Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis till kul köp! Men det finns betydligt fler, här är en till som jag hållit hårt i väldigt länge.Ä.N.T.L.I.G.E.N. ! ! ! !
Ropade hem denna väldigt unika sak igår kväll under en middag med vänner!
Har spanat efter en sådan väggklocka sedan jag fick upp ögonen för ENICAR och jag har aldrig sett någon under de snart två år jag letat så jag är glad som ett barn i en godisbutik!! Vad vi vet fins det två kända exemplar i världen just nu!
Enligt uppgift står hälften av klockorna och hälften går så vi får väl låta min uris Per-Erik på Olofsfors Ur kika på den när den kommer hem!
De här elektriska världstidsuret fick man som återförsäljare om man köpte in en viss mängd Enicar-klockor under en höstkampanj i mitten av 60-talet.
Proxyköpt denna med hjälp från @80-talet - hann inte verifiera min adress innan auktionsslut. Har en pansarlänk liggandes. Äntligen en fin DS!
Vad roligt!Grattis till kul köp! Men det finns betydligt fler, här är en till som jag hållit hårt i väldigt länge.
Kan bara påminna mig att jag förutom min egen sett ytterligare två vid olika tidpunkter och på olika platser i Sverige, för minst 15 år sedan. Teoretiskt sett skulle dessa två kunna vara en och samma.Vad roligt!
Betydligt fler tror jag kanske inte men kul att se fler!
Vad vet du om din och har du någon bild?
Det är inte så att du hade två en gång i tiden och sålde den andra utomlands till Holland?
Jag har en startat en konversation med dig så kolla din inkorg här uppe så fortsätter vi därifrån!Kan bara påminna mig att jag förutom min egen sett ytterligare två vid olika tidpunkter och på olika platser i Sverige, för minst 15 år sedan. Teoretiskt sett skulle dessa två kunna vara en och samma.
Sjukt snygg tavla och perfekt till bandetHittade äntligen rätt klocka till det här bandet:
Dagens impulsköp på Tradera. Inte så ofta en Concord med hammarautomat dyker upp. Kunde inte motstå den silvriga indexen och sprutvisare (låter inte lika coolt som syringe).
Tackar! Absolut radiumbränna. Öppnar och delar så fort den kommer hemFint köp. Kul med små kvalitetsur som flyger under de flestas radar. Radiumbränna ser det ut som också. Bild på verket sen!
Mycket fin!Dagens impulsköp på Tradera. Inte så ofta en Concord med hammarautomat dyker upp. Kunde inte motstå de silvriga indexen och sprutvisare (låter inte lika coolt som syringe).
Grattis! Mitt har också stämpel med tre kronor på sidan:Att det skulle vara så jäkla svårt att hitta ett äkta solitt spänne som passar Omega fatlugs... ett par år senare så är vi nu i hamn, om än aningen dyr...
Märkt med tre kronor också; stämpel för svenskt?
Fräckt! Knep den på lilla klockor igår, 4850 inkl. avgifter. Så en bra bit över guldvärdet men efter en lång jakt som sagt kändes det ändå rimligt i orimlighetenGrattis! Mitt har också stämpel med tre kronor på sidan:
Vågar man fråga vad du betalade?
Yes, svensk importkontrollstämpel. Ett bevis på att den dessutom ifrån början är svensksåld. Den stämpeln användes fram till juli 1988.Att det skulle vara så jäkla svårt att hitta ett äkta solitt spänne som passar Omega fatlugs... ett par år senare så är vi nu i hamn, om än aningen dyr...
Märkt med tre kronor också; stämpel för svenskt?
Ouf det är mycket pengar men priset kanske inte är det viktiga i sammanhanget utan snarare att ens hitta ett spänne i 18k guld till salu.Fräckt! Knep den på lilla klockor igår, 4850 inkl. avgifter. Så en bra bit över guldvärdet men efter en lång jakt som sagt kändes det ändå rimligt i orimligheten
14mm dessvärre, men spelar mindre roll då det ju var det första jag hittat på många år, så det fick bli det till trots Så nu är farfars arvegods komplett vilket betyder mer i sammanhangetOuf det är mycket pengar men priset kanske inte är det viktiga i sammanhanget utan snarare att ens hitta ett spänne i 18k guld till salu.
Ditt ser dessutom ut att vara tidigare än mitt och mer tidstypiskt för 50-talet, är det 14 eller 16mm?
Mitt är också 14mm, vet inte om jag sett några 16mm guld spännen från den tiden faktiskt14mm dessvärre, men spelar mindre roll då det ju var det första jag hittat på många år, så det fick bli det till trots Så nu är farfars arvegods komplett vilket betyder mer i sammanhanget
Då kanske det blev en jackpot till trots, sett plätterade 16mm på OF iafMitt är också 14mm, vet inte om jag sett några 16mm guld spännen från den tiden faktiskt
Aa pläterade och stål finns det gott om men jag menar i solitt guld och från 50 och 60-taletDå kanske det blev en jackpot till trots, sett plätterade 16mm på OF iaf
Blev inspirerad!riviera uttagen 84 i närmast mint!
14 mm är väl snyggare till 18 mm ändå?14mm dessvärre, men spelar mindre roll då det ju var det första jag hittat på många år, så det fick bli det till trots Så nu är farfars arvegods komplett vilket betyder mer i sammanhanget