• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Det enda jag tror behöver bytas är pumppackningen. Är tacksam för alla ledtrådar om var jag skulle kunna hitta en.
Besvarar min egen fråga. Det verkar vara ett helt vanligt pumpläder av samma slag som i fotogenspisar och dylikt. Fick hjälp av en vänlig själ på Instagram. Vet inte varför jag inte räknade ut det själv. Trött eller trög, ni får avgöra... Ska köpa ett och testa och återkommer med ett lättgooglat inlägg med leverantör och artikelnummer för framtida referens om det jag misstänker ska funka också visar sig göra det.

Fick hem en omega i väldigt fint skick idag.
IMG_20200104_130216.jpg

IMG_20200104_130933.jpg
Och en box som jag inte visste om - fin bonus... :)
IMG_20200104_120420.jpg

Senast ändrad:
Hämtade ut en lot igår. 5 av de lite roligare. Både Agefan och Erdin riktigt krispiga. Tyvärr kormad boett på svarta tanken men grym tavla. Oklart boett material på Amexen, nån som har koll(bilder nedan)?
C3DFCC21-30A5-4014-9C4E-6AE63A4A8718.jpeg

3718CDB3-C65F-4776-BB6C-3502719DF866.jpeg

E14B0D36-F79A-41EF-940E-89E854F3E4DA.jpeg

Boetten till tanken
3C285C0C-4C95-40AB-BAFC-0654CC86DCA9.jpeg

014FCE72-93E7-4C1B-8774-EA749F657523.jpeg

Bilagor

• 3E016E81-CB88-499E-81D0-34624F8DA7F5.jpeg
    3E016E81-CB88-499E-81D0-34624F8DA7F5.jpeg
    344.8 KB · Visningar: 3
Jag slog inte till för tyckte säljaren hade riktigt shady annonser. Lite för bra priser... Hoppas jag har fel
Wtf? 3.000 kr?
Blir spännande att se den på bättre bilder. Snyggt chansat, @dagnydigger

Vill minnas att den såg väldigt anfrätt ut inuti, särskilt rotorn. ”Otroligt skick!”, tydligen. Men jag håller med om att tavlan såg okej ut! Något pixlad bild och centreringar man kan anmärka på, var också lite sugen men föll på säljarens intryck.

Vill minnas att den såg väldigt anfrätt ut inuti, särskilt rotorn. ”Otroligt skick!”, tydligen. Men jag håller med om att tavlan såg okej ut! Något pixlad bild och centreringar man kan anmärka på, var också lite sugen men föll på säljarens intryck.
Jag slog inte till för tyckte säljaren hade riktigt shady annonser. Lite för bra priser... Hoppas jag har fel
Wtf? 3.000 kr?
Blir spännande att se den på bättre bilder. Snyggt chansat, @dagnydigger
Ja, det var en ren chansning, har bett om lite fler bilder och fått det också, men verkar som att han fotar med en potatis, så vi får se nästa vecka. Hoppas på att det bara är oxid på rotorn, vill helst slippa ett vattenskadat verk. Vitbalansen på bilderna var ju inte så bra heller så hade svårt att se kulören, tror att det är guld på stål men är inte säker.

Ja, köpa säljaren var det inte tal om här riktigt, agerade ganska snabbt när jag såg den så researchen blev det inget av. Väldigt trevlig och hjälpsam så här lång i alla fall, det är ju alltid ett plus. Borde ju gå få ihop en hygglig klocka om boetten och tavlan är ok ändå.

Ja, det var en ren chansning, har bett om lite fler bilder och fått det också, men verkar som att han fotar med en potatis, så vi får se nästa vecka. Hoppas på att det bara är oxid på rotorn, vill helst slippa ett vattenskadat verk. Vitbalansen på bilderna var ju inte så bra heller så hade svårt att se kulören, tror att det är guld på stål men är inte säker.

Ja, köpa säljaren var det inte tal om här riktigt, agerade ganska snabbt när jag såg den så researchen blev det inget av. Väldigt trevlig och hjälpsam så här lång i alla fall, det är ju alltid ett plus. Borde ju gå få ihop en hygglig klocka om boetten och tavlan är ok ändå.

Om proveniensen stämmer, dvs att han säljer sin farfars (tror jag det var) UG-samling, så är det nog bra. Det skulle förklara varför han är upprymd över klockorna, men inte vet så mkt om dem själv. Där gick en annan för 2,3k någonting som också såg spännande ut. Helt klart något man hade slantat upp för i hast om man stött på dem på loppis.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp