• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Hugger69

Patek
2-Faktor
Ett relativt billigt Tratten-köp dök up i lådan idag, alltid lika spännande att se saker IRL! 🤪
På denna Star Jewels satt hittills första Tropic Star-band, kan vara original till klockan, men tyvärr med ett mässingliknade spänne men det får sitta kvar så länge.
IMG_8733 2.JPG


Klockan fungerar men behövde lite TLC gällande glaset så här är lite före- och efterbilder:
IMG_8738.jpg
IMG_8739.jpg


Normalt slitage på boettlock men med ett väldigt fint inhouseverk i form av ett AR 690. Fin märkt krona med.
IMG_8737.JPG
IMG_8742.jpg
IMG_8743.jpg
IMG_8747.jpg


Klockan färdig för leverans till lyckligt ovetande hustru:
IMG_8740.JPG
 
Senast ändrad:

MrGoran

Cartier
Auktionslot som dök upp igår.
En Tissot, en jag var ute efter. Sen kollade jag inte så mycket mer, och nån var upp och ner. Men.
En Slava, en Safir, som är nån variant på Seiko.
En flerfunktions-Seiko som styrs från kronan på nåt sätt vad knapparna skall användas till.

20221122_092109.jpg
 

kuma-kun

Audemars
Auktionslot som dök upp igår.
En Tissot, en jag var ute efter. Sen kollade jag inte så mycket mer, och nån var upp och ner. Men.
En Slava, en Safir, som är nån variant på Seiko.
En flerfunktions-Seiko som styrs från kronan på nåt sätt vad knapparna skall användas till.

20221122_092109.jpg

Dom där Seikoverken är roliga och har en motor för varje visare vilket gör att den har fler funktioner som man väljer med kronan.
Speciellt gillar jag att när man väljer kronografen så ställer sig alla visar rakt upp och sen när man startar med knappen på sidan blir sekundvisaren en tiondelsvisare som sveper mellan 12 och 2 och minutvisaren blir sekundvisare medans timvisaren blir minutvisare.
Jag har en som visar vald funktion i ett fönster där dag normalt brukar visas och ser ut som en vanlig simpel klocka förutom dom två knapparna på sidan.
Googla Seiko dancing hands så finns det mycket att titta på och läsa.

Så här ser min ut men dom fanns i massor av olika utföranden.
Hoppas din funkar för dom är roliga att leka med.

F3287DCD-EAE2-4F82-A450-1C96B9F04F8F.jpeg
 
Senast ändrad:

MrGoran

Cartier
Dom där Seikoverken är roliga och har en motor för varje visare vilket gör att den har fler funktioner som man väljer med kronan.
Speciellt gillar jag att när man väljer kronografen så ställer sig alla visar rakt upp och sen när man startar med knappen på sidan blir sekundvisaren en tiondelsvisare som sveper mellan 12 och 2 och minutvisaren blir sekundvisare medans timvisaren blir minutvisare.
Jag har en som visar vald funktion i ett fönster där dag normalt brukar visas och ser ut som en vanlig simpel klocka förutom dom två knapparna på sidan.
Googla Seiko dancing hands så finns det mycket att titta på och läsa.

Så här ser min ut men dom fanns i massor av olika utföranden.
Hoppas din funkar för dom är roliga att leka med.

F3287DCD-EAE2-4F82-A450-1C96B9F04F8F.jpeg
Tyvärr hade den läckt batteri och var inget som urmakaren ville bry sig om. Synd, annars lät det skoj.
 
Haha!
Menade inte att låta gnällig. Gillar verkligen min PD.
Men jag tycker att din tavelvariant är betydligt trevligare.
Det är den som var på Tradera, va? Snyggt fångat!

Skojade bara. Helt med dig! 😀 Gillar också denna variant och är inte överdrivet avig mot härjade tavlor. Hade önskat en lite tydligare datumcirkel, men är rätt nöjd i det hela. Köpte den för nått år sen på auktion tillsammans med en Perfecta. Har för mig att klubban landade på 800kr, men den var (tro det eller ej) ännu värre när den kom. En service, nytt akryl och en lätt tavelstädning gjorde den gott.
 
Topp