• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Får bli denna DS som dagens fynd :)
IMG_20180619_182209-01.jpeg
Nu är du på gång! Snygg!!!

Lugnt, har tillräcklig av dom! Budade mest för att ingen annan gjort det, och man kan ju inte ha för många NOS grisband i 17mm. Speciellt inte med tanke på att min vintage JLC-samling växer till sig allt mer, och 100% av dom klockorna har 17mm luggar! :D
Vad bra! :) Men är det inte 18? Iofs, 17 funkar ju faktiskt på både 16 och 18 om man inte är petig så det är ju bra.. :)

Mja, jag har två stycken likadana band från samma säljare. Står 18 i annonsen och det kan mycket väl ha varit 18 en gång i tiden, men dom två jag har är 17. Sitter på min Reverso och jumbo enligt nedan. Hela trion har 17mm.
03C91ACA-14B8-4A18-B4EA-F8980E9B7239.jpeg
Alright alright, jaja, det var ju billigt iaf...

Rätt skaplig trio...

Alright alright, jaja, det var ju billigt iaf...

Rätt skaplig trio...
Äsch då! Köp en Reverso så får du användning av det! Eller en Cartier Tank! :D
Sen kan det ju vara så att just ditt faktiskt är 18mm. Spännena på båda mina är liiite för stora, så tror det handlar om gamla band som krympt något pga ålder. Sitter halvtråkiga guldfärgade spännen på. Fnular på att köpa hem ett gäng ”Panerai style” spännen som man kan se på en del gamla band, som nog kan passa. Sett att det finns på Cousins, till exempel.

Hämtade ut en Longines Automatic Ultra-Chron med länk och box idag. En boettform jag tidigare ratat men kommit att tycka om mer och mer.

Mycket, mycket nöjd! Enligt mig ett riktigt fynd. :D
20180620_152008-01.jpeg
20180620_152421-01.jpeg
20180620_152551-01.jpeg
20180620_152720-01.jpeg

:heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:
Ångrar nu att jag inte gav dig en match! Ser VERKLIGEN supertrevlig ut! Men jag tar väl en kölapp om det är ok? Hör av dig om den får gå vidare.

Tillbaka
Topp