Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt underbar!Ärjat mögel![]()
![]()
![]()
Topptung men blir ett bra tillskott!Helt underbar!
Vad är detta för cool ref?Ärjat mögel![]()
![]()
![]()
En Speedmaster Teutonic, ref 145.0040Vad är detta för cool ref?
Om man sitter och "slöbudar" på en auktion, med en liten tanke/hopp om att bli överbjuden. Så kan den hända att man får den. Detta är en sån. Men... En 70 tals alarmklocka som funkar till ett hyfsat billigt pris är ju aldrig fel.
![]()
Grattis! Boetten ser ju härlig ut. Välanvänd men rimligt polerad?Så blev det en 16750, tycker inte boetten var så dålig som jag befarade utifrån bilder. Flög över dagen och träffade säljaren på flygplatsen, köpte och åkte hem. Passerade lämpligt nog en tidszonStort tack till @Aurum @Criss Cross och all hjälp med att börja förstå lite mer om denna modell.
![]()
![]()
Tack!Grattis! Boetten ser ju härlig ut. Välanvänd men rimligt polerad?
Sjukt bra!Ärjat mögel![]()
![]()
![]()
Tack! En lite annorlunda och lagom funky kronografSjukt bra!
Tvärfet ju, vad mäter den?Ärjat mögel![]()
![]()
![]()
Den där är ju hur supercool som helst!Försöker inte att bygga en bättre samling längre utan försöker tafatt att göra mig av med lite men det går sisådär.
Köper nu bara saker jag tycker är kul på något sätt.
Så idag blev det en Citizen Deluxe från 1960.
Vad jag tyckte var roligt är att den har boett med integrerad länk vilket är mycket ovanligt, därtil svart tavla som också inte ser ofta.
Mycket svårt att avläsa tiden med tunna visare tillsammans med strecken på tavlan.
Men får man välja mellan praktiskt och stiligt väljer man såklart stiligt.
![]()
![]()
Tack! Får bezel till 39mm, case 42mm, lug2lug 46mm, tjocklek 12,40mmTvärfet ju, vad mäter den?
Fin! Har sett många med blå tavla där färgen börjar släppa runt index, men den här tavlan var i väldigt fint skick! Grattis!Gårdagens och dagens köp samt fix?
Var väldigt tveksam till denna men har vart på jakt efter en op med sigma tavla på ett tag. Tyckte priset ändå vart helt okej! Däremot behövdes en del rengöring och polering. Men efter det tycker jag den blev några år yngre i sin skönhet
Den blir placerad brevid en 31 mm!
Tack tackFin! Har sett många med blå tavla där färgen börjar släppa runt index, men den här tavlan var i väldigt fint skick! Grattis!
Ebel Chronometer 36000 FASTBEAT, ref. 9215920.
![]()
![]()
![]()
Fin Lemania! Är det en super compressor?