• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Nästan gratis dessutom!!! Grattis!

Kool, vattentät också?

Update på tanken - står inget om vattentäthet, men där är en gummipackning mellan boett och baklock - tyder väl på att den ska vara vattentät? :)
91B3F862-D0C6-40EA-B69E-9126E027DD1C.jpeg

Nu har jag fått hem länken. Asskön och fin. Gillar den skarpt så glad att jag inte visste mått då jag inte hade köpt då...
IMG_20180627_182419.jpg

Den läggs nu i en låda och väntar på att jag hittar ngt av följande:
5504 med våffeltavla
5504 med explorertavla
5500 med explorertavla
Tudor Advisor Alarm
Tudor Ranger
Synd att alla utom advisorn är svinsvåra och superofta fejkade.

Köpte en billig Tidéna som liknar en Facit jag varit nära att köpa ett par gånger, "Tuff Pansar". Tycker den är rolig trots en lite tråkig tavla. En rätt stor 200 m stålboett med ett extra lock som skyddar mot magnetfält innanför baklocket. Gillar tidiga kvartsverk av nån anledning också. Känner ni igen loggan på insidan av baklocket? Jag har aldrig sett den förut.
VOpx4e3.jpg

7vuIfd8.jpg

O3gjl8h.jpg

lWznoB7.jpg

ds3GYLK.jpg

Köpte en billig Tidéna som liknar en Facit jag varit nära att köpa ett par gånger, "Tuff Pansar". Tycker den är rolig trots en lite tråkig tavla. En rätt stor 200 m stålboett med ett extra lock som skyddar mot magnetfält innanför baklocket. Gillar tidiga kvartsverk av nån anledning också. Känner ni igen loggan på insidan av baklocket? Jag har aldrig sett den förut.
VOpx4e3.jpg

7vuIfd8.jpg

O3gjl8h.jpg

lWznoB7.jpg

ds3GYLK.jpg

Kul boett. :)
Jag har skrivit en post om en klocka med en boett från samma tillverkare.

https://klocksnack.se/threads/uppackning-panera-nybergs-donzé-baume-sa.58748/

Köpte en Bulova Accutron vid samma tillfälle som Tidénan. Boetten är från 1971 och verket från 1974. Ett så stort glapp betyder tydligen att det förmodligen är ett ersättningsverk enligt vad jag kunnat läsa mig till. Vet ni var man kan få den servad? Den är tillräckligt rolig för att jag ska vilja kosta på den och använda den framöver.
QkftX3J.jpg

YtMxkUz.jpg

jYsgLfl.jpg

Köpte en Bulova Accutron vid samma tillfälle som Tidénan. Boetten är från 1971 och verket från 1974. Ett så stort glapp betyder tydligen att det förmodligen är ett ersättningsverk enligt vad jag kunnat läsa mig till. Vet ni var man kan få den servad? Den är tillräckligt rolig för att jag ska vilja kosta på den och använda den framöver.
QkftX3J.jpg

YtMxkUz.jpg

jYsgLfl.jpg
Stämgaffelverk, så då vänder du dig till

http://electric-watches.co.uk/contact-me/

Tydligen var orderboken full för tillfället, men ska öppna igen i juli.

Förresten, apropå att grotta ner sig, och kvalitetsboetter, så har Bulovan en jättefin boett från La Centrale Boîtes, "CB", som bland annat levererat till Omega.

Tack! Vet att han har gott rykte, men slipper gärna skicka den utomlands om någon mer eller mindre lokal urmakare kan göra ett bra jobb. Har en diffus minnesbild av att tex Werner på ABC i Stockholm servar dessa?
Någon dansk uris som också skruvar va? vet inte om de vanliga urmakarna som abc vill skruva stämgaffel?

Annars är det ju inga konstigheter att skicka en klocka till England (och väldigt mycket billigare), speciellt inte om det inte är något allt för dyr klocka. Iaf imho :)

Någon dansk uris som också skruvar va? vet inte om de vanliga urmakarna som abc vill skruva stämgaffel?

Annars är det ju inga konstigheter att skicka en klocka till England (och väldigt mycket billigare), speciellt inte om det inte är något allt för dyr klocka. Iaf imho :)
Jag bara nojar om vad som kan hända på vägen... Kanske helt i onödan.
Vågar inte svära på det med ABC. Kan mycket väl minnas fel.

Nån som kan tipsa om passande band till denna? Brunt, svart? Ödla? Gris?

Inte dagens men veckans "fynd". Kom på en DNA-fylld stållänk som på inget sätt matchade klockan. Lätt rengöring och bytt till det enda passande band jag hade i lådan går den åtminstone att använda :)

IMG_20180630_105109.jpg

IMG_20180630_105146.jpg

+1, Den farligaste vägen till min dörr från världens alla hörn är när den ankommit till Sverige och Postmord tar över. På riktigt.
Litar bara på rek hos Postmord. Royal Mail har väl inte världens bästa rykte heller... Jag vet inte vad rek till och från England kostar men jag vill minnas att det fanns en ganska bred marginal att lägga på frakt innan man kom i närheten av svenska servicepriser. DHL kanske är ett alternativ också.

Senast ändrad:
Litar bara på Rek hos Postmord. Royal Mail har väl inte världens bästa rykte heller... Jag vet inte vad rek till och från England kostar men jag vill minnas att det fanns en ganska bred marginal att lägga på frakt innan man kom i närheten av svenska servicepriser. DHL kanske är ett alternativ också.
Ja alla har ju sina egna erfarenheter. Mina med Royal mail är fortf goda :)

Var inne hos Werner för någon veckan sedan och då nämnde han faktiskt att han tidigare har servat mycket stämgaffelverk och att han mycket delar till just Bulova. Hade kollat med honom. Han är ju duktigt.

Werner servar, var i kontakt med honom för några månader sen i samma ärende :)
Fick dock reda på att han servade efter att jag skickat min till tyskland för service som ännu inte är klar... o_O
Det är nog värt att betala lite mer för att slippa undra vad som händer under frakten. Jag har varit dålig på att anlita Werner men när jag gjort det eller frågat om ett pris har det varit skäligt. Skönt att minnet inte spelat mig ett spratt också. :)

Det är nog värt att betala lite mer för att slippa undra vad som händer under frakten. Jag har varit dålig på att anlita Werner men när jag gjort det eller frågat om ett pris har det varit skäligt. Skönt att minnet inte spelat mig ett spratt också. :)
Jag har lämnat in flera klockor, mest Omega, till Werner och har varit väldigt nöjd med resultatet. Betalar hellre lite mer och känner mig trygg med den som ska meka. Be honom om ett kostnadsförslag :)

Tillbaka
Topp