• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens klocka + Dagens sko!2012-12-06

ZQT

The Banker
2-Faktor
Sir_Pierre skrev:
Lindstedt skrev:
Sir_Pierre skrev:
Det är en PVD coatad Panerai PAM217 och matcha är min grej, Inte alla som klarar av det.

screw the haters! Vi i Malmö har känsla för stil och smak ;)

Ja gillar kombon. Jävla snyggt band!

Tackar =)

Äh då vågar vi slänga upp en till då ;)

IMG_7243.JPG

Du är inte allvarlig va?
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Re: Sv: Dagens klocka + Dagens sko!2012-12-06

Föreställ dig situationen om du glömt låsa och någon råkat komma in vid fotoögonblicket:grin:.
JoberMan skrev:
5y4y2ezu.jpg

Vad gjorde man under väntetiden på muggen innan smartphones egentligen?
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Re: Sv: Dagens klocka + Dagens sko!2012-12-06

Ja, känsla för stil och smak var det:grin::grin::grin::grin:
Lindstedt skrev:

Vi i Malmö har känsla för stil och smak ;)

Tackar =)

Äh då vågar vi slänga upp en till då ;)

IMG_7243.JPG
[/quote]
 

_jonte

Patek
Hur kan jag ha missat denna tråden, skitkul ju! :lol:
Dagens kombo; schletna Paul Smith och en schleten Seiko!
 

Bilagor

  • 2013-03-20 15.58.56.jpg
    2013-03-20 15.58.56.jpg
    68.2 KB · Visningar: 185

ZQT

The Banker
2-Faktor
Gavve skrev:
Dweller samt 1880 Loake. Rekommenderas

Kör enbart 1880 loake, riktigt schyssta, fick riktigt bra omdömen när jag la på ny spårsula senast hos skomakaren, och han säljer bara C&J...


Sir_Pierre, du kan inte vara seriös, det där såg... Vad ska man säga? ...Inte så bra ut...
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Alltså, stilpoliser... Låt folk klä sig hur de vill, även då de kör tveksamma kombinationer. Själv tycker jag vissa studenter inom en viss genre (läs: ekonomi) har en tendens att klä sig som
om de redan spekulerade i råvaruaktier på DJIA.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
easy rider skrev:
Alltså, stilpoliser... Låt folk klä sig hur de vill, även då de kör tveksamma kombinationer. Själv tycker jag vissa studenter inom en viss genre (läs: ekonomi) har en tendens att klä sig som
om de redan spekulerade i råvaruaktier på DJIA.

Hur fan spekulerar man i Råvaruaktier på DIJA?

EDIT: chevron och exxon ligger iofs där. Samt Alcoa om jag inte minns fel. Men oavsett ej rätt ställe för att spekulera i råvaruaktier ;)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
easy rider skrev:
Alltså, stilpoliser... Låt folk klä sig hur de vill, även då de kör tveksamma kombinationer. Själv tycker jag vissa studenter inom en viss genre (läs: ekonomi) har en tendens att klä sig som
om de redan spekulerade i råvaruaktier på DJIA.

Jag klär mig hellre elegant än som en slusk.
 
JakobZ skrev:
easy rider skrev:
Alltså, stilpoliser... Låt folk klä sig hur de vill, även då de kör tveksamma kombinationer. Själv tycker jag vissa studenter inom en viss genre (läs: ekonomi) har en tendens att klä sig som
om de redan spekulerade i råvaruaktier på DJIA.

Jag klär mig hellre elegant än som en slusk.


Ingen fara, Jag får kärlek av mina modefans på andra ställen än här ;)
Är en erkänd modeförebild faktiskt.. Och du har?
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Dagens klocka + Dagens sko!2012-12-06

Lätt, fast sen, kanske, typ, eller så :grin:
 

Erikd

Cartier
naggge skrev:
Impregnering, polish och minkolja. Olika för varje par kängor jag har bara för att få det så omständigt som möjligt.
Gmtn var med :)

Vad är det för sko nere till vänster? Letar efter något liknande men har problemet att man har fötter som Kalle Anka alt. en hobbit...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
easy rider skrev:
JakobZ skrev:
Jag klär mig hellre elegant än som en slusk.

Det finns ju ett par nivåer där emellan. Hur som helst så får du klä dig hur du vill, det är den där lite överlägsna attityden jag inte riktigt diggar.

Det handlar inte om överlägsen eller underlägsen attityd, det handlar om att ha koll eller inte koll.

I detta fall faller nog vita, lite för spetsiga skor i kroko med limmad sula på "inte-koll" sidan.
 

naggge

Panerai
Erikd skrev:
naggge skrev:
Impregnering, polish och minkolja. Olika för varje par kängor jag har bara för att få det så omständigt som möjligt.
Gmtn var med :)

Vad är det för sko nere till vänster? Letar efter något liknande men har problemet att man har fötter som Kalle Anka alt. en hobbit...
Palanco heter tillverkaren tror jag. Köpte dem på Scoop här i götet och enligt ägaren är de ensamma om att sälja dem i Sverige.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
JakobZ skrev:
easy rider skrev:
Alltså, stilpoliser... Låt folk klä sig hur de vill, även då de kör tveksamma kombinationer. Själv tycker jag vissa studenter inom en viss genre (läs: ekonomi) har en tendens att klä sig som
om de redan spekulerade i råvaruaktier på DJIA.

Jag klär mig hellre elegant än som en slusk.
Jag klär mig hellre än inte alls. För det mesta.

;)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
JakobZ skrev:
easy rider skrev:
JakobZ skrev:
Jag klär mig hellre elegant än som en slusk.

Det finns ju ett par nivåer där emellan. Hur som helst så får du klä dig hur du vill, det är den där lite överlägsna attityden jag inte riktigt diggar.

Det handlar inte om överlägsen eller underlägsen attityd, det handlar om att ha koll eller inte koll.

I detta fall faller nog vita, lite för spetsiga skor i kroko med limmad sula på "inte-koll" sidan.

Jag anser mig också ha rätt bra "koll" och ett relativt stort intresse för kläder och håller helt klart med om att den kombon inte var den bästa, aldrig något jag själv skulle köra på. Det jag inte förstår är att såga någons stil öppet, på ett klockforum. Smaken är ju olika.
Nog med OT, mitt bidrag:
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1363813133.434731.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1363813133.434731.jpg
    76.8 KB · Visningar: 188
Topp