande tavla som kan bli donator behöver nog inte kosta så mycket. Med lite tur så har den andra issues som drar ner priset.

Jo det ser ut så men inget som stör mig. Har god relation med urmakaren så får bra pris, och behöver inte betala något för en kontroll/överblick vad problemet är. Får sedan bestämma hur jag ska göra. Håller tummarna på att det är en lätt fix. Den känns bra när man skruvar upp den och den tickar (men inte i den takt den ska) och den stannar nästan direkt. Så nog fjädern som är körd bara, hoppas jag. :D

Klickade hem ett parti klockor igår, med bl.a. denna Orfina. Om jag inte har helt fel tror jag dessa fanns i både en herr och en damvariant, och att detta är herrvarianten. Får se när (om) det kommer fram :)
D51261DB-2E18-4FD9-AEBD-80AB3A3775CE.jpeg
Haha såg den där, helt vansinnig design som tilltalar mig mycket. Ovansidan kan säkert vara användbar i självförsvarssyfte eller för att spetsa mot någon som vill lägga vantarna på denna skönhet 👌

Funderade på den, den är jätteschysst! De jag sett på Tratten brukar vara stainless steel back så kul med helstål. Hoppades nån av dom kommer tycka om den! 😊
Jag tycker den gick till ett lagomt mysigt pris och helståls-klockor är ju att föredra! Faktiskt nästan ovanligare med icke helstål när det gäller Enicar! 🪐👍
Dottern fick den över en ute-middag ikväll och blev jätteglad, då den är rätt stor ändå med sina 30 mm! :)

Edit: Hade en annan länk som passade hemma och som är bättre i storlek:
IMG_9575.jpg

Senast ändrad:
Jag tycker den gick till ett lagomt mysigt pris och helståls-klockor är ju att föredra! Faktiskt nästan ovanligare med icke helstål när det gäller Enicar! 🪐👍
Dottern fick den över en ute-middag ikväll och blev jätteglad, då den är rätt stor ändå med sina 30 mm! :)
Ja den gick för helt klart ett trevligt pris. Glad att jag inte gav mig in i jakten, vill inte messa med Mr Enicar himself ;) Åh vad kul! Vad satte du för band på den till henne? Ja det är en riktigt najs storlek, kan tänka mig att den bärs härligt chunky and funky med den boetten på något schysst mocka eller något! :D

Ja den gick för helt klart ett trevligt pris. Glad att jag inte gav mig in i jakten, vill inte messa med Mr Enicar himself ;) Åh vad kul! Vad satte du för band på den till henne? Ja det är en riktigt najs storlek, kan tänka mig att den bärs härligt chunky and funky med den boetten på något schysst mocka eller något! :D
Äsch, jag vill inte hade den varje pris utan var glad att jag fick den, men tack för omtanken! 🤪
Dottern vile ha en neutral länk och jag hade en hemma som vi har till den andra MRO Ladyn som frugan använder, du ser den ovan! ⬆️

Äsch, jag vill inte hade den varje pris utan var glad att jag fick den, men tack för omtanken! 🤪
Dottern vile ha en neutral länk och jag hade en hemma som vi har till den andra MRO Ladyn som frugan använder, du ser den ovan! ⬆️
Haha, tycker ändå den gick till rätt familj utan tvekan. Det var en sjukt snygg länk till den! Vad är det för bredd? Säg till om du behöver fler damlänkar nån gång så donerar jag gärna en gärna :D

Haha, tycker ändå den gick till rätt familj utan tvekan. Det var en sjukt snygg länk till den! Vad är det för bredd? Säg till om du behöver fler damlänkar nån gång så donerar jag gärna en gärna :D
Vad snäll du är, tackar!🤗

Länken är 14 mm och vete tusan vart jag köpte den faktiskt, men den är ny!
…i och med att den här nu går till dotterns klocka så saknar jag ju en till fruns MRO! 🤔 Har du någon 14 mm som kan passa menar du? 🤪

Tillbaka
Topp