• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Rikala

Patek
2-Faktor
Dubbelpostar lite. Den här kom idag.

20220324_221525.jpg
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Dubbelpostar lite. Den här kom idag.

20220324_221525.jpg
Riktigt cool, tror den skulle bli grym på länk!
Har en stämgaffel med lite liknande stuk

 

Anders Forsberg

Vacheron
2-Faktor
Nej, jag är en fullständig noob så många tack för din input. Då får jag googla efter delar och det verkar vara en konst i sig. 🤔🙂
Det är nog inte helt omöjligt att jaga rätt på krona och sekundvisare åt denna.
Med hjälp av verkets kaliber kan du få reda på en del av vad du behöver via t. ex. Ranfft. Eller ja, i alla fall vilken dimension de ska ha. Lite tid på eBay och/eller Tradera så kan du säkert ha en korrekt klocka. :)
Ser ju ganska fin ut i övrigt, så priset är väl också ganska fair.
 

GordonO

Breitling
Nej, jag är en fullständig noob så många tack för din input. Då får jag googla efter delar och det verkar vara en konst i sig. 🤔🙂
Det är nog inte helt omöjligt att jaga rätt på krona och sekundvisare åt denna.
Med hjälp av verkets kaliber kan du få reda på en del av vad du behöver via t. ex. Ranfft. Eller ja, i alla fall vilken dimension de ska ha. Lite tid på eBay och/eller Tradera så kan du säkert ha en korrekt klocka. :)
Ser ju ganska fin ut i övrigt, så priset är väl också ganska fair.
Tack Anders! Som nybörjare så behövs denna typ av feedback för det är enormt mycket man inte förstår eller kan i början.
 
Jag gjorde ett fynd på lite länkar och band häromdagen! 😃 Ett äkta vintage Isofrane, och en halv Gay Freres oyster länk på 14mm var nog de roligaste 🙂 om någon har en extra holder eller spännet till isofrane liggandes så är jag intresserad! Eller den andra halvan av GF länken 🤣

Edit: tog något random spänne till isofrane tills vidare..

received_1056086621652866.jpeg
received_700916404676475.jpeg
received_4516197871817532.jpeg
received_2975651282697481.jpeg
 
Topp