• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens klockbaksida

14060M

Cartier
IMG_4522.JPG
 

evki

Audemars
2-Faktor

Det är inte mycket att berätta - en fejk Rolex måste det vara pga safirbaksida :D
Hade varit sugen länge på att se urverket med den blåa hairspring (vad än det heter på svenska).
Det finns safir baklock att köpa på nätet, det är inget nytt. Vill nån veta mer det är bara att PMa mig.
Vill inte göra nån reklam här, inte alls.

Rätt unikt med Rolex/Tudor gör inga vackra verk...

En smak fråga. Lika vacker som en Volvo när den står bredvid en Ferrari, skulle jag säga ;)

_6190018.JPG
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Tissots limiterade utgåva för att fira Skodas 100-årsjubileum...
(Och nej, jag vill inte ha en massa PM om att ni vill köpa den för att den är en sjukt ovanlig klocka med märket från en exklusiv biltillverkare på baksidan!:D Den stannar!)
0430.jpg
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Vilken klocka är det? Rolig baksida :)
Det är en Hai Shi 3Z112. Kinesiskt märke som tillverkades i Shanghai Third Watch Factory. Namnet betyder sjölejon. Har inte hunnit kolla tillverkningsår, men tidigt 70-tal borde det vara. Kinesiska standardverket i den (Tongji). Detta är en boett helt i stål, de gjorde en del kromplätterade också.
Framsida
2017-06-09 08.24.02.jpg
 
Topp