Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Ball, hade inte koll på det märket. Ska spana in dem på ebayDet är en Hai Shi 3Z112. Kinesiskt märke som tillverkades i Shanghai Third Watch Factory. Namnet betyder sjölejon. Har inte hunnit kolla tillverkningsår, men tidigt 70-tal borde det vara. Kinesiska standardverket i den (Tongji). Detta är en boett helt i stål, de gjorde en del kromplätterade också.
Framsida
Tveksamt att det dyker upp något där, tror aldrig jag sett någon på eBay. Detta var ett inhemskt märke och såldes inte utomlands. Har inte sett alltför många på Taobao heller (därifrån denna kommer)Tack! Ball, hade inte koll på det märket. Ska spana in dem på ebay
Jävlar vad cool!Den här var bland det fräckaste jag sett (lånad bild)
Sjukt snyggt!Den här var bland det fräckaste jag sett (lånad bild)
Man tycker ju att de kunde integrerat den någonstans. En Seamaster utan sjöhäst känns ju rätt knäppt när man tänker på det.
Lite tråkigt att den inte har sin hippocampus, men får va nöjd med det lilla urverket är ju inte helt fel..
Stilig!Dagens Deville
Skulle gärna se framsidan också!Dagens Deville
Grym! 30/40-talstanks och 70-talstanks tycker jag om! Din känns verkligen som en nytolkning av klassisk design.Så gärna
Tackar!Grym! 30/40-talstanks och 70-talstanks tycker jag om! Din känns verkligen som en nytolkning av klassisk design.
Är tavlan lite blågrå eller är det en synvilla?Tackar!
Det är en 70-talare som jag har bytt till mig här på forumet.
Jag servade den i vintras på ABC i Stockholm och klockdoktorn blev mäkta imponerad av index och de välvda "kortändarna" i tavlan eftersom han aldrig sett det förut. Vi slog en hel del i hans gamla Omegakataloger från tidig bronsålder men lyckades inte hitta just den konfigurationen.
Klockan och jag trivs ihop, så det är en keeper
Det är ingen synvilla. Jag är oerhört svag för blå urtavlor och har 4-5 st i samlingen, då de matchar bra när man har blå kostym på sig.Är tavlan lite blågrå eller är det en synvilla?
Visodate va!