• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Leppe

Panerai
2-Faktor
Seiko World Time in. Ska få sig en rengöring, nytt läder och kanske även en service.

Bra storlek (38mm) och rolig funktion.

05B4A5C4-8923-4AE8-9AE2-2A8E9DBAC432.jpeg
Kaplans i lördags? Har för mig att de hade en sån.
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Kronografsekunden saknar som korta ände? Vanliga sekundvisaren är för lång?
1667421617706.png
1667421732514.png

Den går utanför trycket men håller sig innanför cirkeln / subtavlan från vad jag kan se. Vet inte vilken längd som borde vara rätt. Angående kronografsekunden så har du nog rätt! Har sett kronografer tidigare utan sin korta ände men inte omöjligt att de också är bytta såklart
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
1667421617706.png
1667421732514.png

Den går utanför trycket men håller sig innanför cirkeln / subtavlan från vad jag kan se. Vet inte vilken längd som borde vara rätt. Angående kronografsekunden så har du nog rätt! Har sett kronografer tidigare utan sin korta ände men inte omöjligt att de också är bytta såklart
De är nog alltid skadade skulle jag påstå, men inte 100% säker.
 

Borone

Cartier
2-Faktor
Dagens spontanköp. Är lite svag för mekaniska alarmklockor (Vulcain, JLC Memovox, Citizen Alarm-date) och snubblade över den här lilla rackaren. För mig helt okänt märke: Tiresa (ser lite ut som en kopia på den gamla Tissot-loggan). En snabbgoogling gav ingenting. Kanske någon här som vet någonting?
4A6DB36B-FC78-47AD-BC2C-D7CE9BD5FFCC.jpeg
 

80-talet

Cartier
2-Faktor
När man är i jakten blir det ofta fler än en... Båda köptes samtidigt men den till vänster kom drygt en månad senare. Båda köptes som 35mm men den till vänster är tyvärr mindre (34mm) men ser ut att kunna bli riktigt fin med nytt glas, trevligt mesh följde med!

IMG_20221109_174212_edit_121111161130998.jpg
 
Senast ändrad:
Topp