• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Signature

Cartier
2-Faktor
Kunde inte motstå och nu ivrig att få provmatcha med klocka. Får se om barnen får nytta av dem under sin uppväxt också fast det kanske är önsketänkande.
FD9B8ACF-4D07-4363-B63A-17A0FA8E60D2.jpeg
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Ä.N.T.L.I.G.E.N. ! ! ! !
Ropade hem denna väldigt unika sak igår kväll under en middag med vänner!

Har spanat efter en sådan väggklocka sedan jag fick upp ögonen för ENICAR och jag har aldrig sett någon under de snart två år jag letat så jag är glad som ett barn i en godisbutik!! Vad vi vet finns det fyra kända exemplar i världen just nu! 🌏🌍🌎🌏

Enligt uppgift står hälften av klockorna och hälften går så vi får väl låta min uris Per-Erik på Olofsfors Ur kika på den när den kommer hem!

hd_item_2638847_55ba4c5ad8.jpg
hd_item_2638847_0b5b9f53db.jpg
hd_item_2638847_e51b2c8f66.jpg



De här elektriska världstidsuret fick man som återförsäljare om man köpte in en viss mängd Enicar-klockor under en höstkampanj i mitten av 60-talet.

IMG_8423.JPG
 
Senast ändrad:

13ZN

Omega
Ä.N.T.L.I.G.E.N. ! ! ! !
Ropade hem denna väldigt unika sak igår kväll under en middag med vänner!

Har spanat efter en sådan väggklocka sedan jag fick upp ögonen för ENICAR och jag har aldrig sett någon under de snart två år jag letat så jag är glad som ett barn i en godisbutik!! Vad vi vet fins det två kända exemplar i världen just nu! 🌏🌍🌎🌏

Enligt uppgift står hälften av klockorna och hälften går så vi får väl låta min uris Per-Erik på Olofsfors Ur kika på den när den kommer hem!

hd_item_2638847_55ba4c5ad8.jpg
hd_item_2638847_0b5b9f53db.jpg
hd_item_2638847_e51b2c8f66.jpg



De här elektriska världstidsuret fick man som återförsäljare om man köpte in en viss mängd Enicar-klockor under en höstkampanj i mitten av 60-talet.

IMG_8423.JPG
Grattis till kul köp! Men det finns betydligt fler, här är en till som jag hållit hårt i väldigt länge.
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Grattis till kul köp! Men det finns betydligt fler, här är en till som jag hållit hårt i väldigt länge.
Vad roligt! 🙏🏻
Betydligt fler tror jag kanske inte men kul att se fler!
Vad vet du om din och har du någon bild?

Det är inte så att du hade två en gång i tiden och sålde den andra utomlands till Holland? 😉
 
Senast ändrad:

13ZN

Omega
Vad roligt! 🙏🏻
Betydligt fler tror jag kanske inte men kul att se fler!
Vad vet du om din och har du någon bild?

Det är inte så att du hade två en gång i tiden och sålde den andra utomlands till Holland? 😉
Kan bara påminna mig att jag förutom min egen sett ytterligare två vid olika tidpunkter och på olika platser i Sverige, för minst 15 år sedan. Teoretiskt sett skulle dessa två kunna vara en och samma.
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Kan bara påminna mig att jag förutom min egen sett ytterligare två vid olika tidpunkter och på olika platser i Sverige, för minst 15 år sedan. Teoretiskt sett skulle dessa två kunna vara en och samma.
Jag har en startat en konversation med dig så kolla din inkorg här uppe 👆🏻så fortsätter vi därifrån! 👐🏻
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Att det skulle vara så jäkla svårt att hitta ett äkta solitt spänne som passar Omega fatlugs... ett par år senare så är vi nu i hamn, om än aningen dyr...
Märkt med tre kronor också; stämpel för svenskt?
DSC03455.png
DSC03456.png
DSC03457.png
DSC03458.png
Yes, svensk importkontrollstämpel. Ett bevis på att den dessutom ifrån början är svensksåld. Den stämpeln användes fram till juli 1988.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Fräckt! Knep den på lilla klockor igår, 4850 inkl. avgifter. Så en bra bit över guldvärdet men efter en lång jakt som sagt kändes det ändå rimligt i orimligheten
Ouf det är mycket pengar men priset kanske inte är det viktiga i sammanhanget utan snarare att ens hitta ett spänne i 18k guld till salu.
Ditt ser dessutom ut att vara tidigare än mitt och mer tidstypiskt för 50-talet, är det 14 eller 16mm?
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ouf det är mycket pengar men priset kanske inte är det viktiga i sammanhanget utan snarare att ens hitta ett spänne i 18k guld till salu.
Ditt ser dessutom ut att vara tidigare än mitt och mer tidstypiskt för 50-talet, är det 14 eller 16mm?
14mm dessvärre, men spelar mindre roll då det ju var det första jag hittat på många år, så det fick bli det till trots :) Så nu är farfars arvegods komplett vilket betyder mer i sammanhanget
 
Topp