• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens kläd-ur-matching

Psykel

Patek
Japanskt tema idag! Edwin made in Japan rainbow selvedge-jeans, skjorta från Levi's i japansk selvedge, klassisk Seiko från 1956. Även Red Wing 875, men dom passade inte in i temat. :D
IMG_3246.JPG
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Är i jakt efter en snygg ryggsäck som "går" att använda med snyggare kläder(kavaj, rock osv.) Inte Sandqvist då jah tyvärr har dåliga erfarenheter av dom.

Vore idealt ifall det fanns ett laptopfack(13 tum) samt plats för att kunna ha gymkläder och en matlåda.

Har ett tak på 3000kr.

Några förslag?:)
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Aldrig sett en ryggsäck som gått ihop med kavaj och rock. Någon får gärna vidga mina vyer!

Eller vad är definitionen av "går" ? :D
Haha, vill inte starta en fight, men menar en finare ryggsäck, inte friluftsryggsäck á Bear Grylls eller en skolväska som man hade när man var 10 år gammal. Utan en strilren ryggsäck som man faktiskt kan bära utan att skämmas.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Nu är vi inne på rätt banor, synd bara att den är svart:(
Vad finns det för hemsidor som har ryggsäckar, CareofCarl, MrPorter, vad mer?
Hur har du tänkt att använda ryggsäcken?
Över kavaj eller rock kommer det att se knepigt ut. Lite som en engelsk skolgosse i uniform med läxväskan. Oavsett om ryggsäcken är "fin" i sig så är det svårt att få till.
Jag kör ryggsäck till sportigare outfit om jag t ex cyklar eller åker skidor, eller hikar med kidsen.
När kavajen eller rocken åker på är det ryggsäcksförbud.
Man pajar axlarna på kavaj/rock.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Hur har du tänkt att använda ryggsäcken?
Över kavaj eller rock kommer det att se knepigt ut. Lite som en engelsk skolgosse i uniform med läxväskan. Oavsett om ryggsäcken är "fin" i sig så är det svårt att få till.
Jag kör ryggsäck till sportigare outfit om jag t ex cyklar eller åker skidor, eller hikar med kidsen.
När kavajen eller rocken åker på är det ryggsäcksförbud.
Man pajar axlarna på kavaj/rock.
Framförallt till skolan. Då jag har en gångväg på 15-20min enkelväg klarar jag inte längre av att ha en handväska eller axelväska(har börjat få problem med ryggen pga jag bär axelväskan på ena sidan större delen av tiden). Rock och kavaj kanske var fel uttryckt av mig, ville mer betona om att den ska vara stilren, har nästan dagligen på mig skjorta och chinos samt en trenchcoat eller dunjacka beroende på hur kallt det .är.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Framförallt till skolan. Då jag har en gångväg på 15-20min enkelväg klarar jag inte längre av att ha en handväska eller axelväska(har börjat få problem med ryggen pga jag bär axelväskan på ena sidan större delen av tiden). Rock och kavaj kanske var fel uttryckt av mig, ville mer betona om att den ska vara stilren, har nästan dagligen på mig skjorta och chinos samt en trenchcoat eller dunjacka beroende på hur kallt det .är.
Du får la skaffa en keepall! Eller clipper. Bra anledning till köp. :)
 
D

Deleted member 5780

Guest
Japp, frågor på det?
Ibland undrar man. Hittar inte en klockrelaterad post ifrån dig, mycket märkligt. Familjeliv nästa?
Om du rekommenderar en Keepall till en kille som frågar efter en ryggsäck så... Ibland undrar man. Ser inte en enda anledning att gräva i din posthistorik, det är inte intressant nog. Men du är säkert välkommen på Familjeliv du med.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Om du rekommenderar en Keepall till en kille som frågar efter en ryggsäck så... Ibland undrar man. Ser inte en enda anledning att gräva i din posthistorik, det är inte intressant nog. Men du är säkert välkommen på Familjeliv du med.
600 inlägg i Lifestyle vs 92 inlägg i diskussion. I rest my case.
PS. LV har ryggsäckar, också.

Edit - för att hålla topic, @dauit kolla Herschel, Eastpak, APC, Filson.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
600 inlägg i Lifestyle vs 92 inlägg i diskussion. I rest my case.
PS. LV har ryggsäckar, också.

Edit - för att hålla topic, @dauit kolla Herschel, Eastpak, APC, Filson.
Haha, du är alltid så bitter.

Clipper blir det så fort jag har fått en stadig ekonomi, att gå runt med en väska som kostar lika mkt som man får från CSN under en månad känns sisådär, fast då har jag å andra sidan en klocka för tre CSN.

Herschel såg intressant ut, synd bara att de ska sätta sin logga på allting... Vill ha avskalat och inget märke eller dylikt på produkten.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Är i jakt efter en snygg ryggsäck som "går" att använda med snyggare kläder(kavaj, rock osv.) Inte Sandqvist då jah tyvärr har dåliga erfarenheter av dom.

Vore idealt ifall det fanns ett laptopfack(13 tum) samt plats för att kunna ha gymkläder och en matlåda.

Har ett tak på 3000kr.

Några förslag?:)
Typ nåt sånt här.
http://www.qwstion.com/en/bags/overnighter-washed-grey.html#thumb
Går att omvandla till ryggsäck, och när du kommer fram har du en snygg axelväska!
 
Topp