Fräsig baksida. Vad är det för klocka?
Det är en Yema/Eisenhardt Superman dykare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fräsig baksida. Vad är det för klocka?
Guldplätering? Vad är vitsen? Säkert?Gillar egentligen inte guldplättering men i detta fall gör jag ett undantag
Guldplätering? Vad är vitsen? Säkert?
Till dig?Gåva från Karin
Nej från en älskarinna som inte visste att mannen redan hade ett genuint klockintresse, varvid klockan är i princip NOS.Till dig?
Den som är en fena på japanska får jättegärna översätta denna gravyr! Jag skulle fälla en tår eller två :'-)
Det där ser ut som kinesiska. Samma tecken som i viss utsträckning används i japanskan, men eftersom det inte finns med nån hiragana eller katakana med så antar jag att det är kinesiska.Den som är en fena på japanska får jättegärna översätta denna gravyr! Jag skulle fälla en tår eller två :'-)
Det där ser ut som kinesiska. Samma tecken som i viss utsträckning används i japanskan, men eftersom det inte finns med nån hiragana eller katakana med så antar jag att det är kinesiska.
Den som är en fena på japanska får jättegärna översätta denna gravyr! Jag skulle fälla en tår eller två :'-)
Vass du är @eriksson850Haha, tittade inte på texten.
Det är någon mr 小林康男 "xiaolin kangan" (uttal i pinjin) som fått den vid ett 25 års jubileum (eller kanske som han varit medlem/arbetat för i 25 år) för ett fackförbundet i Totsuka distriktet som ligger i Yokohama i staden Kanagawa i Japan.
Fick lite hjälp...Vass du är @eriksson850
Alright, bra jobbat!Haha, tittade inte på texten.
Det är någon mr 小林康男 "xiaolin kangan" (uttal i pinjin) som fått den vid ett 25 års jubileum (eller kanske som han varit medlem/arbetat för i 25 år) för ett fackförbundet i Totsuka distriktet som ligger i Yokohama i staden Kanagawa i Japan.
Det står: SEKIO > Rolex.Den som är en fena på japanska får jättegärna översätta denna gravyr! Jag skulle fälla en tår eller två :'-)
Detta fick jag fram:Haha, tittade inte på texten.
Ja inte helt lätt, men troligtvis fackförbund och det känns väl vettigt att gubben skulle få en klocka om han jobbat där i 25 år.Detta fick jag fram:
Kobayashi Yasuo dono (dono är en hedrande titel)
25års anställningsjubileum
showa 49 janurai (1974)
Todukashoukou kabushikigaisha (Företagets namn eller är det fackförbundet?)