• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

JLC

Panerai
2-Faktor
70-talsful och integrerad länk, vissa är jättedyra och andra inte. Väldigt bra för 370kr.
4AA36D17-D8E7-4356-A5C8-2D44C8165DE9.jpeg
Cool, är det auto verk? Ser ut som en robust länk för vara 70-tal.
 

Exxet

Rolex
Allt som man köpt kan vara ett fynd?! :)
Det håller jag med om, fynd för en kan vara skrot för någon annan och tvärt om, beror väl också på hur stor plånkan är, detta kan säkert diskuteras in i absurdum, inte min mening att "bråka" men säger någon - vilket fynd jag gjorde igår- kommer nog motfrågan -vad var det? och vad fick du ge? -
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Tycker att det är inte sa viktigt skriva om pris i den här avdelningen! Bara visa sin dagen köp! :)
Skön nyhet för mig då jag oftast köper billiga ur (läs Tissot) "dyrt" men ändå vill dela mina "fynd" då jag kanske ser en grymt fin tavla, bra patina etc som fyndet i sig.

Tex denna som snart kommer hem:
Hamilton Mil Issued Chrono B66.
DSC_1628.jpg

Just denna tror jag var lite halvbillig också för en gångs skull :)
 

RobRoy

Panerai
2-Faktor
Skön nyhet för mig då jag oftast köper billiga ur (läs Tissot) "dyrt" men ändå vill dela mina "fynd" då jag kanske ser en grymt fin tavla, bra patina etc som fyndet i sig.

Tex denna som snart kommer hem:
Hamilton Mil Issued Chrono B66.
DSC_1628.jpg

Just denna tror jag var lite halvbillig också för en gångs skull :)
Det var det jag menade när skapade den tråden!
Grattis en fin klocka! :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Skön nyhet för mig då jag oftast köper billiga ur (läs Tissot) "dyrt" men ändå vill dela mina "fynd" då jag kanske ser en grymt fin tavla, bra patina etc som fyndet i sig.

Tex denna som snart kommer hem:
Hamilton Mil Issued Chrono B66.
DSC_1628.jpg

Just denna tror jag var lite halvbillig också för en gångs skull :)

Danmark? Bra pris i sånt fall :)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
F8019956-F1C3-4612-829D-515237C9BE10.jpeg


Gårdagens iofs, men ändå.
Revue Sport Nautique (köpte den bara på namnet).

Tycker att tråden förtjänar sitt syfte utan att man tvunget måste rabbla pris. Men visst, om man använder alltför stora ord för att beskriva sitt fynd så får man kanske köpa att frågan kommer.

Den här betalade jag i alla fall 336 kr för. Måste vara okej för 35 mm med rutad krona.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Nån som fyndade ngt från Kaplans idag?
Jag lyckades ropa hem en klocka. En fin Movado (från -68) med cal 125 och fin boett. Tavlan/visare lite patinerade men rätt jämt, så jag tror det blir bra med ett väl matchat nytt band till. Den snygga boetten är en Francois Borgel, tillverkad av Taubert et Fils (som bla gjort stålboetter åt Patek Philippe och Vacheron Constantin). Movado var ju som nämnts något av en premiumtillverkare förr.

I och med att jag drog upp diskussionen innan, så får jag väl berätta att kalaset gick på 1200kr + kom. Inget jättefynd, men vacker klocka och mycket kvalité för pengarna.

26545A73-7340-415C-ACFC-882C007EF42D.png
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jag lyckades ropa hem en klocka. En fin Movado (från -68) med cal 125 och fin boett. Tavlan/visare lite patinerade men rätt jämt, så jag tror det blir bra med ett väl matchat nytt band till. Den snygga boetten är en Francois Borgel, tillverkad av Taubert et Fils (som bla gjort stålboetter åt Patek Philippe och Vacheron Constantin). Movado var ju som nämnts något av en premiumtillverkare förr.

I och med att jag drog upp diskussionen innan, så får jag väl berätta att kalaset gick på 1200kr + kom. Inget jättefynd, men vacker klocka och mycket kvalité för pengarna.

26545A73-7340-415C-ACFC-882C007EF42D.png
Grattis!
Min Mido från samma boettillverkare som fyndades i våras hälsar!
IMG_20181005_120434.jpg
 

Psykel

Patek
Jag lyckades ropa hem en klocka. En fin Movado (från -68) med cal 125 och fin boett. Tavlan/visare lite patinerade men rätt jämt, så jag tror det blir bra med ett väl matchat nytt band till. Den snygga boetten är en Francois Borgel, tillverkad av Taubert et Fils (som bla gjort stålboetter åt Patek Philippe och Vacheron Constantin). Movado var ju som nämnts något av en premiumtillverkare förr.

I och med att jag drog upp diskussionen innan, så får jag väl berätta att kalaset gick på 1200kr + kom. Inget jättefynd, men vacker klocka och mycket kvalité för pengarna.

26545A73-7340-415C-ACFC-882C007EF42D.png
Grattis!
Min Mido från samma boettillverkare som fyndades i våras hälsar!
IMG_20181005_120434.jpg
Trevliga boetter, det där. Min Alpina i Borgel-boett hälsar också, dock inte dagens fynd utan köpt för ca 1 år sen. Men för 220kr är den fortfarande ett av mina största fynd! Speciellt med tanke på att den dessutom håller tiden inom iallafall halvminuten per dygn, vad jag kallar för "Tradera-kronometer".
9FA6BFDE-F3A3-4C71-AE08-02AA040D526A.jpeg
 

MOL

Cartier
Fynd är relativt, men om man gillar tidiga Seamasters var detta i mina ögon ett ”fynd”; bumperverk från 1947ish, referensen lanserad 1948-49 bland de första Seamaster versionerna, naiad krona, dauphine utan lume,
CCA35F05-850B-420E-BAD6-9CCDA0FA9C95.jpeg
och i bättre skick än vad jag förväntade. Oavsett min tidigaste SM
Vet någon om dessa kom med Naiad? Har läst att den kom med SM300 1957 men det är ju knappast denna klöver model?
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Näe, men jag fick ett mail att den var utlagd igen då tidigare köpare skickat tillbaka och anledning till detta publicerar vi tillsammans med auktionen som ett tillägg men det stod inget. Kanske nyttjade sin ångerrätt?
De säger att köparen bara inte betalade, så nyttjade väl ångerrätten I guess...

Fick nu veta att den då gick för mer än dubbla mitt pris... Det känns å andra sidan lite svettigt så han bangade nog bara ur...
 
Senast ändrad:

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Fynd är relativt, men om man gillar tidiga Seamasters var detta i mina ögon ett ”fynd”; bumperverk från 1947ish, referensen lanserad 1948-49 bland de första Seamaster versionerna, naiad krona, dauphine utan lume,
CCA35F05-850B-420E-BAD6-9CCDA0FA9C95.jpeg
och i bättre skick än vad jag förväntade. Oavsett min tidigaste SM
Vet någon om dessa kom med Naiad? Har läst att den kom med SM300 1957 men det är ju knappast denna klöver model?
Läcker! Snyggt med silverindex!
 
  • Like
Reactions: MOL
Topp