• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens kläd-ur-matching

MartinL

Omega
Skulle däremot behöva lite kostymtips, söker en mörkblå i riktig (normal) storlek ( Alltså inte korta byxor så att man ser smalbenen eller så tighta armar så att man inte kan röra sig haha ;) ).
Budgeten är kanske runt 10k så inget överdrivet, har oftast kavaj numer men skulle vara sjysst och komplettera mina grå kostymer med någon ny färg.
Tillverkare?
Inköpsställen?
En av de lite dyrare från Suitsupply? Många (inklusive mig själv) har gjort bra köp där och de är klassiska i modellerna.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Någon som äger sådana här skjortor? Den ska framhäva klockan.... (lånade bilder)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
https://klocksnack.se/threads/klock-skjorta.22517/
 

tissoter

Audemars
Även sett att Oscar Jacobsson har en del snygga men jag vet inget om kvalitén då jag aldrig haft något från dem.
 

tissoter

Audemars
Känns trist att beställa en sån sak som kostym online, samma med skor.
Sådana saker måste man ju bara prova om man inte köper samma märke konsekvent.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Känns trist att beställa en sån sak som kostym online, samma med skor.
Sådana saker måste man ju bara prova om man inte köper samma märke konsekvent.
Har testat en modell i en Suitsupply butik och därmed fått mina "grundmått" sedan jämfört diverse modeller med varandra och kommit fram till en bra! Förövrigt väldigt smidiga med leverans och retur.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Dagens tema är linne
image.jpeg


När det är varmt och soligt bär jag gärna lite färg och helst linne. Ofodrad slips passar bra då med (råsiden från J.Lindeberg). Ny kavaj/jacka med kinakrage i underbar tung linne från Massimodutti. Skjorta och näsduk i linne med.
 
Senast ändrad:

Oew

Rolex
Skulle däremot behöva lite kostymtips, söker en mörkblå i riktig (normal) storlek ( Alltså inte korta byxor så att man ser smalbenen eller så tighta armar så att man inte kan röra sig haha ;) ).
Budgeten är kanske runt 10k så inget överdrivet, har oftast kavaj numer men skulle vara sjysst och komplettera mina grå kostymer med någon ny färg.
Tillverkare?
Inköpsställen?

Nu är inte jag helt rätt person att svara på din fråga då jag inte grävt mig ner så mycket inom kostymer. Men jag har upplevt min kostym från Rose & Born som väldigt bra. Annars har du ju skräddarsytt från Saman Amel. Går på mellan 9-12 för standardtyger! :D
+1 på Saman Amel, skicka iväg ett pm om du vill ha lite hjälp. Ska dock sägas att det inte är skräddarsytt utan måttbeställt/su misura.
 
Topp