Cool!Köpte hem ett lite udda fickur. Datum känns som en självklar komplikation idag, men var ganska ovanligt förr. Ännu mer ovanligt med en liten knapp för snabbmatning.
Ska bli roligt att få renovera den här snart.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cool!Köpte hem ett lite udda fickur. Datum känns som en självklar komplikation idag, men var ganska ovanligt förr. Ännu mer ovanligt med en liten knapp för snabbmatning.
Ska bli roligt att få renovera den här snart.
Underskattat med gamla murkna fickur
Är det lysmassa i loggan, eller är det bara som det ser ut?Tack!
Ja, stålboett.
Lite fler bilder:
Lite osäker faktiskt, ser ju ut som en lumeplupp men vågar inte säga något säkert.Är det lysmassa i loggan, eller är det bara som det ser ut?
Jäkla rolig pryl!Min första vintage Seiko på ett tag. Ganska ovanlig (tror jag) Cronos Sun and Moon (ref 14046). Lite skador på den roterande skivan, men ser ut att vara i ganska bra originalskick. Inga urverksbilder, så jag hoppas det sitter ett fint kaliber 54A under huven. Lite svårt att hitta information om modellen på annat språk än japanska, men @kuma-kun kanske vet mer om den? Jag tyckte mest den såg cool ut!
Tack! Ja, finns ju en sådan bredd från Japan. Jag gör som jag brukar när jag vill lära mig mer; läser på KS och andra forum och köper sedan för att kunna testa! Sonen har länge varit ett Seiko-fan, så jag har plockat upp en del från honom också!Jäkla rolig pryl!
Man borde lära sig kika mer åt det japanska hållet ibland.
Min första vintage Seiko på ett tag. Ganska ovanlig (tror jag) Cronos Sun and Moon (ref 14046). Lite skador på den roterande skivan, men ser ut att vara i ganska bra originalskick. Inga urverksbilder, så jag hoppas det sitter ett fint kaliber 54A under huven. Lite svårt att hitta information om modellen på annat språk än japanska, men @kuma-kun kanske vet mer om den? Jag tyckte mest den såg cool ut!
Stort tack för din input! Jag gick mest på känsla och det blir ju bra ibland. Om du hittar mer info i ditt material senare, så får du gärna dela med dig. När jag får hem den så ska jag ta rejält med bilder!Väldigt ovanlig skulle jag säga, har aldrig sent någon på riktigt.
Mycket eftertraktad och därmed också dyr vad jag förstår.
Har inte läst på om den och och är ute på vift och inte tillgång till litteratur och annan info som finns hemma.
Grattis! mycket rolig klocka.
Snyggt fångat! Glad att det blev ett snyggt original-paket med GF till dig också. Gör att att jag har lite mindre dåligt samvete för att ha plockat Zenithen mitt framför näsan på digManuell DS på original GF länk !
Tack! Inget du behöver ha dåligt samvete över. Du vann fair & square Stort grattis till Zenithen, mycket fin.Snyggt fångat! Glad att det blev ett snyggt original-paket med GF till dig också. Gör att att jag har lite mindre dåligt samvete för att ha plockat Zenithen mitt framför näsan på dig
Kollade på den där också! Ännu ett bra köpDet blev en till Honeycomb Lemania också
Oj, Omegan och Corum uppe till höger. Även en tag heuer. God potential.Plockade upp det här paketet idag. Kan inte säga att jag vet vad något är men den längst till höger såg lite spännande ut. Gissar att det är någon form av aqualand med lumetavla. Något proffs här som kan identifiera något?
Oj, Omegan och Corum uppe till höger. Även en tag heuer. God potential.
Grattis! Jag var på den men någon hann före..Plockade upp det här paketet idag. Kan inte säga att jag vet vad något är men den längst till höger såg lite spännande ut. Gissar att det är någon form av aqualand med lumetavla. Något proffs här som kan identifiera något?
Oj, Omegan och Corum uppe till höger. Även en tag heuer. God potential.
Längst till höger med vit tavla på perlon: Nivada?Plockade upp det här paketet idag. Kan inte säga att jag vet vad något är men den längst till höger såg lite spännande ut. Gissar att det är någon form av aqualand med lumetavla. Något proffs här som kan identifiera något?
Längst till höger med vit tavla på perlon: Nivada?
Det kan inte vara en sådan tro? (bild från google)Längst till höger med vit tavla på perlon: Nivada?
Roligt att du bjöd över mig 2 ggr igår kväll, bland annat på den där. Bra köp.Det blev en till Honeycomb Lemania också