MOL
Silver
På en liten 28mm Mora satt en 16mm GF länk som jag gillar skarpt…men har någon tips på hur man kan få till en 18mm anslutning? Eller är den hänvisad til 16mm boetter enkom?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag kör bara läderdistanser på min BB.På en liten 28mm Mora satt en 16mm GF länk som jag gillar skarpt…men har någon tips på hur man kan få till en 18mm anslutning? Eller är den hänvisad til 16mm boetter enkom?
Nytt för mig. Nyfiken: Vad/hur funkar läderdistans? Tack!Jag kör bara läderdistanser på min BB.
Gjorde först ett litet hål för bandstiftet, sedan tog jag en håltagningstång och stansade ut hålet centrerat. Blir då en ring i lagom storlek. Har inte klockan här men syns här:Nytt för mig. Nyfiken: Vad/hur funkar läderdistans? Tack!
Broder @Aurum,Emaljtavla lär det inte vara, finns typ inte på armbandsur. Men tjockt färglager kan det vara.
Vann en riktigt charmig 30mm Eterna. Intressant patina på tavlan
Oh yea på gränsen till för funky, kunde inte motstå tavlanJäkligt trevlig!
Hade den i listan och var riktigt sugen, men var redan färdig med alla julklappar till mig själv.
Funky!
Tyvärr är tavlan inte så fin som jag hoppades. Svårt att avgöra ibland med klassiska tradera-bilderna. Men annars en trevlig modellTradera bjöd på en trevlig Zenith defy
Häromdagens köp. Ska vara en 2639-9 enligt beskrivning. Ska försöka byta till en mer korrekt krona, någon som vet om dessa ska vara signerade eller ej?
Tack! Ok, bra att veta. Då får man försöka hitta en sån då. Någon som har en över får gärna hojta!
Nu talar ju bilden dåligt om det. Men ja, de ska vara signerade - och av denna typ.
Snyggt köpt! Har alltid tyckt att 2639 är en ganska trevlig modell.
Brukar dessa vara märkta med "Quartz"? Aldrig noterat detta förut.Läskig/spännande chansning, köpt med knappt någon information alls.
Testade @marconimotet s på GTGn senast och såg @Aurum s här på KS nyligen och blev väldigt sugen.
De äldre är. Min är.Brukar dessa vara märkta med "Quartz"? Aldrig noterat detta förut.