Blev sugen på något industriellt,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ibland träffar man rätt! Det var mycket riktigt en Piping Rock av den allra första modellen i 14k vitt guld. Och ett 979-verk som innebär produktion 1928-29 (redigering: det tidiga serienumret indikerar 1928). Verket tickar på, men jag ska kosta på den en service!Har läst på lite om Piping Rock ett tag och ville gärna få tag på den ursprungliga från 1928-1932 (har en lite kul kopia i silver och svensk tavla). Tror jag fick tag på en idag! Listad som boett i stål, men jag tror den är i 14K vitt guld (om jag förstått det rätt så gjordes den bara i rött eller vitt 14K guld). Om allt är rätt ska den också ha ett mycket vackert 979-verk under huven. Ska bli mycket spännande att få hem!
Grattis, vilket kap! Satt senast i häromveckan och scannade efter Piping-Rocks, inte ramlade jag över den där ”stålisen”Ibland träffar man rätt! Det var mycket riktigt en Piping Rock av den allra första modellen i 14k vitt guld. Och ett 979-verk som innebär produktion 1928-29 (redigering: det tidiga serienumret indikerar 1928). Verket tickar på, men jag ska kosta på den en service!
Tackar! Känns oftast som jag köper dyrt och säljer billigt, men ibland så blir det fullträff!Grattis, vilket kap! Satt senast i häromveckan och scannade efter Piping-Rocks, inte ramlade jag över den där ”stålisen”
nu har den landat! Definitivt ett fint exemplar i mina ögon som kommer må fint efter en ordentlig service och byte av kronaBudade hem en defekt Omega Constellation på dåliga bilder precis.. någon som kan säga ifall jag gjort bort mig? Utöver utbytt krona då..
Nice! Finns kvar som Levins optik idag. https://levinsoptik.se/ Sålde både ur och optik förr i tiden.Såld som damur. Ett trevligt ufo.
Sedär, tack för info, kul!Nice! Finns kvar som Levins optik idag. https://levinsoptik.se/ Sålde både ur och optik förr i tiden.
Har också en Levins - men den använder jag bara vid speciella tillfällenSedär, tack för info, kul!
Emaljtavla lär det inte vara, finns typ inte på armbandsur. Men tjockt färglager kan det vara.Den här underbara saken dök häromdagen efter ett köp från Thailand av alla ställen!
En trevlig originalbox följde med:
..och här är klockan! En mycket ovanlig Enicar Supertest med en emaljerad tavla som det verkar!
Skön storlek på 35 mm och det sitter ett nyservat inhouseverk, AR 1120, med eget serienummer i den mysiga boetten som också den har ett eget serienummer.
Vacker baksida med en medaljong med 3D-känsla.
Hemskt band som följde med så det blir bandbyte inom kort....
Verkar gå hyfsat ändå trots resan från Thailand, lite ruckning så är man kanske i hamn?
Nä, det är verkligen svårt att förstå riktigt men det är sånt djup i den samt texten ser ut att sväva liksom!Emaljtavla lär det inte vara, finns typ inte på armbandsur. Men tjockt färglager kan det vara.
Stenhård! Lite Zenith-känsla över den på något sätt, kanske bara för den har 36000 på tavlan som många sådana. Original NSA på 60/70-talare är bland det bästa jag vet när det kommer till klockor, mumma!Den här blir spännande då den kommer. Kan vara nos. Originalänk, -läder och box, mm.
Tyvärr förstör din mobilkamera bilderna med AI/filter. Tyvärr ett problem som blir allt vanligare. Syns väldigt tydligt på stor skärm.Liten uppföljning av mitt näst senaste förvärv, Longines cal 12.68zs, tidigt 50-tal.
Efter lite puts och första kronbyte konstateras att;
Service och glasbyte krävs men tavla bra.
Fick gräva i lådorna men lyckades hitta en krona som får funka tills vidare iaf..
Aha, det får jag undersöka närmare! Det är någon inställning som ska ändras/tas bort då alltså? (iPhone) Tack för inputTyvärr förstör din mobilkamera bilderna med AI/filter. Tyvärr ett problem som blir allt vanligare. Syns väldigt tydligt på stor skärm.
Nice! Anders Österlin.Äntligen fick jag en. Missade en för ett tag sedan som gjorde mig ond. 50x80, så rätt bra storlek.
Köpte den dyra… Men ändå nöjd. Den andra gick dock billigt? Även den till forumet! Visste inte hela klockan var i spegeltryck.Nice! Anders Österlin.
Var, och har varit, lite sugen själv - men hittar dåligt med luckor på väggarna.
Lite märkligt var att tre stycken gick upp, och klubbades, samtidigt. I första vändan blev dock bara en av dem såld, och då för absoluta minimipris. Däremot gick båda två klart dyrare än så vid reprisen.
Oavsett vilket bland den roligare "klockkonsten" man kan ha på väggarna.
EDIT
Trycktekniken kommer också mer till sin rätt på din bild än på auktionshusets.
Har alltid trott att det var "platta" färger.
Doh! Sorry... Inte meningen att gnida in det. Tyckte bara det var ett lite lustigt fenomen.Köpte den dyra… Men ändå nöjd. Den andra gick dock billigt? Även den till forumet! Visste inte hela klockan var i spegeltryck.