Nästan gratis dessutom!!! Grattis!
Kool, vattentät också?
Update på tanken - står inget om vattentäthet, men där är en gummipackning mellan boett och baklock - tyder väl på att den ska vara vattentät?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nästan gratis dessutom!!! Grattis!
Kool, vattentät också?
Ser fin-fint ut!Update på tanken - står inget om vattentäthet, men där är en gummipackning mellan boett och baklock - tyder väl på att den ska vara vattentät?
Fler bilder på den?Update på tanken - står inget om vattentäthet, men där är en gummipackning mellan boett och baklock - tyder väl på att den ska vara vattentät?
Vattenskyddad iaf, såg piggarna som stack fram mellan bandhornen. Det gör iaf klockan robustare och intressantare. Fint köp.Update på tanken - står inget om vattentäthet, men där är en gummipackning mellan boett och baklock - tyder väl på att den ska vara vattentät?
Köpte en billig Tidéna som liknar en Facit jag varit nära att köpa ett par gånger, "Tuff Pansar". Tycker den är rolig trots en lite tråkig tavla. En rätt stor 200 m stålboett med ett extra lock som skyddar mot magnetfält innanför baklocket. Gillar tidiga kvartsverk av nån anledning också. Känner ni igen loggan på insidan av baklocket? Jag har aldrig sett den förut.
Tusen tack! Kvalitetsinlägg!Kul boett.
Jag har skrivit en post om en klocka med en boett från samma tillverkare.
https://klocksnack.se/threads/uppackning-panera-nybergs-donzé-baume-sa.58748/
Tack, det är kul att grotta ner sig och den boetten jag hade höll verkligen hög klass med ett riktigt kraftigt boettlock.Tusen tack! Kvalitetsinlägg!
Det är samma sak här. Boetten osar kvalitet och locket är jättetjockt. Den känns rejäl. Panerai har nog valt rätt underleverantör...Tack, det är kul att grotta ner sig och den boetten jag hade höll verkligen hög klass med ett riktigt kraftigt boettlock.
Kul med prisvärt vintage.
Stämgaffelverk, så då vänder du dig tillKöpte en Bulova Accutron vid samma tillfälle som Tidénan. Boetten är från 1971 och verket från 1974. Ett så stort glapp betyder tydligen att det förmodligen är ett ersättningsverk enligt vad jag kunnat läsa mig till. Vet ni var man kan få den servad? Den är tillräckligt rolig för att jag ska vilja kosta på den och använda den framöver.
Tack! Vet att han har gott rykte, men slipper gärna skicka den utomlands om någon mer eller mindre lokal urmakare kan göra ett bra jobb. Har en diffus minnesbild av att tex Werner på ABC i Stockholm servar dessa?Stämgaffelverk, så då vänder du dig till
http://electric-watches.co.uk/contact-me/
Tydligen var orderboken full för tillfället, men ska öppna igen i juli.
Någon dansk uris som också skruvar va? vet inte om de vanliga urmakarna som abc vill skruva stämgaffel?Tack! Vet att han har gott rykte, men slipper gärna skicka den utomlands om någon mer eller mindre lokal urmakare kan göra ett bra jobb. Har en diffus minnesbild av att tex Werner på ABC i Stockholm servar dessa?
Jag bara nojar om vad som kan hända på vägen... Kanske helt i onödan.Någon dansk uris som också skruvar va? vet inte om de vanliga urmakarna som abc vill skruva stämgaffel?
Annars är det ju inga konstigheter att skicka en klocka till England (och väldigt mycket billigare), speciellt inte om det inte är något allt för dyr klocka. Iaf imho
Jag personligen skulle nojja mer över den som ska meka med klockan är själva resan dit. Så jag tycker nog också du bör skicka till mest kunnig om han dessutom är billig ocksåJag bara nojar om vad som kan hända på vägen... Kanske helt i onödan.
Vågar inte svära på det med ABC. Kan mycket väl minnas fel.
Jag börjar känna mig nedröstad här. Ska försöka hålla koll på när han öppnar kön igen. Tack för era insikter!Jag personligen skulle nojja mer över den som ska meka med klockan är själva resan dit. Så jag tycker nog också du bör skicka till mest kunnig om han dessutom är billig också
+1, Den farligaste vägen till min dörr från världens alla hörn är när den ankommit till Sverige och Postmord tar över. På riktigt.Jag börjar känna mig nedröstad här. Ska försöka hålla koll på när han öppnar kön igen. Tack för era insikter!
Litar bara på rek hos Postmord. Royal Mail har väl inte världens bästa rykte heller... Jag vet inte vad rek till och från England kostar men jag vill minnas att det fanns en ganska bred marginal att lägga på frakt innan man kom i närheten av svenska servicepriser. DHL kanske är ett alternativ också.+1, Den farligaste vägen till min dörr från världens alla hörn är när den ankommit till Sverige och Postmord tar över. På riktigt.
Ja alla har ju sina egna erfarenheter. Mina med Royal mail är fortf godaLitar bara på Rek hos Postmord. Royal Mail har väl inte världens bästa rykte heller... Jag vet inte vad rek till och från England kostar men jag vill minnas att det fanns en ganska bred marginal att lägga på frakt innan man kom i närheten av svenska servicepriser. DHL kanske är ett alternativ också.
Var inne hos Werner för någon veckan sedan och då nämnde han faktiskt att han tidigare har servat mycket stämgaffelverk och att han mycket delar till just Bulova. Hade kollat med honom. Han är ju duktigt.Jag bara nojar om vad som kan hända på vägen... Kanske helt i onödan.
Kom igen! Bra skit!
Werner servar, var i kontakt med honom för några månader sen i samma ärendeJag bara nojar om vad som kan hända på vägen... Kanske helt i onödan.
Var inne hos Werner för någon veckan sedan och då nämnde han faktiskt att han tidigare har servat mycket stämgaffelverk och att han mycket delar till just Bulova. Hade kollat med honom. Han är ju duktigt.
Det är nog värt att betala lite mer för att slippa undra vad som händer under frakten. Jag har varit dålig på att anlita Werner men när jag gjort det eller frågat om ett pris har det varit skäligt. Skönt att minnet inte spelat mig ett spratt också.Werner servar, var i kontakt med honom för några månader sen i samma ärende
Fick dock reda på att han servade efter att jag skickat min till tyskland för service som ännu inte är klar...
Jag har lämnat in flera klockor, mest Omega, till Werner och har varit väldigt nöjd med resultatet. Betalar hellre lite mer och känner mig trygg med den som ska meka. Be honom om ett kostnadsförslagDet är nog värt att betala lite mer för att slippa undra vad som händer under frakten. Jag har varit dålig på att anlita Werner men när jag gjort det eller frågat om ett pris har det varit skäligt. Skönt att minnet inte spelat mig ett spratt också.