• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Fynd är relativt, men om man gillar tidiga Seamasters var detta i mina ögon ett ”fynd”; bumperverk från 1947ish, referensen lanserad 1948-49 bland de första Seamaster versionerna, naiad krona, dauphine utan lume,
CCA35F05-850B-420E-BAD6-9CCDA0FA9C95.jpeg
och i bättre skick än vad jag förväntade. Oavsett min tidigaste SM
Vet någon om dessa kom med Naiad? Har läst att den kom med SM300 1957 men det är ju knappast denna klöver model?

Har du lige købt den på Auktionsverket? Virkeligt fin model, jumbo ovenikøbet :)

Stentuff! Kan säkert användas som sänke eller ankare!

Boetten verkar vara i aluminium så den är ganska lätt!

Om någon har en tidig Aquastar-dykare och vill matcha, säg till! Jag tror tanken var att man skulle köra klockan på samma band, tillsammans med kompass och termometer. Stenhårt! Jämfört med andra tidstypiska djupmätare (de få som finns...) är den ganska liten.

Hittade lite gamla katalogbilder. Salt!

8303632521_ee523e0ec3_o.jpg

PUB-AQUASTAR-4.jpg
home_image.4227108.jpg

Hämtade precis ut gårkvällens auktionslot. Väl värt pengarna tycker jag. Bla. 2st deep blue Certina ds2or, eterna sonic electronic, tissot sea star, timex, lite seikos och certinas. Samt lite annat krafs, roligaste överraskningen var att vända på den ena quartz ds:en och hitta en rätt fin Nsa länk. Lite risigt skick över lag, men ska bli skoj att pilla med. Strax under tusenlappen för allt.
20181010_142711.jpg

20181010_142738.jpg

Hämtade precis ut gårkvällens auktionslot. Väl värt pengarna tycker jag. Bla. 2st deep blue Certina ds2or, eterna sonic electronic, tissot sea star, timex, lite seikos och certinas. Samt lite annat krafs, roligaste överraskningen var att vända på den ena quartz ds:en och hitta en rätt fin Nsa länk. Lite risigt skick över lag, men ska bli skoj att pilla med. Strax under tusenlappen för allt.
20181010_142711.jpg

20181010_142738.jpg
Jäkligt bra! Tror jag betalade 2.7K för min DS2

20181010_142711.jpg

20181010_142738.jpg
Snyggt fyndat.

20181010_142711.jpg

20181010_142738.jpg

Fyndaren nummer ett!
Det gick så pass billigt alltså!
Hade lite koll, men missade avslutningen på auktionen (om det är något man ska missa så är det väl början).

Tillbaka
Topp