• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Norken

Panerai
2-Faktor
Köpte en Tissot för ett tag sen som nu fått lite upppiff. Ska skickas på invärtes spa också. Men vad ska man ha för band?
2B56E966-0BEF-4C88-8F13-0CDEEE7B54FF.jpeg
46371665-FC30-4E15-B8AC-A0DE19FFB470.jpeg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Riktigt frän! Vad mäter den? Sekund påminner en hel del om tidiga Sherpa dykarna.
37F085FA-F324-4702-846D-225B89F6BCD6.jpeg
Ovanligt med countdown-bezel.

Tack! Yes det stämmer att visarna är lika.

Dessa Nitellor är väldigt speciella med tex dubbla boetter och Permentierkronor. Ska klara mer strålning är Migaus.
Känns som en väldigt spännande modell jag ska läsa på mer om. Här kommer också en bättre bild :)
IMG_20191231_112516.jpg

Älskar blanksvarta dykare med mycket lume!
 
Tack! Yes det stämmer att visarna är lika.

Dessa Nitellor är väldigt speciella med tex dubbla boetter och Permentierkronor. Ska klara mer strålning är Migaus.
Känns som en väldigt spännande modell jag ska läsa på mer om. Här kommer också en bättre bild :)
IMG_20191231_112516.jpg

Älskar blanksvarta dykare med mycket lume!

Hur fungerar det med dubbla boetter?
Vad är en Permentierkrona?
Googlade på båda men förstod inte riktigt.

Förstod countdown-bezel
Alltid något.

/Lars
 

Pictor

Audemars
Tack! Ja något sånt! Tänkte ta ut verket/tavlan ikväll för att titta närmare. :)
Jag köpte min första Sarcar Genéve 67- 68 . Ett lövtunt ur. Sneglade på Piaget som kunde bygga sådana, men var dyra redan då. Fick lite rys när Rozzy visade sin Sarcar. Vad jag egentligen menar med detta är förutom att nämnda urtillverkare gjorde mkt. fina ur och Samarbetade med fina smyckedesigners. Dom visar prov på det tycker jag i ditt ur. Extra trevligt är att du alltid söker originella ur !! Du har ett kvadratiskt ur med gravyr, som är URläckert !!
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Inte riktigt dagens men nästan. En Mido Super-watertest. Väldigt skitig vid leverans men visade sig vara i utmärkt skick efter jag rengjort den litegrann. Det enda jag tror behöver bytas är pumppackningen. Är tacksam för alla ledtrådar om var jag skulle kunna hitta en.
IMG_20200103_192255_900.jpg

InstaSave.jpg

InstaSave.jpg

IMG_20200103_192255_901.jpg

InstaSave.jpg

InstaSave.jpg
InstaSave.jpg
 

Beo

Patek
Inte riktigt dagens men nästan. En Mido Super-watertest. Väldigt skitig vid leverans men visade sig vara i utmärkt skick efter jag rengjort den litegrann. Det enda jag tror behöver bytas är pumppackningen. Är tacksam för alla ledtrådar om var jag skulle kunna hitta en.
IMG_20200103_192255_900.jpg

InstaSave.jpg

InstaSave.jpg

IMG_20200103_192255_901.jpg

InstaSave.jpg

InstaSave.jpg
InstaSave.jpg
Grattis!så det var du som knep den:D?!kolla på cousins för de har packningar till andra testare.:)
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Den var flott @Highvalley Jeg elsker sånn kuriosa:)

Kanskje et firma som driver med hydraulikk kan ha en lignende
pakning?
Jag gissar att de inte har det men jag har inte kommit så långt med efterforskningarna kring det här. I värsta fall får jag väl låta svarva till en ny kolv med ett spår som passar en vanlig kolvtätning för hydraulik. Men går det att hitta något som passar utan att modifiera pumpen vore det såklart bekvämast.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis!så det var du som knep den:D?!kolla på cousins för de har packningar till andra testare.:)
Tack! Och tack för bra tips! Visste inte att jag tävlade med någon härifrån förresten. Tyckte jag fick den billigt men har inte forskat så mycket i prisbilden på liknade grejer. Får försöka komma ihåg att tipsa dig om jag ser en liknande. :)
 

Beo

Patek
Tack! Och tack för bra tips! Visste inte att jag tävlade med någon härifrån förresten. Tyckte jag fick den billigt men har inte forskat så mycket i prisbilden på liknade grejer. Får försöka komma ihåg att tipsa dig om jag ser en liknande. :)
Tack va hyggligt!nej jag tror inte vi tävlade för jag slängde bara ett bud sen glömde jag bort tiden och då hade du vunnit den och det är ju kul att en forumkompis vann den!:D
 
Topp