Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En fläkt?Bild från Hodinkee, en av mina favoritbaksidor
Otroligt vacker baksida!Bild från Hodinkee, en av mina favoritbaksidor
Texten på klockan innehåller fakta fel. Har varit fler klockor på månen.Sapphire Sandwich när den är som bäst!
Kolla på Kjell & Co om de inte har verktyg så du kan stansa in det själv och spara en slant. Själv är bäste dräng. Skämt åsido, så otroligt vacker!Någon som vet en bra gravör? Funderar på att lägga till - bbits, 2016 - på denna...
Tante Ju, snyggt! Har IWC nån speciell koppling till det planet?
IWC Mark XVIII
Ingen aning men IWC tillhandahöll navigationsklockor från sent 40-tal och framåt.Tante Ju, snyggt! Har IWC nån speciell koppling till det planet?
Lite googlande senare så visar det sig att IWC har sponsrat restaureringen av en av de åtta nu flygande Junkers Ju52. Bra PR!Ingen aning men IWC tillhandahöll navigationsklockor från sent 40-tal och framåt.
Ingen öppen baksida men ganska trevlig ändå
Kvarts är alltid täckt.En av de snyggaste solida baksidor som finns. Var inte medveten om att det fanns AT:s med solid baksida, se vad man lär sig.
Om inte urverket är en manuell kronograf eller iaf rätt utsmyckat så är jag ingen större vän av öppna baksidor faktiskt.