• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens kläd-ur-matching

tissoter

Audemars
Navy pike från lacoste, ljusashorts, docksides som fortfarande gås in, och flätat bälte. Utöver det somrig suburst och guld. :)
iYwSyjw.jpg
Diggar uret starkt
 

tissoter

Audemars
Glömde min linnekostym i Stockholm, vore perfekt att ha imorgon annars...
Utgår från att jag kommer att vara inomhus så det mesta funkar för min del :)
Men däremot tänkte jag passa slipsen och flugan, känns rätt avslappnat med bara kostym och en snygg skjorta. Dock är jag lite obekväm då jag känner mig lite naken om jag inte har något runt halsen haha.
Kanske åker på ändå.
 

Schildfat

Cartier
Utgår från att jag kommer att vara inomhus så det mesta funkar för min del :)
Men däremot tänkte jag passa slipsen och flugan, känns rätt avslappnat med bara kostym och en snygg skjorta. Dock är jag lite obekväm då jag känner mig lite naken om jag inte har något runt halsen haha.
Kanske åker på ändå.
Kör någon trevlig eton skjorta och en halsduk/scarf i silke hängandes under kavajen, ser somrigt och avslapnat ut :)
 
D

Deleted member 5780

Guest
Utgår från att jag kommer att vara inomhus så det mesta funkar för min del :)
Men däremot tänkte jag passa slipsen och flugan, känns rätt avslappnat med bara kostym och en snygg skjorta. Dock är jag lite obekväm då jag känner mig lite naken om jag inte har något runt halsen haha.
Kanske åker på ändå.
Snygg kostym + vit skjorta = behöver ingen flug-slips-scarves-grej.
Det är midsommar. Jag kör ljusa chinos och vit sladdrig linneskjorta.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Utgår från att jag kommer att vara inomhus så det mesta funkar för min del :)
Men däremot tänkte jag passa slipsen och flugan, känns rätt avslappnat med bara kostym och en snygg skjorta. Dock är jag lite obekväm då jag känner mig lite naken om jag inte har något runt halsen haha.
Kanske åker på ändå.
Ta för guds skull på dig en slips då. Ingen jävla partyfluga. :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Så här då, trevlig helg på er!
image.jpeg
Nice!
Kör på fluga för tusan, man ska våga sticka ut lite - jag blandar också ut det genom att ha fluga vissa dagar sedan om det är coolt, excentriskt eller bara lite eget får andra bedöma.

(Nu vart det lite motsägelsefullt att jag då så starkt avråder från svart kostym )
Fluga går väl utmärkt till festligare tillfällen som baler, nyår, midsommar osv? Det tycker jag iallafall. :)
Köper fan inte att argumentet för att ha fluga är för att "sticka ut lite" eller att det är ett festligt tillfälle.

Det blir aldrig bra när man försöker skoja till det.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Nice!


Köper fan inte att argumentet för att ha fluga är för att "sticka ut lite" eller att det är ett festligt tillfälle.

Det blir aldrig bra när man försöker skoja till det.
Instämmer helt och fullt. Renar på julslipsen eller färgmatchade par blir lätt tramsigt.
 

tissoter

Audemars
Kör på fluga för tusan, man ska våga sticka ut lite - jag blandar också ut det genom att ha fluga vissa dagar sedan om det är coolt, excentriskt eller bara lite eget får andra bedöma.

(Nu vart det lite motsägelsefullt att jag då så starkt avråder från svart kostym )
Håller med, har fluga ofta på jobbet. Visst jag är den enda men det skiter jag i :)
 
Topp