Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad betalade han?Min kollega shoppade i kph
Hur känner ni med värdering?
Ca 35mm
Verkar funka bra...
40krVad betalade han?
Haha men då så. Vågar inte ge mig på en värdering, men det är ju såna fynd man drömmer om.
Tackar! I det här fallet räckte det med att jag borstade av tavlorna. Slipade glaset in och utsida. Sen har jag ju haft isär allt och rengjort. Polerat vissa ytor på boetterna.Rengör du tavlan på något sätt eller är det bara rensa från lös smuts och putsa glaset som gör skillnaden? Som natt och dag ju. Snyggt jobbat!
Tusen tack!Mycket bra jobbat!
Tänker runt 4K...Haha men då så. Vågar inte ge mig på en värdering, men det är ju såna fynd man drömmer om.
Känns nog rimligt, 3000-4000kr. Lite sargad tavla, tyvärr så vill de flesta ha dom mintiga.Tänker runt 4K...
Snygg catch i vilket fall som helst.Inte på loppis men köpt idag !!
Gillar båda ! Men Seiko mest ;-)!
Var fann du dessa?Inte på loppis men köpt idag !!
Gillar båda ! Men Seiko mest ;-)!
Köptes av en äldre gentleman fd militär. Baksidan är den vanliga med tre graverade kronor mm!Var fann du dessa?
Hur ser baksidan ut på Lemania ?
Bra pris?
Foto tack,Köptes av en äldre gentleman fd militär. Baksidan är den vanliga med tre graverade kronor mm!
Lite kul var hans berättelse att de träffades och synkroniserade klockorna varje morgon så att eldgivningen skulle ske enligt fastställd "tidtabell" ! Kändes lite extra kul att köpa den av brukaren !
Köptes av en äldre gentleman fd militär. Baksidan är den vanliga med tre graverade kronor mm!
Lite kul var hans berättelse att de träffades och synkroniserade klockorna varje morgon så att eldgivningen skulle ske enligt fastställd "tidtabell" ! Kändes lite extra kul att köpa den av brukaren !
Får försöka hinna fota i morgon mvhFoto tack,
Stora eller små?
Tack får köpa ett par till så man kan synkronisera ;-)!Det här med att dagligen synka tiden i det militära sker fortfarande när man är fältgrupperad. Man skulle kunna tro att man har lämnat det bakom sig med dagens teknik, men icke! Varje stabsorientering värd namnet ska börja med en närvarokontroll av stabsmedlemmarna, tidgivning, och väder för det kommande dygnet.
”Tid meddelas. Klockan är 08 59 30 - nu. 08 59 40 - nu. 08 59 50 - nu. 09 00 00 - nu. Erfordras mer tid?”
Grattis till @Femitolv till en fin klocka!
Ser ut som en indien-kopia som florerar på tradera tyvärrBjöd hem denna pjäs för 160kr, jag tyckte den såg trevlig ut ser dock grovt ommålad ut men för dom pengarna så , win lr loss?
Indiskt bygge. Är den värd 160kr eller inte kan nog bara du svara på. Tror inte någon annan skulle betala särskilt mycket mer.Bjöd hem denna pjäs för 160kr, jag tyckte den såg trevlig ut ser dock grovt ommålad ut men för dom pengarna så , win lr loss?
Okej då vet jag hahaIndiskt bygge. Är den värd 160kr eller inte kan nog bara du svara på. Tror inte någon annan skulle betala särskilt mycket mer.
Jag tänker nog runt 2000krTänker runt 4K...
Tack för köpa ett par till så man kan synkronisera ;-)!
Dagens fynd
Men tyvär länken är trasig.
Faktiskt den är cool!Wow!
Älskar den!