Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
GF-länken var riktigt kul! Väldigt fint skick med fungerande fjädrar hela vägen. Fick flytta över till farfars gamla Tissot Antimagnetique från 1939. Stenhårt om jag får säga det själv! Det omärkta uret fick en gammal istället. Fin tavla, men lite tråkigt med en kromad boett!Omärkt ur med fin tavla och ett FHF 1146 12’’’ om jag inte ser fel. Tror det är samma urverk som Doxa kallade 12’’’ cal 1 och använde i tyska miltärur på 40-talet. Men det allra roligaste är kanske den fina GF flexibla länken!
Vilken trippel!
Vilken trio Borgel-boetter på alla tre?
Yesbox! Och två GF.Vilken trio Borgel-boetter på alla tre?
Yesbox! Och två GF.
Kul! Vart hittade du den? Ska ha ett GP cal 700. Finns också varianter på det verket, t ex 705.
Står förmodligen detta:Skulle köpa snus och gled in på min lokala pantbank och köpte en 21 juvelers Eiger. Subsekund och svärdsvisare kan jag inte motstå. Rätt möglig men det skall nog ordna sig.
Edit
eiger Luxe står det på verket men jag undrar vad som stått på tavlan?
Garanterat. Såg ut som CE på slutet men såg efter googling att X:et i Luxe ser ut som två C emot varandra.Står förmodligen detta:
Seamaster automatic fatlug påväg till mig Hoppas på att den är i bättre skick än bilden!
Sådär! Finare än bilden efter minimal rengöringBra pris! Känns rätt skarp i boetten!
Riktigt braSådär! Finare än bilden efter minimal rengöring
Tack kompis! Är riktigt nöjdRiktigt bra
Mitt mest spontana inköp ever. Uttråkad från sjuksängen. Trevlig bonus också med lådan som inte var dokumenterad och som inte verkar vara alltför vanlig. Trist med fläcken på subdial men håller en tumme för att den går att ordna till lite iaf. Mjuk och fin och går som hon ska! Någon som är duktig på Zenith, bör vara cal 135?
Tack för svar! Ångrar ordvalet bör. Jag är inte alls påläst om dessa Zeniths eller om verket ifråga utan baserade frågan slarvigt utifrån snabbgoogling. Är tämligen säker på att locket är solitt utan stämpel (på utsidan) och att resten är överdraget guldlager. Påtalade till panten att det var lite märkligt att de inte angivit bruttovikt då locket uppenbarligen är solitt och fick medhåll. Boxen var även den utelämnad från annons. Kanske klockjägaren kan sprida ytterligare ljusMed risk för att blotta min okunskap inom ämnet…
Varför borde det vara cal. 135? Är det inte tvärtom väldigt ovanligt med ej kronometerklassade sådana?
Är den pläterad eller solid? Misstänker det förstnämnda, då Panten ej listat något annat - men jag fick ändå lite vibes.
Fin klocka!
Hade själv varit alltför nyfiken för att inte öppna den Då får du ju se både urverk och eventuella stämplar.Tack för svar! Ångrar ordvalet bör. Jag är inte alls påläst om dessa Zeniths eller om verket ifråga utan baserade frågan slarvigt utifrån snabbgoogling. Är tämligen säker på att locket är solitt utan stämpel (på utsidan) och att resten är överdraget guldlager. Påtalade till panten att det var lite märkligt att de inte angivit bruttovikt då locket uppenbarligen är solitt och fick medhåll. Boxen var även den utelämnad från annons. Kanske klockjägaren kan sprida ytterligare ljus
Väldigt trevlig och verkligen kul med lådan! Det skulle förvåna mig väldigt mycket om det är kaliber 135. Tror snarare 126 eller den senare efterföljaren 40. Och troligen pläterad, men osvuret är bäst!Mitt mest spontana inköp ever. Uttråkad från sjuksängen. Trevlig bonus också med lådan som inte var dokumenterad och som inte verkar vara alltför vanlig. Trist med fläcken på subdial men håller en tumme för att den går att ordna till lite iaf. Mjuk och fin och går som hon ska! Någon som är duktig på Zenith, bör vara cal 135?